- LOVE after the rain -
_______________
Seungwoo berjalan menuju ke meja kerjanya sambil menyelak sebuah fail. Setibanya dia di mejanya, dia terlihat secawan white coffee yang mungkin dibeli dari kafeteria.
Dia membelek cawan coffee itu, ternyata ada sticky note yang ditampal pada cawan tersebut."Enjoy your drink, uri managerr
-Minji •3• "Seungwoo mengerutkan dahinya sebelum dia tersenyum nipis. Seungwoo kemudiannya meletakkan semula cawan coffee itu diatas meja.
* * * *
Minji sedang berlatih menari di dance studio. Alunan lagu odd eye - dreamcatcher telah memecah suasana dia dalam studio tersebut.Tidak lama kemudian Seungwoo memasuki studio itu sambil membawa dua cawan berisi coffee dan jus.
Apabila melihat kedatangan Seungwoo, Minji pun berhenti menari. Alunan lagu dihentikan lalu dia menghampiri Seungwoo dengan wajah yang penat.
"Ahh penatlahh" rintih Minji lalu duduk dilantai, disamping Seungwoo.
"Cik Kim dah buat yang terbaik hari ni.. Nah, air untuk Cik Kim" balas Seungwoo sambil menghulurkan secawan air berisi jus.
Minji memandang Seungwoo dengan dahi yang berkerut. Inilah kali pertama Seungwoo memberikannya layanan yang sebegitu.siap bagi air lagi.
"Eo? Untuk sa..ya?? Gu..ma..wo""Mian.. Saya tak tahu apa minumam kegemaran Cik Kim jadi saya beli je air jus"
"Aaa..gwaenchana, saya suka semua jenis air. Nyumm.. It was sweet! Even sweeter because you gave it to me" Minji tersenyum.
"Ohh iye ke?" Ujar Seungwoo sambil turut mengukir senyuman.
'Dup dap..dup dap..'
Minji terkedu. 'Ddi..dia senyum?? Adakah hari ni hari bertuah aku ke? Wae Seungwoo tiba-tiba baik terhadap aku? Rasa macam yang dekat depan aku ni bukan Han Seungwoo. Kalau ini mimpi pun, aku tak percaya'desis hati Minji.
"Ohh ya, neo ke yang bagi coffee kat saya pagi tadi?"
"Err.. N..nae"
"Aa.. Guma-" kata-kata Seungwoo terhenti untuk seketika sebelum dia kembali menyambung ayatnya
"..gumawoyo Minji-ssi"'Ini.. Bukan mimpi kan?? Ke Seungwoo dah kena sampuk hantu hari ni?'
Seungwoo kelihatan agak resah.. Seolah-olah ada sesuatu yang hendak dia sampaikan. Selang beberapa minit, namja itu pun bersuara.
"Sasireun Kim Minji-ssi.. Thanks for the last night. Saya terhutang budi pada Cik Kim.. Andd pada waktu itu pun.. Saya tesedar.." Ujar Seungwoo dengan tatapan mata yang berkaca.
"johahaeyo, Kim Minji-ssi" luahnya dengan seiklah hati. Sekali gus menyebabkan Minji membulatkan matanya.
"Mworagoyo??!"
Bersambung...
YOU ARE READING
[C] LOVE After The Rain || HSW × JIU
Fanfictioncerita ini mengisahkan percintaan antara seorang artis bernama Kim Minji dan managernya bernama Han Seungwoo. Minji mempunyai kebolehan untuk membaca fikiran seseorang dengan menatap anak mata mereka manakala Seungwoo pula seorang yang menghidap Omb...