- LOVE after the rain -
_______________Suasana menjadi hening untuk seketika.
Seungwoo dan Eunbi saling berpandangan..
Sementara itu, Minji memandang Eunbi dan cuba mengingat kembali di mana dia menjumpai wajah yeoja itu.
Hongseok pula.. Memandang tingkah laku Minji yang kelihatan agak terkejut apabila terserempak dengan Eunbi.
Manakala member ALiVE yang lain memandang mereka silih berganti. Kenapa semua tiba-tiba senyap?
"Yonggeun hyung.. Diorang saling mengenali ke?" Bisik Chan sambil menyiku lengan milik Yonggeun
"Molaa~ maybe yes, maybe no"
"Ke ini cinta 4 segi? Haa gitew" sampuk Kangmin dengan nada yang rendah.
Yonggeun dan Chan memandang Kangmin secara refleks. Cinta 4 segi? Tak mungkinlah..
Beberapa detik kemudian, Eunbi mengalihkan pandangannya kearah Minji.
"Anyeonghaseyo, Kwon Eunbi imnidha. Neo.. Kim Minji, kan? Nice to meet you" Sambung Eunbi sambil tersenyum manis
'Kw- kwon Eunbi? Memang sah lagi dia memang kwon Eunbi yang ada pada memori Seungwoo' bisik hati Minji. "Ohh.. Erm, nae.. Nice to meet you too" Minji bersalaman dengan Eunbi.
"Han Seungwoo-ssi.. Oraenmanidha" Eunbi pun menghulurkan tangannya kearah Seungwoo. Yeoja itu tersenyum nipis.
"Kwon Eunbi.. "Seungwoo membalas huluran tangan Eunbi.
'Ahh.. That soft voice~ sedangkan dia tak selembut itu bila first time jumpa aku dulu' desis hati Minji.
'Wae Minji nampak macam ada yang tak kena. Ada sesuatu yang aku tak tahu? Fasal Eunbi?' Giliran Hongseok pula yang bermonolog.
"AHAHAH-... Perkenalkan inilah manager baru kami" Yonggeun cuba memecahkan suasana yang janggal itu.
"Mwo.. Manager?" Nada Seungwoo kedengaran agak terkejut.
"Nae" Soal Eunbi
"Mianhae sebab ganggu sesi suai kenal korang, tapi kitorang ada sesuatu yang nak di settlekan. Kaja Kwon Eunbi-ssi" Hongseok bersuara lalu mereka menyambung kembali perjalanan yang terhenti.
Seketika Minji memerhati Seungwoo. Namja itu mengunci pandangannya pada Eunbi yang berlalu pergi.
.
.
'Kwon Eunbi? Betul ke dia Eunbi?'
.
'Wae dia suddenly muncul selepas lost contact dgn aku'
.
'Ini bukan mimpi??'Fikiran Seungwoo kini penuh dengan tanda tanya.. Itu yang Minji dapat tafsirkan.
'The only things in his head is.. Eunbi'
* * * *
Minji cuba melepaskan kekusutan tanda tanya yang penuh di kepalanya. Macam biasa, dia akan duduk berseorangan di kafeteria."There must be something.. Apa sebenarnya yang berlaku? Diorang couple ke dulu? And break up? Hmm.. Rasanya bukanlah. Kalau ex biasanya akan saling mengelak daripada berjumpa. Tapi tadi macam adengan jejak kasih je aku tengok" desis Minji.
Selang beberapa minit kemudian, Seseorang menyapanya. Dan orang itu ialah Eunbi.
"Eo? Eunbi-ssi. Duduklah" ujar Minji dengan ramah, dia memaksa diri untuk tersenyum walaupun dalam hati, ingin saja dia menyoal siasat si Eunbi ni.
"Gumawo" balas Eunbi.
"Selamat menjalankan tugas sebagai manager baru. Kalau neo nak tahu member ALiVE tu memang susah sikit nak control diorang. Tapi kalau lama-lama biasalah nanti" ujar Minji dengan nada berbisik.
Eunbi ketawa kecil. "Saya akan cuba sehabis baik untuk diorang"
"neo tahu tak, neo jiinnjiia bertuah. Seungwoo-ssi sukakan neo"Minji berbisik.
"Mwo? Macam mana neo tahu yang sama ada dia sukakan saya atau tak? Dia bagitahu neo ke?"
"Hmm ani dia tak bagitahu apa-apa fasal neo. And, saya pun dapat tahu yang neo dan dia satu kolej dulu. Neo berdua mesti rapat, kan?"
"Chakkaman.. kalau Seungwoo tak bagitahu neo, macam mana neo tahu?"
Minji tersenyum, "Saya tahu sebab saya ni special sikit hehe"
"Aaa~" Eunbi meng-iyakan walaupun dia tidak faham.
.
.
.
'Pelik, eottokae Minji boleh tahu tanpa Seungwoo beritahu dia. Dia cuba tipu aku ke? Hmm..'
.
.
'tapi kalau perasaan Seungwoo betul² dah berubah eotteokhae?'"Kwon Eunbi-ssi" Minji sedikit tersenyum
"eo?"
"kalau neo betul sukakan Seungwoo, why don't you just tell him? rasanya dia memang dah lama tunggu neo. kan?"
"eh aniya.. bila masa saya cakap saya suka dia"
"mulut cakap lain tapi hati cakap lain.."kata Minji secara bersahaja
"taklah~" Eunbi terketawa kecil. kemudian tiba-tiba mengerutkan dahi lalu memandang semula kearah Minji.
"tapi macam mana kalau dia reject eotteokhae?"Minji tersenyum..
"tapi macam mana pulak kalau dia terima? eotteokhae?"Eunbi terdiam
Pada saat itu, Minji menghabiskan sisa minumannya. Dia kemudiannya berdiri
"Saya minta diri dulu. Neo better fikirkan tentang tu.. Eotteokhae kalau Seungwoo tu dah tunggu neo selama 5 tahun? takkan neo nak buat dia tunggu lagi"
Tika itu, Eunbi hanya memerhati langkah Minji yang semakin lama semakin menjauh sebelum akhirnya hilang di balik pintu
Bersambung...
YOU ARE READING
[C] LOVE After The Rain || HSW × JIU
Fanfictioncerita ini mengisahkan percintaan antara seorang artis bernama Kim Minji dan managernya bernama Han Seungwoo. Minji mempunyai kebolehan untuk membaca fikiran seseorang dengan menatap anak mata mereka manakala Seungwoo pula seorang yang menghidap Omb...