Author POV
"dik oh dik, bangun" ujar Junkyu mengejutkan Yunmin yang masih lena.
"Min, bangun lah"
"hummnn, nantilah" Yunmin menarik selimutnya. Junkyu tersenyum misteri sebelum dia menuju kearah pintu dan seseorang masuk.
"kau kejutlah dia, bagi dia bangun" kata Junkyu sambil menepuk bahu orang itu sebelum keluar dari bilik Yunmin.
Orang itu memandang Yunmin yang masih berselubung dalam selimut. Dia menghampiri katil Yunmin dan mula mengejutkannya.
"Yunmin oh Yunmin, bangun"
"hmmmmm" Yunmin masih malas nak bangun.
"bangun lah, Yunmin" Jeongwoo mula menarik selimut yang menutupi Yunmin tetapi lantas ditarik oleh Yunmin.
"oppa, jangan kacau lah, shuh"
Jeongwoo cuma memandang Yunmin yang mamai tu dan terfikir sesuatu. Dia berpura-pura untuk baring disebelah Yunmin sambil mengelus lembut pipi kanannya. Yunmin yang mula rasa tidak selesa terus membuka matanya.
Apa yang mata Yunmin nampak ialah sepasang mata dengan pandangan redup memandangnya. Dia baru nak menolak orang itu tak jadi apabila tangannya digengam.
"a-aw-ak bu-at ap-a ka-t si-ni?" soal Yunmin dengan tergagap.
"kejut bini aku lah" ujarJeongwoo selamba.
"hah?" Yunmin pula pagi-pagi memang blur lah.
"bangun dan mandi cepat"
Yunmin baru menolak selimutnya, Jeongwoo pantas bangun dan memandang kearah lain.
"aku turun dulu" Jeongwoo terus berlalu sambil dipandang Yunmin yang masih blur. Setelah Jeongwoo berlalu dia memandang pakaiannya dan terus muka menjadi merah.
Patutlah Jeongwoo terus pandang tempat lain dan keluar terus, Yunmin hanya memakai singlet nipis dan jarang sehingga menampakkan bahagian privasinya.
"ARRRGHHHHHH" jerit Yunmin sambil menutup mukanya dengan bantal.
Meanwhile di bawah
"aik, asal Yunmin menjerit?" soal Jennie pelik.
"dia terkejut lah tu boipreng datang kejut" balas Junkyu.
"Jeongwoo naik atas ke?" tanya Kai pulak. Junkyu mengangguk.
"tah apalah diorang buat tu" kata Jennie.
"halah, biar jelah diorang tu omma, manatau dapat cucu sorang lah kan" ujar Junkyu selamba je
"haihs, dia budak lagi Kyu, baru umur 15 pun" balas Jennie.
"tapi saya teringin nak ada cucu, awak tak ke?" tanya Kai pulak. Jennie cuma menggelengkan kepalanya sahaja.
10 minit Later
Yunmin turun setelah bersiap-siap dan menuju ke meja makan. Kelihatan keluarganya dan Jeongwoo tengah berborak.
"aik dah bangun ke dik?" soal Junkyu dengan reaksi muka terkejut. Pura-pura je tu. 🌚
Yunmin tidak membalas sebaliknya memberikan jeling tajam padanya.
"hah, Yunmin, sarapan dulu baru pergi sekolah" ujar Jennie yang duduk disebelah Kai. Yunmin duduk disebelah Jeongwoo sebab kerusi tu je kosong padahal dia tahu Junkyu letak kerusi lain dalam stor dan suruh duduk sebelahnya. Setan punya abang.
"nanti sape hantar?" tanya Yunmin.
"boipreng kau hantar" ujar Junkyu selamba. Yunmin cuma menjeling abangnya. Mentang-mentang lama tak jumpa sedap-sedap je nak perli memerli.
YOU ARE READING
♡ masked boy ≖ jeongwoo ♢
Fanfiction҂ the masked boy who protect his girl 𝗦𝗧𝗔𝗥𝗧 : 12/11/2020 𝗘𝗡𝗗 : 18/7/2021 【© 2020 Park_Fina 】 NOTE ‼️ : MASKED BOY (New.Ver) diambil daripada kisah ini dan ditambah baik dan terpulang kepada pembaca untuk membaca yang versi lama atau baharu.