- LOVE after the rain -
______________
[ tahun 2021 ]
"Mwo?! Manager Lee bersara?" Soal Minji dihujung talian.Dia benar-benar terkejut apabila mendapat berita daripada CEO DreamBig entertainment.
"Siapa yang akan mengantikan posisi manager Lee?" Soal Minji lagi.
"Kamu datang bilik saya, saya nak perkenalkan manager baru kamu"
"Baiklah.."
* * * *
Seungwoo duduk menunggu di salah satu sofa kulit berwarna hitam yang terdapat di ruangan tersebut. Matanya merayap ke serata ruangan. Pelbagai jenis sijil anugerah dan gambar-gambar artis seperti ALiVE, Minji dan artis² yang bekerja di bawah naungan syarikat telah menghiasi ruangan tersebut.Pandangannya kemudian terhenti pada CEO yang sedang duduk di mejanya. Seungwoo mengukir senyuman kearah CEO itu dan tanpa segan-silu CEOnya membalas senyuman Seungwoo. Suasana kembali hening.
Beberapa saat kemudian, bunyi ketukan pintu bergema lalu seorang yeoja memunculkan dirinya disebalik pintu itu. Seungwoo pun berdiri dan membongkokkan sedikit badannya.
Minji menunduk hormat kearah CEO dan seorang namja yang dia rasa bakal jadi manager baharunya. Apabila matanya dan mata namja itu bertembung, dia dapat mengetahui namanya ialah Han Seungwoo dan dia seumur dengannya.
"Perkenalkan ini-" baru sahaja Sang CEO mahu memperkenalkan Seungwoo, Minji tiba-tiba bersuara.
"Nice to meet you, Han Seungwoo-ssi.." Potong Minji sambil menghulurkan tangannya.
CEO dan Seungwoo tergamam seketika. Bagaimana Minji boleh mengetahui identitinya sebelum sempat CEO memperkenalkan dia?
Namun, Seungwoo enggan membebani kepalanya dengan sesuatu yang remeh. Dia menunjukkan ekspresi muka yang serious sambil menyambut huluran tangan Minji.
"Baguslah kalau Cik Kim dah tahu nama saya, jadi tak perlulah saya nak perkenalkan diri dan CEO pun tak perlu susah-susah" balas Seungwoo, mendatar. Senyuman Minji tidak dibalas
"Err.. Baiklah.Kim Minji, inilah manager baru kamu mulai hari ini. Itu saja so korang boleh keluar sekarang" kata CEO lalu kembali mengatur posisi duduknya.
* * * *
Minji dan Seungwoo berjalan beriringan. Minji melihat Seungwoo melalui ekor matanya. Namja itu kelihatan tegas dan berkharisma. Mungkin juga boleh dikatakan mempunyai ego yang tinggi. Namun Minji percaya.. Segarang-garang manusia itu, mesti ada kelembutan dalam hati.
"Seungwoo ahh.. Apa kata kita lunch bersama? Untuk sambut hari pertama awak jadi manager saya. Saya pun ingin tahu fasal neo" cadang Minji sambil tersenyum.
Seungwoo hanya memandang sekilas pada Minji lalu berkata,
"tak perlu sambut-sambut bagai.. Saya bekerja sebagai manager neo, bukannya jadi chingu neo so tak perlulah buang masa nak ambil tahu fasal saya"
"Oh ya, lagi satu.. Saya tak tahu dari mana neo tahu nama saya but whatever it is, saya nak neo panggil saya Manager Han. Bukannya panggil dengan nama sebenar saya" sambung Seungwoo lagi, kedengaran tegas."Ah waee? Kita seumur kan?" Ujar Minji
Kata-kata Minji menyebabkan langkah Seungwoo terhenti. Dia menolah kearah wajah Minji.
"Eoteokae neo boleh tahu? Did the CEO told you about me before we met?"Minji tersengih sambil menggelengkan kepalanya.
"Aniyoo.. Saya tahu dari anak mata neo" Minji menunding kearah sepasang anak mata coklat milik Seungwoo.Seungwoo pun berpaling ke depan kerana merasakan dirinya diperbodohkan oleh Minji. Tentu yeoja itu sengaja mahu membuat dirinya kelihatan bodoh but no! Not that easy Kim Minji.. Neo tak kenal siapa sebenarnya Han Seungwoo.
"Simpan saja kata-kata kosong neo tu. Berbalik kepada topik, I want you to call me manager Han. Kita patut bercakap secara formal walaupun seumur sekalipun. Neo dengan saya bukannya chingu. Sekali lagi saya tekankan, bukan chingu." Terang Seungwoo lalu menyambung langkahnya."Pfftt.. Berlagak betul lah dia tu" Minji mencebir perlahan.
'Tapi, masa aku tengok anak mata dia.. Aku dapat rasakan seolah-olah ada sesuatu yang dia cuba selindungkan. Dia jadikan egonya sebagai perisai dan dia tak mahu orang lain anggap dia lemah'
Bersambung...
____________________
P/s : so far.. Macam mana guys? Best tak? Sorrylah kalau x best..Author dh cuba yang terbaik :")
YOU ARE READING
[C] LOVE After The Rain || HSW × JIU
Fanfictioncerita ini mengisahkan percintaan antara seorang artis bernama Kim Minji dan managernya bernama Han Seungwoo. Minji mempunyai kebolehan untuk membaca fikiran seseorang dengan menatap anak mata mereka manakala Seungwoo pula seorang yang menghidap Omb...