2

50 14 3
                                    

- LOVE after the rain -

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

- LOVE after the rain -

_______________

[ DreamBig building ]
     Minji melangkah masuk ke dalam bangunan tersebut. Terlihat ramai sekali orang berkerumun di sekitar lobi tersebut. Minji kemudiannya mengatur langkah untuk ke kaunter demi mendapatkan borang penyertaan.

     Usai mengisi borang, Minji berpaling dan melanggar seseorang.akibatnya, pennya terlepas daripada genggaman. Minji membongkok-bongkok untuk mencari pennya.

     Apabila dia ingin mencapai pen miliknya, tidak semena-mena tangan seseorang terlebih dahulu mencapai pen tersebut. Disebabkan hal itu, tangan Minji secara tidak sengaja menyentuh tangan 'seseorang' itu.

     "Eo.. Mianhae" Minji segera mengalihkan tangannya dan menoleh 'seseorang' itu secara refleks. Rupa-rupanya 'seseorang' itu ialah namja. Wajah Minji memerah.

     "Aniya.. Saya yang patut minta maaf sebab saya yang langgar awak tadi" ujar Namja itu sambil menghulurkan pen milik Minji.

     "Thankss" Minji menyambut pen tersebut.

     "Awak ikut audition ni jugak ke?" Soal namja itu.

     "Nae"

     "Ohh saya pun sama. Apa kata kalau kita jadi chingu? Dapatlah kita saling tolong-menolong kan. Saya Hongseok. Yang Hongseok" Namja yang memperkenalkan dirinya 'Hongseok' itu tersenyum manis.

      "Kim Minji" Minji menyambut huluran tangan Hongseok. Apabila dia menatap anak mata namja itu, dia dapat mengetahui bahawa namja itu seorang yang ceria dan baik hati.

[ tahun 2017 ]
     "Tahniah! Tahniah! Kau dah berjaya debut!" Hongseok mengenggam tangan Minji sambil menggerakkannya keatas dan kebawah berulang kali.

     "Gumawo Hongseok! Hari yang aku nanti-nantikan sudah tiba!" Balas Minji kegembiraan.

    "Tak sia-sia 6 tahun kau menjadi trainee"

     "Majaa.. Tapi kau lebih beruntung sebab kau jadi trainee 5 tahun je. And then boleh debut dengan ALiVE"

     "Apalah sangat.. Satu tahun je beza. Lagipun kau pulak debut sebagai soloist. Bagus apa" balas Hongseok.

Bersambung..
     
    

[C] LOVE After The Rain || HSW × JIUWhere stories live. Discover now