Bölüm 26: Regl Döneminde Beslenme

205 6 0
                                    

Regl dönemi bizim için psikolojik ve fiziksel olarak zor geçebiliyor. Reglin 1 hafta öncesinden başlayan ve regliyle biten bazı durumlar olabiliyor.
Ben kişisel olarak; ağrı, şişkinlik (ödem), sinirlilik, kabızlık, fazla duygusal olmak ve tatlı-tuzlu krizleri ve baş ağrısıyla geçiriyorum. Özellikle yazın daha fazla oluyor sıcak havalarla birlikte.

Regl döneminde kilo artışı, şişkinlik, kabızlık aşırı olağan ve normal durumlar. 'Regl haftama girdim her şey mahvoldu!' demeyin çünkü artık onlar eskide kaldı. Regl döneminde psikolojik beslenme taraftarıyım. Tabii bu oturup 1 tüm pastayı yemek, 1 tam ekmek yemek değil. Yiyebilirsiniz tabii ki ama, eğer sağlıklı besleniyor ya da diyet yapıyorsanız önermem.

Regliyken ilk 2 gün kendinize izin verin. Canınız tatlı veya tuzlu istiyorsa sağlıklı tarifler yapabilirsiniz. 'Spor yapmadan olmaz ben sporsuz duramam ama çok ağrım oluyor' diyorsanız da seviyenize göre yogayı önerebilirim. Mesela hiç başlamadıysanız başlangıç seviyesi veya orta seviyeden başlayın.

Yoga da bir harekettir unutmayın!

Regl sırasında nasıl beslenmeliyim?

•Kuru meyveler kesinlikle tüketin. Kabızlık problemi yaşayanlara iyi geliyorsa onlar da tüketsin.
•Lif bakımından zengin beslenin. Sebzeler ve meyveler bu süreçte yakın arkadaşınız olmalı. Lifli gıdalar da kabızlığa ve bağırsaklara iyi gelip, yüksek hacim düşük kalori sayesinde sizi tok tutacaktır.
•Asitli içeceklerdense; su, taze sıkım şekersiz meyve suyu, kefir ve ayranı tüketmenizi öneririm.
•Bol bol su için.
•Kafeinden uzak durun. Türk kahvesi tüketmekte bir sakınca bulamadım araştırdığım yerlerde ancak çözünebilir kahveler kesinlikle tüketilmemeli olduğu yazıyordu. (Nescafe'nin granür kahveleri)

(Burada uyuyorum,
burada uyandım)

•Çikolata tüketimine dikkat edin. Günde 2 kare bitter veya 2 kare şekersiz çikolata tüketmenizde bir sorun yok ancak her şeyin fazlası zarar olduğu gibi bitter çikolatanın da fazlası zarar.
•Besin ihtiyaçlarınızı dinleyin. Ancak tuz tüketimini azaltmanızda ihtiyaç var. Çünkü bu dönemde vücudunuz ödem tutacaktır.
•Bitki çayı olarak daha dinlendirici çaylar içmenizde fayda var. Papatya, ıhlamur, hibiscus iyi birer alternatif.

Regl döneminde beslenme önemli olduğu kadar regl bitiminden 3-4 günün de beslenmesi çok önemlidir.

Eğer siz vücudunuzun tuttuğu 1-2-3 her ne kadarsa kg tutan ödemi, 'aaa 2 günde bu kadar kilo almışım mahvettim' diyip battı balık yan gider havasıyla her şeyi yemeye devam ederseniz tabii ki o balık yan gider. Yanı bırak, ters falan gider.

Günde 1 kg alınması, çok zor bir durumdur. Aldığınız o 1 kg'ın tümünün yağ olduğunu düşünüyorsanız yanlış, çünkü muhtemelen sadece ödem. Yani günlük kilo artışları moralinizi bozmasın.

NEYSEEEEEEE

mwah, sizi seviyorum💗

Zayıflama İpuçları✨Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin