Bölüm 9: Kalori Diyeti

539 30 4
                                    

Öncelikle uzun zamandır bölüm atmıyordum, sebebi ise hayatımda değişen binlerce şey olması. Hayatıma girenler, hayatımdan çıkanlar...

Psikolojik olarak berbat durumdaydım. Sürekli ağlıyordum, sürekli yemek yiyordum, sürekli duş almak istiyordum, sürekli uyumak, hiçbir şey yapmak istemiyordum.

Size şunu söylemek istiyorum; hayatınızda kontrol edemediğiniz bir sürü şey olabilir. İnsanlar gelir, giderler. Siz istesenizde istemesenizde olaylar farklı yerlere gidebilir. Kendinizi hiçbir şey için suçlamayın. Sizi bırakan, terk eden insanların karşısında güçsüz durmayın. Evet bunu biraz geç anladım ama sonuç olarak artık böyle davranıyorum.

Hayatınızı bir kişi üstüne kurmayın. O kişi gittiğinizde hayatınız darmadağın oluyor. Fizikte de böyledir, yaslandığın nesne ortadan kalkınca geriye yıkılırsın. Bu nedenle kendinize yaslanın sadece. Kendinize güvenin, başaracağınıza inanın. Ben size güveniyorum, hepinize.

İstediğiniz her şeye sahip olabilecek güçtesiniz. İstediğiniz kiloya, istediğiniz çevreye, istediğiniz bakış açısına, istediğiniz başarıya! Sadece kendinize güvenip, inanın.

Bazen, bazenler çoğalır ve içinden çıkamayacağınız bir hal alır. Ancak unutmayın ki yıkacağınız duvar sizin inşa ettiğiniz bir duvar.

Sizi çok seviyorum, x.


Kalori Diyeti Nedir?

Kalori diyeti, aldığınız kaloriyi haftalık olarak kademe kademe azaltmanızdır. Ne kadar sağlıklı bilemem. Ama bir çok kişinin işine yaradığını kısa sürede verdikleri kiloları görünce size de söylemek istedim.

Öncelikle günlük aldığınız kaloriyi hesaplıyorsunuz. Mesela 1200 kalori alıyorsanız başladığınız hafta bundan 300-350 kalori indirmeniz gerekiyor.

Günlük değil, haftalık!

Günde 1200 kalori alan insan haftada 8.400 kalori alır. İlk başladığınız hafta 8.400'den 300-350 kalori indirmeniz gerekiyor.

Yani haftalık 8.100 kalori alacaksınız. Bu da günlük 1150 kalori falan oluyor. Diğer hafta biraz daha indireceksiniz, 7.750 kaloriye kadar. O hafta günde 1100 kalori alacaksınız. Bu bu şekilde devam ediyor.

Yapanlar 6 haftadan daha uzun yapılmamasını öneriyor!

Zaten bu 6 haftada 7-8 kilo vermiş oluyorsunuz. Yapan bir kişi 15 kilo vermiş.

Ama bu diyette bazı kurallar var:

*Hamur işi yok. (Ekmek, makarna, pilav vb)

*Paketli gıda yok (cips, çikolata gibi fast foodlar)

(Nesfitin barlarından yiyebilirsiniz bu arada.)

*Su içmeniz çok önemli, kilonuz x 33 hesaplamasıyla vücudunuzun ihtiyacı olan suyu öğrenebilirsiniz.

Bunlar altın kurallar. Ekmek yiyenler olmuş ancak günlük kalorilerini ona göre düzenlemişler. Yani ekmek yedikleri gün bulgur pilavı yememişler ya da patates.

(Hüzünlü şarkı dinleyerek yazıyorum, içinde bulunduğum psikolojiyi anlayın dkwodkşaldlwkd)

Zayıflama İpuçları✨Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin