13

31 10 22
                                    

- LOVE after the rain -

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

- LOVE after the rain -

_______________

     Seungwoo dan Minji sedang dalam perjalanan meninggalkan DreamBig ent.

      "Hangat diperkatakan Member daripada kumpulan boygroup popular, ALiVE sedang bercinta denga-"

     Belum sempat pengacara radio menghabiskan kata-katanya, Seungwoo terlebih dahulu mematikan radio tersebut. Tindakan Seungwoo menyebabkan Minji memandang namja itu dengan dahi yang berkerut.

      "Cik Kim tak sepatutnya dengar fasal tu. Nanti Cik Kim nanggis pulak"

     "Hmm.. Betul juga cakap neo."

     "Geojeonghajimaseyo..malam ni CEO akan siarkan official statement. Esok settle lah"balas Seungwoo

    "eung.. Gumawo Seungwoo-ah"

    "And one more thing, malam ni neo tidur di rumah saya. Rumah neo mesti dihuni reporter sekarang ni"

     Minji pun membulatkan matanya. "Mwo?? Di rumah neo? Kalau hotel tak boleh?"

     "Hari nak hujan ni Cik Kim, saya harap Cik Kim fahamlah" terang Seungwoo

     Minji pun memandang kearah langit. Cahaya bulan tidak kelihatan dan awan hitam menompok di langit. Sekali gus menandakan yang sebentar lagi hujan memang akan turun.

*     *     *     *


   "Ini rumah saya, masukalah" pelawa Seungwoo.

     Minji pun merayapkan pandangannya disekeliling ruangan tersebut. Kemas dan tersusun.walaupun dingin diluar tapi Seungwoo ni ada ciri-ciri suami idaman rupanya.

     "Duduklah dulu.. Saya pergi siapkan bilik"kata Seungwoo lalu beredar.

     Minji masih lagi menikmati suasana di ruang tamu tersebut. Pandangannya tertumpu pada beberapa bingkai gambar yang tersusun rapi di sebuah almari hiasan.

     Minji tersenyum apabila melihat gambar Seungwoo yang masih kanak-kanak. "Kiyowo"gumamnya.

     Kemudian beralih pada bingkai gambar ahli keluarga Seungwoo. "tak hairanlah kenapa wajah Seungwoo ni hensem. Sebab ibubapa dia pun cantik dan kacak jugak"Minji menyentuh wajah milik Seungwoo pada gambar tersebut.

     Sebelum pandangannya terhenti pada bingkai gambar Seungwoo dan seorang yeoja yang berlatarkan sebuah taman.
     "mwo? Adakah ini... Kwon Eunbi?" Fikirnya sambil mengingati semula memori Seungwoo yang pernah dia baca

      "Minji-ssi" sapaan Seungwoo menyebabkan Minji sedikit kaget.

     "Cik kim tengok apa tu?kan saya suruh duduk tadi.. Bukannya pergi usik barang disini" Sambungnya lagi. Dia kemudiannya segera menungkup bingkai² gambar tersebut.

     "Chakkaman.. Ini ke Eunbi?" Minji menunding ke arah gambar terakhir yang Seungwoo hendak tungkupkan.

     ".... Ani..." Balas Seungwoo sekilas lalu menungkup gambar tersebut.

     "Itu memang dia.. I see her in your memory. Tapi.. Dimana dia sekarang?" Soal Minji.

     "Itu bukan hal neo.. Lebih baik neo masuk bilik sekarang." Ujar Seungwok dengan nada yang tegas.

*     *     *     *

"Eommaa..appaa~"
"Tolong saya.."

     Minji terjaga daripada tidurnya apabila suara tersebut terngiang-ngiang di telinganya.

'Detumm'

     Bunyi kilat menyambar bergema setelah itu, diikuti dengan bunyi hujan yang deras.
     "Hujan?... Han seungwoo-ssi?!"

Bersambung...

  
    

    

[C] LOVE After The Rain || HSW × JIUWhere stories live. Discover now