Eğer şimdi kendinize inanıp, spora ve sağlıklı beslenmeye başlarsanız haziran ayında kendinize büyük teşekkür edersiniz.
Yaz geliyor, tatile gidecekleriniz, hot girl summer planlarınız olabilir🌚🌝
Yaz geleceği için fiziğiniz hakkında stres duyuyor olabilirsiniz. Stresinizi, duygularınızı yönetin. Çünkü her olumsuz duygu size psikolojik açlık, aşırı yeme isteği oluşturur. Aşırı yemek yediğinizde, zorla yediklerinizi çıkarttığınız, spora yüklendiğiniz, 'başarısızlık, pişmanlık' hissettiğinizi yaşıyormuşsunuz. Bunu sizlerden bazıları, aranızdakiler söyledi.
Ben de yaptım.
Yaptıkça, daha fazla yeme ve daha fazla yediklerimi çıkartma isteğim oldu.
Yapmayın, bakın sakın ama sakın yapmayın. Hiç sağlıklı bir şey değil ve ben her yaptığımda vücudumda daha fazla yağ biriktiğini fark ettim. Vücudunuz buna tepki olarak beyninize sinyal gönderiyor ve daha fazla kilo alabiliyorsunuz.
Yapmayın.
Yanınızdayım, konuşmak istediğinizde, danışabileceğiniz hiç kimse olmadığında yanınızdayım. Tek değilsiniz. Ben de yaşadım, yaşayanlar da var.Her neyse konuya dönüş yapıyorum.
Ramazan'da ve sonrasında bir kaç beslenme ipucu vereceğim.
*Beslenme ipuçları beslenme uzmanı ve diyetisyenlerden alındı*
Oruç tutmayacaklar sahur planını kahvaltı olarak düşünebilirler, iftarı da akşam yemeği.
Sahur/Kahvaltı Planı:
Birinci tercih:
Aslında tamamiyle sıradan kahvaltıya benzer plan olarak hazırlanmış.
Yumurta: -Daha uzun süre tok tuttuğu için-
Yumurtayı omlet veya haşlama olarak tercih edin. Ya da yumurtalı menemen de öneriliyor.Peynir: Tamamiyle kişinin kendi tercihine kalmış ama yüksek protein bakımından lor peyniri öneriliyor. 1-2 dilim peynir/4-5 kaşık lor peyniri tüketebilirsiniz. Peynir miktarı yumurta tüketiminize göre değişkenlik gösterebilir. Mesela yumurta yemiyorsanız peynir miktarını arttırabilir, eğer iki yumurta yiyecekseniz peynir miktarını 1 dilimle/2-3 kaşık lorla sınırlı tutmalısınız.
Zeytin: Kişinin tercihine bağlı olarak 5-6-7 adet tüketilebilir. Zeytin miktarı az tutulup yanına ceviz/badem/fındık da eklenebilir.
Yeşillik: Domates- salatalık- biber... her ne seviyorsanız 2'şer adetten tüketim sağlayabilirsiniz.
Karbonhidrat: 2 dilim ekmek ve 1 adet meyve ile sınırlı tutulmalıdır. Meyve yerine 3 dilim ekmek de yiyebilirsiniz.
İkinci tercih:
Yulaf lapası: 4 kaşık yulaf ve 1 bardak süt/yoğurtla hazırladığınız yulaf da gayet güzel sahur/kahvaltı planınıza eşlik edebilir. Ben meyve, bitter veya sütlü çikolata, fıstık ezmesi ile tüketiyorum.
Favori yulaf tariflerimi yazasım geldi size bu arada...neredeyse her gün yulaf yediğim için... geliştirdim kendimi...
biz de at değiliz ama çok yulaf yedik.
Hah. Mizahçılık deseniz o da var.
Konuya dönüş sağla alooo
Döndüm tamam.
(Burası konuya döndüğüm yer)
Üçüncü tercih:
Açıkcası ben sahur da kahvaltı tarzı yapamıyorum çok acıkıyorum. Yemek yiyorum yani.
4-5 kaşık herhangi bir pilav veya tahıllı makarna/2 dilim ekmek
4 kaşık sebze yemeği/5 kaşık kurubaklagil
3 değişim et (yani 3 köfte boyutunda herhangi bir et/tavuk)
Yoğurt ve salata(Bu üçüncü tercih bana ait yani diyetisyenlerden falan almadım ama belki siz de benim gibisinizdir diye size de bir örnek olsun istedim)
İftar/Akşam Planı:
İftarınızı açtıktan sonra 1 kase çorba için. Çorbadan sonra yemeğe ara vermeniz öneriliyor. Vücudunuz kaç saati aşkın süredir aç olunca sindirimi zorlaşmaması için bi 10 dakika ara verin.
(Ben vermiyorum o kadar acıkmışım o açlıkla masayı bile kemiririm 10 dakika nasıl bekleyeyim)
(olsun yine de size söyleyeyim belki sağlıklı yemek isteyenleriniz olur)
Çorbadan sonra az yağlı yemekleri tercih edin. Çok yağlı ve ağır yemekler midenize zarar verebilir.
6-7 yemek kaşığı sebze yemeği
8-9 yemek kaşığı kurubaklagil/4 et değişim
3-4 kaşık pilav/makarna veya 1 avuç içi kadar pide
yoğurt/ayran-salataKlasik bir akşam yemeği yani.
İftardan 2 saat sonra falan yürüyüş veya spor yapılması öneriliyor. Yürüyüşü ve sporu ortalama 45 dakika yapmanız sizin için daha iyi olur.
İftar ve sahur arasında da 2-2.5 litre su için. Suyunuzun içine limon atabilirsiniz.
Sütlü tatlılar tüketebilirsiniz ancak tatlı tüketiyorsanız o gün meyve yemeyin. Ya tatlı ya meyve yani.
Bu kadar sanırım. bilmiyorum unuttuğum bir şey var mı falan ama neyse.
bu arada cidden yulaf tarifleri veresim var
sakinim. sakinsin. sakiniz.
bu arada beynimde sürekli bu şarkı çaldığı için başlığı onu koydum ve bölümün başında yazdığım şeylerle şey olduğunu düşünüyorum. uyumlu mu denir uygun mu her neyse.
yoksa başlığına hoş geldin ya şehri ramazan da yazabilirdim.
DİĞER BÖLÜMÜN BAŞLIĞINI BULDUM TEŞEKKÜRLER HAYATIMA
neyse.
Sevgiyle kalın, hepinizi çok seviyorum. Hadi dikkatli dikkatli
mwah.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zayıflama İpuçları✨
Teen FictionAslında ihtiyacınız olan tek şey zoru başarmak; kendinizi sevmek. Bu kitapta size nasıl diyetisyensiz 15+ kilo verdiğimden bahsedeceğim. Asla zor olmayan yollarım, kendince tariflerimle✨ Diğer kitaplar gibi değil, daha farklı, bambaşka hali.. Diğer...