"Kailan?" I eagerly asked.Mas lalo siyang nagtaas ng kilay saakin. Lumingon siya sa kabilang banda bago unti unting nagkaroon ng ngisi sa kaniyang mga labi.
"Why do you sound so excited?" he asked. Refusing to look at my way.
I saw how his shoulders moved because of laughing. I couldn't hear him because he was silent. He bit his lower lip and shaked his head sideways.
"I just asked! Bawal ba yun?" depensa ko.
Mas lalo siyang umiling. He cleared his throat and fixed his posture. He then looked at me with a smirk on his face. Napakuyom ako ng kamay. Never did I think about being this pressured while staring at someone.
"I will let you know,"
"How? Hindi ka naman mahilig tumawag. Tsaka hindi ba bawal kayong lumabas?" pangungulit ko pa.
"I'll find a way," he assured me.
I think about ending that conversation. I don't want to pressure him more. If a guy wants me they will let me feel it. Just by looking at this guy, I don't think he's up with serious relationships. He looks like a guy who only wants to play and hang out. Is that fine with me? I guess.
"Dude, what now? First time nating male late"
A guy smaller than him, came. I saw his two other friends behind. They all walked towards our direction. Liningon ko si Jarris para sana magpaalam na. Ayaw ko namang magawan ng issue na alam kong malabo. I just want him as a friend, companion. Siguro.
"Busy naman pala e," kantyaw nung singkit.
"Kaya pala ang bilis humiwalay saatin.."
"Pakilala mo naman kami!"
Halos umatras ako sa puwesto ko nung sabay sabay silang mag offer ng kamay. I glanced at Jarris and signaled him for some help. He just nodded his head. I was trembling when I accepted their hands. I awkwardly smiled while doing it. Hindi ako alam gagawin ko.
"N-ice to meet you," I stuttered. Fuck!
"Uhm.. Jarris I think I need to go. My friend might be waiting for me""Ihahatid na kita," he immediately offered.
Nanlaki ang aking mga mata. I didn't expect him to really say that. Ayaw ko siyang tanggihan pero halatang kailangan na din nilang umalis.
"No! I mean, I can go alone.. you guys should leave too. Baka malate na kayo"
"Yun naman pala dude, tara na"
"Ihahatid kita,"
I shyly waved my hand at his friends when he held my hand and dragged me out of that place. He's so tall that I had to run to catch on his steps.
"Wait.. Jarris dahan dahan lang. I can't walk" natatawa kong sabi.
Maybe I looked so funny while we're walking. Kaya siguro napapatingin din yung mga taong nadadaanan namin. Sa sobrang laki ng biyas niya para niya akong kinakaladkad.
He looked down at me, "I'm sorry.."
I don't know if I wanted this slow walk rather than that fast walk. Sa sobrang pagka slow kasi naming maglakad, ramdam ko ang sariling kinakabahan. Dalangin ko lang na sana'y hindi mamawis ang aking palad na hawak niya.
"Saan naka park yung sasakyan mo?" he turned to me. Medyo nagulat pa ako kasi napaka mahinahon niyang magtanong.
"H-indi na, sa KK nalang ako. Nandun yung friend ko"
YOU ARE READING
Beauty in the Pain(La Union Series #2)
Non-FictionHe was my unexpected love My kind of Iron Man The best friend, everyone envied me for having The love I was willing to risk every little thing The man I dreamt of having my future The only man whom I trusted, but ended up hurting, betraying and pie...