Masked Boy : Part 15

174 29 30
                                    

Author POV

Author : Jangan sedih-sedih gais...

Walaupun hari persekolahan, terasa kosong bagi Yunmin. Tiada apa-apa yang boleh menggembirakan dia. Dia datang sekolah dengan dihantar Junkyu. Yunmin memang terasa kosong. Lebih kepada sunyi barangkali?

Apa yang Saem cakap pun, Yunmin tak fokus kerana fikiran hanya memikirkan seseorang. Jasad kat sekolah, roh ditempat lain.

Apabila waktu rehat sahaja, Yunmin bercadang nak rehat di rooftop. Mungkin lebih menyenangkan. Dia perlukan masa untuk semua ini dan mahu bersendirian.

"Sumi, aku nak rehat kat rooftop tau, pape bagitahu" ujar Yunmin lalu terus keluar dari kelas. Misuzu cuma memandang susuk tubuh Yunmin lalu hilang dari pandangannya. Dia tahu yang kawannya perlukan masa untuk semua ini. Dia sendiri terkejut apabila Haruto memberitahunya semalam tapi dia tahu yang Yunmin lebih terasa. Dia akan memberikan ruang Yunmin untuk bersendirian untuk sementara waktu.

Di Rooftop

Yunmin hanya termenung jauh. Dia hanya meminum susu pisang untuk alas perut. Tak terasa nak makan apa-apa pun. Dia hanya melayan persaannya sahaja.

Dari kejauhan, seorang lelaki memandang Yunmin dengan senyuman. Dia menghampiri Yunmin tetapi tidak disedari oleh Yunmin.

"Hi Min"

Yunmin cuma diam kerana tidak berminat nak melayan orang disebelahnya.

"awak okay tak?"

"mind your business, Park Jisung" ujar Yunmin mendatar. Dia betul-betul takde mood sekarang.

Jisung cuma tertawa kecil. Ternyata Kim Yunmin yang dia kenali sangat berbeza dari dahulu dengan didepan matanya. Makin cantik? Itu yang bermain difikiran Jisung sekarang.

"awak makin cantik sekarang, menyesal pulak kita putus dulu" kata Jisung. Yunmin cuma menggulingkan matanya. Dari wajahnya sahaja menandakan dia menyampah dengar ayat dari manusia disebelahnya. Dia nak bangun dari situ tetapi tangan Jisung memegangnya erat.

"boleh tak kita getback semula?" soal Jisung pada Yunmin. Yunmin cuma diam lalu menepis tangan Jisung dari tangannya.

"bende tu takkan berlaku, never" ujar Yunmin lalu beredar dari situ. Buat apa nak lama kat situ. Nanti orang yang nampak mesti fikir bukan-bukan.

Jisung cuma memandang pemergian Yunmin sehingga hilang dari pandangannya. Seorang perempuan mula menghampiri Jisung yang dari tadi memerhatikan Jisung & Yunmin itu.

"macam mana? Menjadi tak, Park Jisung" ujar perempuan dengan sinis.

"aku tahulah apa aku buat, Jeong Dahyun" kata Jisung keras.

Dahyun cuma tertawa kecil. Dia pun taktahu kenapa dia setuju bekerjasama dengan lelaki ini. Baginya sangat mudah nak memusnahkan hidup manusia bernama Kim Yunmin.

"tapi kau suruh sape yang buat tu?" soal Dahyun ingin tahu. Jisung cuma memberitahunya yang hero kesayangan Yunmin kemalangan disebabkan brek tak berfungsi tetapi dia ingin tahu siapa yang melakukan itu.

"aku upah orang lah, apa kau ingat murah ke nak upah dia?" kata Jisung dengan nada menjengkelkan. Dia sanggup buat apa sahaja supaya Yunmin menjadi miliknya seorang sahaja.

Author : Aku rasa watak Jisung macam psycho kan? HSHSHSHSHSH

"buatlah apa kau nak, nanti apa-apa beritahu aku" ujar Dahyun lalu beredar dari situ. Tidak lama kemudian, Jisung turut pergi apabila loceng berbunyi menandakan waktu rehat sudah tamat dan sesi pembelajaran akan berlangsung tidak lama lagi.

Sedari seorang lelaki yang dari tadi bersembunyi merakam segala perbualan antara Jisung & Dahyun. Dia keluar dari tempat bersembunyi lalu memandang telifonnya. Segala rakaman perbualan sudah disimpan dalam telifonnya.

"aku akan pastikan mereka dapat balasannya, Jeongwoo hyung" ujar lelaki itu lalu dia turut beredar.

Waktu balik

Yunmin cepat-cepat mengemas barangnya lalu beredar ke pagar sekolah untuk pulang atau nak pergi hospital sebernanya. Nasib Junkyu dah datang so senang lah dia.

"oppa, nanti pergi hospital Seoul tau" ujar Yunmin lalu Junkyu mengangguk.

"tapi taknak tukar baju dulu ke? Nak makan nanti ada duit tak?" soal Junkyu.

"ada baju spare & ada duit jugak, oppa tak payah risau lah" kata Yunmin untuk menyakinkan oppanya.

Setelah sampai dihospital, dia terus meluru ke wad Jeongwoo. Yunmin sudah memberitahu Junkyu bahawa kalau dia nak balik nanti dia call sahaja oppanya.

Apabila Yunmin membuka pintu Wad, terdapat Lia yang sedang menjaga adiknya.

"eo, Yunmin? Nak melawat Jeongwoo eh?" soal Lia apabila menyedari kehadiran Yunmin. Yunmin cuma mengangguk.

"bagus kamu ada, eonnie nak keluar ni ada hal, nanti eonnie datang balik" kata Lia lalu bangun dan memgambil tas tanganya. Dia menepuk bahu Yunmin baru beredar.

Selepas Lia pergi, Yunmin terus duduk di kerusi yang tadinya diduduki oleh Lia. Dia hanya memandang orang diatas katil itu.
.
.
.
.
.
.
End Author POV
.
.
.
.
.
.
Yunmin POV

Aku cuma berharap dia akan sedar. Cuma, apa yang diberitahu Doktor Park malam tadi merungsingkan aku.

Cuma berlaku dua keadaan.

Dia koma atau dia amnesia bila bangun

Pastu author pergi tulis Jeongwoo amnesia dan lupa aku...memang aku pukul author pakai peti sejuk.

Author be like terbang ke pluto

Aku berharap dia tidak apa-apa. Tetapi aku okay ke? Bila dengan dia baru aku rasa selamat. Tapi bila ketiadaannya apa akan jadi pada aku?

Bolehkan aku bertahan?

Sampai bila keadaan ini berterusan?

Hanya masa mempunyai jawapan itu.
.
.
.
.
.
End Yunmin POV
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

To Be Continue

Hai gais...kembali lagi bersama stowberi....malam2 cenggini baru aku update....sorry for typo ye....part kalini mmg pendek...uyeh uyeh

Dah bab 15 an? Lagi 5 bab then

KEBABOOM

THE END LAH..HSHSSHSJSJSJSJSJSK

Korang rasa, siapa orang yang rakam perbualan Jisung & Dahyun tu?....apa kaitan dia ngan Jeongwoo?

Bab 16 aku diberitahu...mohon sabar ye anok-anok

Vomment gais

🍀Park_Fina

♡ masked boy ≖ jeongwoo ♢Where stories live. Discover now