Yunmin POV
"haish, harini sekolah, nasib baju dah gosok" Ouh lupa pulak nak cakap yang baju sekolah tu, aku dah basuh and kering dan gosok. Nasib dalam bilik ni ada semua tu.
Aku pun melangkah turun dan melihat dia tengah makan tapi menghadap fon. Bila dia perasaan aku baru dia angkat kepala dia menghadap aku.
"tu makanlah dulu, nanti aku hantar kau pergi sekolah" ujar dia. Aku pun menghampiri meja tersebut dan duduk dihadapan dia.
Wow, banyak betul makanan, ni nak buat kenduri or ada majlis ni. Kami hanya mendiamkan diri. Yelah taktahu nak cakap apa baik diam sahaja.
"dah jom, aku hantar kau" Kami berjalan kereta dan masuk kedalam perut kereta.
"awak tak sekolah ke?" soalku dan dia menggeleng.
"taklah, aku pun nak pergi sekolah jugak ni lepas hantar kau"
Tak lama kemudian, kami tiba di perkarangan sekolah dan belum sempat aku nak keluar dia pantas memegang lengan aku.
"nanti dah habis sekolah, pergi tempat semalam" Baru dia lepaskan lengan aku. Fuh selamat. Nasib baik, dia tak nampak muka merah aku. hisishhs.
Aku pun melangkah macam biasa, walaupun ramai orang dok jeling-jeling or mengumpat ke apa, aku tak kesah.
Sampai kelas, aku pergi kat meja aku dan meletakan kepala kat atas meja sementara menunggu Saem datang.
Dan aku pantas mengangkat kepala, dan memandang ke hadapan dan apa iris mata aku nampak ialah Saem Lee dengan seorang lelaki tapi dia pakai mask hitam.
Mata dia macam familiar dan mata kami bertemu dan secara pantas aku memandang kearah tingkap.
'macam mana dia kat sini ni?' soalku sendirian.
.
.
.
.
.
.
End Yunmin POV
.
.
.
.
.
.
Jeongwoo POV'hmm kat sini rupanya kau' bisik aku sendirian sambil senyap-senyap memandang Yunmin.
"baik kelas, kita ada pelajar baru" Saem Lee menarik perhatian seluruh isi kelas kehadapan tapi bukan Yunmin.
"aku Park Jeongwoo, dari Iksan dn selamat berkenalan" Aku pantas menunduk kan sikit badan.
"baik, kamu nk duduk mana?" soal Saem Park. Aku pantas berbisik sesuatu pada Saem Park sebelum dia mengangguk.
Aku pantas menghampiri meja sebelah Yunmin yang terletak di tengah belakang kelas.
Aku melatakan beg aku dan duduk disebelah dia mcm takde pape berlaku padahal semua yeoja dlm kelas dah pandang kami. Tapi kami buat taktahu je.
Kelas berjalan seperti biasa sampailah waktu rehat dn setelah Saem Lee keluar beberapa pelajar perempuan mula mendekati kami.
Mereka menjeling Yunmin suruh beredar tapi bila Yunmin nak bangun je, aku pantas menggenggam tangan kirinya dengan erat dan dia terduduk serta merta. Keadaan menjadi awkward sampai lah mereka bersuara
"hurmmm, awak ni Jeongwoo kn?" soal salah sorang dari mereka dn aku mengangguk.
"awak ada yeochin?" soal dia lagi dn aku terdiam. Apa nak jawab ni, dan aku melirik kearah Yunmin dan menggeleng.
Mereka buat reaksi terkejut but aku buat muka biasa je.
"nk no fon boleh?" soal mereka lagi dn aku memberikannya tapi bukan aku punya but Yoshi hyung punya. Macam mana aku tahu, nanti aku cerita hohoho.
Mereka semua pun beredar dari kelas meninggalkan aku dengan Yunmin.
"kau taknak rehat ke?" soal aku. yelah dia asyik diam je, macamm tunggul aku ni.
"macam mana nak rehat kalau tangan tu-" Dia menunjukkan tangan kirinya yang masih aku pegang.
"hmmm, jom ikut aku" Aku membawa dia keluar dari kelas menuju ke rooftop.
"kita buat apa kat sini?" soal Yumin setelah lama mendiamkan diri.
"makan lah apalagi"
"tapi nak makan ap-"Aku pantas menyerahkn satu beg hitam kecil padanya.
"nk buat apa?" Apa punya soalan dia tanya.
"haish, nak makan lah sayang oi"
Heh, kn dah agak muka dia merah lagi.
"okokok, joke je, jom lah makan"
Yunmin hanya menjeling tajam.
"tapi sebelum tu" Aku pantas menarik hud hoodie yg aku pakai sehingga menutup seluruh kepala aku kecuali muka lah. habis kalau tutup mcm mana nak makan.
Yunmin, jangan risau dia je org luar pertama yg pernah nampak muka aku takdrle mask. muka aku ni bishe-bishe je tapi author pun teroleng-oleng.
Author : BIASALAH *felip hair*
Kami menikmati makanan dgn senyap je. Asyik-asyik senyap je, bosan aku macam ni.
"errrmm, macam awak tahu sekolah ni?" soal dia setelah berdiam diri kerana makan.
"aku tukar sekolah, sebab aku risaukn kau" ayat terakhir tu aku sengaja perlahan kan suara.
"eh, apa awak ckp" soal dia dan aku pantas menggeleng.
.
.
.
.
.
.
End Jeongwoo POV
.
.
.
.
.
.
Yunmin POVSetelah kami habis makan, adalah makanan ringan sikit macam cupcake.
Tapi masa dia makan cupcake tu ada kesan comot sebab coklat.
"ada tisu or sapu tangan" soal dia dan aku menggeleng. Semua bende tu ada kat rumah sebab, hmm malas aku nak citer.
Aku terfikir sesuatu tapi aku takut nak buat, sebab aku kene buat skinship. ugh, i hate skinship. Haish terdesak takpelah.
Aku pantas menggunakan ibu jari kanan untuk lap kesan comot tu. but aku malu betul nk buat sebab. kesan comot tu kat bibir tau.
Dia terus merenung aku lama. Haish mesti dia marah. yelah muka dingin je.
Keadaan bertambah awkward setelah dia diam. Aku rasa nak lari tapi dia pegang tangan kanan aku. Macam mana nak lari ni author?.
Author : Mana lah aku tahu, aku cuma stowberi tersakiti (╯3╰)
"errm, saya nak masuk kelas dulu eh" Belum sempat aku gerak, tangan aku ditarik menyebabkan aku terduduk atas riba dia. Aku terus terdiam dan hanya mampu menundukkn kepala.
Dia amik jari yg aku lap tadi
D-di-dia letak kat mulut. arghhh, ini gila dah ni. Lepas tu menggunakan hujung blazer dia, dia lap jari aku tu.
"hmm, jom masuk kelas" Setelah dia pakai mask dan kami berjalan seperti biasa but aku yang masih terkedu ni.
I really hate skinship but dengan dia ni, sungguh luar biasa.
Tetapi aku perasan ada seseorang dari jauh memerhatikn kami but aku cuma anggap ilusi je.
Setelah kami beredar, orang itu pantas beredar sambil tersenyum sinis.
.
.
.
.
.
.
End Yunmin POV
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.To Be Continue
hai, u alls. maap slow update n hope you gais happy. dan cast lain akn muncul, dont worry okey.
Vote n comment
goodnite reader
🍀Park_Fina
YOU ARE READING
♡ masked boy ≖ jeongwoo ♢
Fanfikce҂ the masked boy who protect his girl 𝗦𝗧𝗔𝗥𝗧 : 12/11/2020 𝗘𝗡𝗗 : 18/7/2021 【© 2020 Park_Fina 】 NOTE ‼️ : MASKED BOY (New.Ver) diambil daripada kisah ini dan ditambah baik dan terpulang kepada pembaca untuk membaca yang versi lama atau baharu.