- LOVE after the rain -
________________
Di studio, Seungwoo dan Minji berbincang berkenaan schedules Minji. Sepanjang perbincangan, Seungwoo sangat serious. Persis seperti hari pertama kami berjumpa, nampaknya namja ni dah layan aku dengan dingin balik. Sampai macam ni sekali ke si Seungwoo ni marah. Kalau namja marah memang tak boleh bawa main erk?
"..apa pendapat Cik Kim?" Soal Seungwoo di hujung perbincangan.
Minji terpinga-pinga, ah sudah.. Tadi dia langsung tak dengar perbincangan Seungwoo sebab sibuk perhatikan namja dihadapannya itu.
"Mwo?.. Boleh neo ulang.. lagi sekali tak?" ujar Minji dengan nada yang agak perlahan. Yeoja itu kemudiannya mengerdipkan matanya sebanyak dua kali, cuba beraegyo supaya Seungwoo tak naik angin.
Seungwoo melepaskan keluhan berat. "Lagi sekali?Apa maksud Cik Kim? Cik Kim tak fokus ke tadi?"
"Nae. Saya tak fokus walau sikit pun.. Fikiran saya asyik fikir fasal seorang namja" Minji memotong dengan nada yang agak meninggi.
"Pftt.. Namja? Nuga? Yang Hongseok" Seungwoo menggigit bibirnya, geram.
"Ani.. It's you" balas Minji tanpa berfikir.
Dan...
Suasana menjadi hening seketika..
Riak muka Seungwoo yang tadinya bengis terus berubah. Mungkin dia sedang keliru.
"Mianhae.."sambung Minji lagi.
"Are you trying to flirting with me?" Dahi Seungwoo berkerut seribu, seperti fikirannya yang penuh dengan tanda tanya tentang maksud sebenar ayat Minji.
"Noo.. I just want to say sorry. Saya tahu yang saya tak patut tuduh awak sedangkan saya memang boleh je baca fikiran neo or tanya neo dengan baik. Cuma.. Masa tu saya marah sangat sampai tak dapat kawal emosi. Pernah kah neo rasa macam mana rasanya dikecam oleh orang ramai, rasanya.. Sakit. Saya memang rasa geram dengan orang yang sebarkan rumor tu. Tapi saya hanyalah orang yang lemah, saya selalu cakap besar tapi sebenarnya saya seorang yang sangat penakut" luah Minji dengan nada yang agak sedih.
"Okay.. So, Cik kim nak saya buat apa? Menanggis?" Soal Seungwoo.
"Saya hairan.. Neo always say something harsh dan sinis. Tapi bila saya baca fikiran neo, ia mengatakan sesuatu yang bertentangan dengan apa yang neo cakap. Susah sangat ke nak buat baik dengan orang? Saya faham.. Tapi, sampai bila neo nak sembunyikan diri neo? The your true color is the most best part of yourself. You can't deny it" Minji memerhati wajah Seungwoo dengan tatapan mata yang berkaca.
"Apa maksud neo. Saya tak faham. And fyi, this is the true of me, i didn't hide anything"
"But still.. I can read your mind. Hmm, baiklah kalau neo tak nak maafkan saya. Mian sebab buat neo annoyed. Lepas ni, saya takkan kacau neo lagi" Minji menundukkan badannya lalu ingin beredar.
"Kim Minji-ssi" Panggil Seungwoo lagi.
Langkah Minji terhenti..
"Mi- mianhae.." Ujar Seungwoo dengan nada yang tersekat-sekat. Barangkali dia cuba mengumpul tenaga untuk mengucapkan ayat itu.
"Apa?"Minji seakan-akan tidak percaya.
"Hmm.. Mian, sebab layan neo dengan dingin. okay fine.. uri berbaik now"
Minji mengerutkan dahinya.. Kemudian dia tiba-tiba ketawa.
"Hahaha.. Han Seungwoo ah! Tak sangka lakonan saya berjaya, saya berjaya buat neo sebut 'mianhae'. Saya berbakat untuk jadi seorang pelakon, kan?"Minji menepuk-nepuk bahu Seungwoo.
"hmm.. Kalau macam tu saya tarik balik lah. Anggap Cik Kim tak dengar apa-apa tadi" Ujarnya dengan nada yang kembali mendatar.
"Aigoo~ janganlah macam tu..haha.. Sebagai tanda berbaik kita, apa kata saya belanja neo makan kat kafeteria"
* * * *
Minji berjalan beriringan dengan Seungwoo. Senyuman manis menghiasi wajah yeoja itu, seketika dia berbual dengan Seungwoo mengenai hal yang 'tak penting'. Dan hanya dibalas pendek oleh Seungwoo
"Neo rasa tu kelakar tak?" Ujar Minji sambil sedikit tertawa.
Namun Minji kehairanan kerana langkah Seungwoo tiba-tiba terhenti. Namja itu memandang sesuatu dihadapannya dengan kening yang berkerut.
"Minji noona!" Panggil seseorang yang berada di hadapan.
Minji pun memandang ke hadapan. Terlihatlah Kangmin yang melambai-lambai mesra pada Minji. Dia pun membalas lambaian Kangmin. rupanya ada member ALiVE dihadapan mereka.
Ehh sekejap...
Mereka ditemani seorang yeoja.
Dan.. Bila aku pandang yeoja itu dengan teliti.
Rupanya dia ialah...
Kwon Eunbi..
Bersambung...
YOU ARE READING
[C] LOVE After The Rain || HSW × JIU
Fanfictioncerita ini mengisahkan percintaan antara seorang artis bernama Kim Minji dan managernya bernama Han Seungwoo. Minji mempunyai kebolehan untuk membaca fikiran seseorang dengan menatap anak mata mereka manakala Seungwoo pula seorang yang menghidap Omb...