- LOVE after the rain -
_______________Semasa Minji menikmati sarapan yang baru dipesannya, telinganya menangkap perbualan beberapa orang staff yang duduk di meja sebelah.
"Y'all ada dengar tak fasal penyebar rumor Hongseok dengan Minji?" Bisik salah seorang daripada mereka
Minji berhenti mengunyah makanannya. Topik perbualan mereka lebih menarik perhatian berbanding juadah makanan di hadapan matanya.
Tanpa berlengah, Minji segera memasang telinga. Yeoja itu perlahan-lahan mengengsotkan kerusinya dan dia cuba menghampiri mereka, sehampir yang boleh..
"Eo? Siapa pelakunya?" Balas seorang lelaki bermata sepet.
"Neo mollaseo? Berita ni dah heboh satu company" ujar yeoja tadi.
"Nugu?"
"Believe or not, orang sebarkan rumor tu is.. Manager dia sendiri-" kata2 yeoja itu terhenti apabila dia menyedari kelakuan orang di meja sebelah yang mengensot-engsotkan kerusianya sedikit demi sedikit.
"Manager??nugu?? Wae diorang diam?" Bisik Minji sendirian, dia cuba mengesot lagi kerusinya supaya dapat mendengar dengan jelas. Namun, Dia tidak sedar yang mata-mata staff tersebut sekarang tertumpu padanya.
Di sisi lain, staff itu memerhati Minji.
"Wae dengan dia tu?" Bisik yeoja yang berkaca-mata.
"Kyaa.. Itu Kim Minji lah!" balas namja yang bermata sepet.
Mereka bertiga pun mula gelabah. Rupa-rupanya Kim Minji dengar setiap butir bicara mereka. Dengan kadar segera mereka mengemas barang dan beredar dari situ.
***
"Eo? Cepat betul mereka lari?" Minji merayapkan pandangannya di sekitar kawasan itu.
Kemudian dia berfikir.. "Pelakunya is manager dia sendiri?" Gumam Minji.
Kemudian kata-kata Hongseok kembali menerjah fikirannya. Betul ke Seungwoo? "Hmm.. Aku patut jumpa dia sekarang." Minji menghabiskan pancake yang tersisa. Lalu dia mengatur langkah meninggalkan kafeteria tersebut.
* * * *
Minji keluar daripada lif, pada masa yang sama dia bertembung dengan Seungwoo yang menunggu di hadapan pintu lif.
"Eo? Kim Minji-ssi" Seungwoo tersenyum
"Seungwoo-ssi, malhaebwa.. Apa motif neo sebarkan rumor tu? Saya tahu neo bencikan saya, tapi.. Perlu kah neo jatuhkan saya dengan cara yang kejam macam ni? Orang diluar sana.. Semua bencikan saya, semuanya salah neo" marah Minji.
"Mwo? Cik Kim merepek apa ni?" Seungwoo mengerutkan dahinya.
"Neo ingat saya tidak tahu? Saya dan Hongseok dah lama tahu tentang niat neo. Saya bagi neo peluang untuk jujur.. Sebelum saya baca fikiran neo"Minji menyilangkan tangannya.
"mwo?.."
Melihat kedegilan Seungwoo untuk tidak bercakap jujur, Minji pun membuat keputusan untuk membaca fikiran namja itu.
Dan..
Minji menutup mulutnya, "bukan neo ke pelakunya?"Minji mengangkat keningnya.
Kemudian Seungwoo ketawa menyindir. "ohh I see now, Cik Kim tuduh saya yang sebarkan rumor tu lah?" Seungwoo menepuk tangannya.
Minji hanya terdiam, dia benar-benar rasa bersalah.
"Siapa yang cakap? Hongseok ke? Aaa, so neo percayakan dia lah? Neo tak tanya saya pun untuk dapatkan kepastian sama ada ianya benar atau tidak. Nampaknya Kim Minji, kita tiada keserasian.. Saya selalu cuba untuk berdamai dengan neo. Tapi, peluang itu hanya sia-sia. Bercakap dengan neo memang tiada gunanya. Mulai hari ni.. Anggap saja kita berdua baru kenal semalam and, saya tak akan berlembut lagi dengan neo. Araseo? Anyeong"
"Seungwoo-ssi.. Mian-" Seungwoo meninggalkan Minji tanpa mendengar sepatah pun kata-kata yeoja itu.
"Ahh, takkan itu je pun nak marah.. Macam budak-budak lah perangai namja tu" bisiknya dengan geram. "Apa aku patut buat sekarang?"
* * * *
Sementara itu di restroom namja, Seungwoo membilas mukanya dengan air paip. Dia memandang cermin yang memaparkan pantulan dirinya.
'Aku tak tahu kenapa tapi aku rasa marah sangat dekat Minji dan Hongseok. Terutamanya kat Hongseok tu, kenapa dia tuduh aku? Supaya Minji bencikan aku? Minji pun satu, kau tak nampak ke yang aku sekarang ni tengah berusaha untuk berbaik dengan kau walaupun menerima seseorang dalam hidup aku ni adalah sesuatu yang sukar bagi aku. tapi demi kau, aku sanggup gadaikan ego aku. And kau, boleh pijak kepala aku pulak. Haishh, aku patut biarkan je ego aku melindungi segalanya. Hisyy!!'
Bersambung...
YOU ARE READING
[C] LOVE After The Rain || HSW × JIU
Fanfictioncerita ini mengisahkan percintaan antara seorang artis bernama Kim Minji dan managernya bernama Han Seungwoo. Minji mempunyai kebolehan untuk membaca fikiran seseorang dengan menatap anak mata mereka manakala Seungwoo pula seorang yang menghidap Omb...