Masked Boy : Part 19

164 30 13
                                    

Author POV

Jeongwoo cuma melihat Misuzu & Yunmin pengsan. Dia nak kesana tapi pergerakannya terbatas. Dia menjeling Jisung tajam.

Jisung mula mengorak langkah kearah Jeongwoo. Bersama senyuman sinisnya sekali.

Baru beberapa langkah-langkah Jisung tiba-tiba...

"JANGAN BERGERAK"

Jisung cume berdecit. Dah hafal sangat sebab situasi ni macam drama. Dia beranggapan bahawa author memang takde idea sebab tu taip macam tu.

Author : *pandang Jisung kecik besar lebar*

Jisung : *buat muka takde pape*

"serah diri lah hyung" ucap Jeongwoo perlahan. Jisung cuma memandang tajam kearah Jeongwoo. Dia melangkah dekat lagi kearah Jeongwoo sehingga betul-betul dihadapan Jeongwoo.

Abe polis baru nak tembak tapi Jeongwoo mengangkat tangannya jadi abe polis bernama Jaehyun tu meletakan pistolnya. Dia sambung main litmatch. Nak cari bakal menantu mak katanya. Kalau nak, call lah dia sebab aku takde no dia.

Berbalik kepada tadi

Jisung merapati Jeongwoo lantas memeluknya tapi gei. Dia membisik sesuatu pada Jeongwoo

"jaga dia bebaik tau"

Selepas itu dia melepaskan pelukannya dan berundur beberapa langkah kebelakang dan dia

"HYUNG"

Jeongwoo sempat memegang tangan Jisung tapi dengan lengannya yang luka jadi tenaganya tidak begitu kuat.

"lepaskan Jeongwoo"

"taknak"

"lepaskan jelah"

"taknak"

"lepas"

"taknak"

"babun anda"

"anda pun same"

Boleh pulak ada drama kat situ...

"aku sayangkan kau hyung"

"aku pun sayangkan kau jugak"

"dahtu kau nak buat ape"

Jisung terdiam sejenak...

"argghhh" Jeongwoo tak boleh nak tahan lagi lama lagi..

Abe polis? Diorang tengah menjerit sebab-....aku pun taktahu lah 🌞

"aku bangga dengan kau, dulu lain je.. Sekarang dah lain... Jadilah macam ni tau... Lindungi yang lemah bukan menyakiti mereka.. Ingat pesan aku"

Sejurus itu Jisung melepaskan pegangan Jeongwoo padanya dan dia jatuh dari tingkat 5 dan terkena kereta polis. Teruk juga luka dan akibat pendarahan yang banyak, dia sudah tiada apabila ambulans sampai..
.
.
.
Ok, dun kecam-kecam author tau...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Semuanya telah berakhir....

Eh belom lah

NGUENG NGUENG NGUENG NGUENG

Jeongwoo kini berada di tempat penyimpanan abu mayat.

Author : Aku taktahu nak cakap macam tapi.. Mungkin tempat yang ada batu dan gambar orang mati tu..

Dia memandang kearah gambar itu. Dia takkan melupakan orang itu juga. Banyak memori yang kini menjadi kenangan.

"semoga tenang disana hyung" ujar Jeongwoo lalu meletakan bunga di dalam bekas dan terus beredar dari situ. Sekarang dah petang. Nasib tiada masalah sepanjang menguruskan mendiang.

"jomlah" ujar Haruto. Dia tahu kawannya masih sukar melupakan seseorang yang penting dalam hidupnya.

"Yunmin tahu ke aku dah sedar?" soal Jeongwoo setelah masuk kedalam kereta.

"eo, rasanya tak" balas Haruto. Mereka kini ingin ke hospital sebab-....mestilah keluarga Jeongwoo risau kan?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
End Author POV
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Yunmin POV

Aku membuka mataku perlahan-lahan. Kat mana ni? Apa yang jadi? Tapi bau ubat.. Hospital?

"nasib kau dah sedar" ujar seseorang lalu aku berpaling. Misuzu rupanya.

"apa jadi ni?" soalku blur. Aku tak ingat apa-apa kecuali...

"masa kita nak lari dari kilang tu... Ada bom tau tapi tak kene kita cuma kita terpelanting jelah... Nasib ada ambulans" terang Misuzu.

"tapi kan.."

"kenapa"

''sebelum kita pengsan kan, aku macam nampak seseorang lah.....aku kenal sangat matanya''

''kau nampak apa?''

''aku nampak Jeongwoo tapi mustahil sebab dia kan masih koma kan...tapi kalau dia dah sedar.....''

''ilusi kau jelah, kau tak lapar ke?''

''lapar lah jugak, HEHEHEHEEHE''

''jap aku pergi beli makanan, kau nak apa?''

''apa-apa jelah, yang boleh buat aku kenyang''

''ok, aku pergi dulu'' Misuzu pun hilang disebalik pintu. Aku cuma duduk kat atas katil sambil memikirkan itu. Betul ke bukan ilusi aku? Tapi kenapa aku rasa memang betul dia? Hmmmm
.
.
.
.
.
.
End Yunmin POV
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

To Be Continue

Hi gais... Aku kembali lagi.. Enjoy lah yer.. Jangan kecam-kecam aku sebab Jisung mati...and aku tahu korang pelik kenapa Jeongwoo tak benci Jisung an? Adalah, nanti aku citet selepas citer ni habes... Special part lah...

Aku nak nanges lah... CITER ni dah nak habis duh... _

LAGI SATU PART JE dan akan melabuhkan tirainya......

maybe aku akan buat Season 2 tapi belum pasti lagi.... Tengok lah macam mana... Hueheueheh.

Vote & comment tau

🍀Park_Fina

♡ masked boy ≖ jeongwoo ♢Where stories live. Discover now