Bölüm 13: Motivasyonunuzu Kaybetmeyin!

276 15 1
                                    

Yeni kararlar almak, bir yola çıkmak aslında hepimiz için zordur ve ciddi anlamda zorlar. O karardan dönmemek, çıktığınız yoldan geri adım atmamak için bazı günlere, bazı motivasyonlara ihtiyaç duyarsınız, duyarız. Ancak hayatı planlamak gerekir ve ertelemeye gelmez.

Sağlıklı beslenmek istiyorsanız hemen tüm beslenmenizi yeniden şekillendirebilirsiniz.
Kitap okumak istiyorsanız ve elinizde kitap varsa o kitaba hemen başlayabilirsiniz.
Ders çalışmak, gireceğiniz sınavdan iyi bir not almak istiyorsanız hemen çalışmaya başlayabilirsiniz. Önemli olan şey plan ve motivasyondur.

İstediğiniz her şey bir düşünce kadar yakınınızda, bunu asla unutmayın.

Başlamak için yeni ayın başını, haftanın başını, yeni yılı beklemeyin. İmkanınız ve yapmaya cesaretiniz varsa, en tehlikeli denizler bile sizin için göl olur. Ki aslında bütün olay, başlama cesaretini gösterebilmektir.

Başlarsanız bitiremeyeceğiniz hiçbir şey yok. Ben size inanıyorum ve güveniyorum. O cesaret içinizde var, en basitinden bu kitabı okuyarak bile bir cesaret gösteriyorsunuz.

Bir şeylerin farkındasınız ve değişim istiyorsunuz. Bu da bir cesarettir.

Motivasyonumu kaybettiğim, çöküşte olduğum çok fazla zaman oluyor benim. Yalnız ve hiçbir şeyi başaramayacakmışım gibi hissediyorum. Beynimiz kötü düşüncelere o kadar elverişli ki, kendimizi üzme konusunda üstümüze yok. Yapamayacağınızı, başaramayacağınızı söyleyenler olacak. Yolunuzdan döndürmek için her türlü şeyi deneyecekler. Size bunu söyleyen kişiler, deneme cesareti olmayan kişilerdir.

Kaybederseniz de en azından 'denedim' dersiniz, denedim olmadı.

Ama ben biliyorum ki kaybetmeyeceksiniz, çünkü ihtiyacınız olan her şeye sahipsiniz. Sonuca odaklandığınız kadar sürece ve deneyimlerinize de odaklanın. Buna ulaşmaya çalışırken bunları bunları yaptım diyebilin.

Kendinizi sevin,

her şeyden önce,

en çok,

kendinizi sevin.

Kendinizi severseniz, kendinizi olduğunuz gibi kabullenirsiniz. Yeterli olmayı değil kendiniz olmayı tercih edersiniz. İnstagram'da Pinterest'te gördüğünüz kızlarla kıyaslamazsınız çünkü olduğunuz gibi güzel olduğunuzu fark edersiniz.

Siz, siz olduğunuz için özel ve güzelsiniz.

Başkalarının ne düşündüğünü boş verin.

Önemli önceliğiniz kendiliğiniz olsun.

Ne için çalıştığınızı unutmayın, ders çalışın. Derslerinize sıkı sıkı sarılın. Evet olduğumuz dönem pek iyi değil, zaten kötü olan eğitim sistemimiz iyice kötüleşti ve öğrenciler için daha da zor hale geldi.. Ama YouTube'da bulabileceğiniz bir sürü kaynak var, ders çalışmak için erken diyorsanız bile kitap okuyun.

Yaşadığınız hayat standartlarını siz yükseltin, başkasına karşı beklenti içerisine girmeyin.
Ne ailenizden, ne sevgilinizden, ne arkadaşınızdan... Sizi yükseltecek tek şey sizsiniz.

İstediğiniz şeye sıkı sıkıya sarılın. Ulaşabilir her hedefinizi başardığınızda motivasyonunuz ve kendinize inancınız artacaktır. Bunun için olabilir hedefler belirleyin.

Kendime inanarak 18 kilo verdim, kendime inanarak ortalamamı yükselttim. Kendimi sevmeyi hala öğreniyorum ama kendime inanıyorum.

Siz de kendinize, yapabileceklerinize inanın.

Ve eğer bir ablaya, bir kardeşe, bir arkadaşa ihtiyacınız olursa buradayım. Yanınızda olup destek olmaya hazırım.

Sizi çok seviyorum, x

Zayıflama İpuçları✨Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin