Masked Boy : Part 16

185 27 40
                                    

Author POV

Seorang lelaki berada di kafe. Dia berpakaian serba hitam. Mungkin terlihat agak mencurigakan pada pandangan orang lain. Dia juga sedang menunggu rakannya.

"weh sorry aku lambat" ujar seseorang. Dia duduk dihadapan lelaki tadi. Lelaki tadi cuma menjeling rakannya sahaja.

"kau tak pernah tak lambat, Nishimura Riki" balas lelaki itu. Niki cuma tersengih-sengih menghadap rakannya itu.

"macam tak biasa pulak, So Junghwan" kata Niki pulak.

"apa-apa pun, ada apa nak jumpa aku?" soal Niki serius. Junghwan ada mesejnya katanya nak berjumpa. Bunyi macam serius je.

"aku dah send audio kat kau" kata Junghwan lalu Niki membuka telifonnya lalu melihat audio yang dihantar dari Junghwan.

Setelah mendengarnya, Niki memandang Junghwan.

"serius lah?" soal Niki terkejut lalu Junghwan mengangguk.

"habis apa kita nak buat?" soal Niki.

"kau tak ingat apa Hyung suruh dulu?" soal Junghwan lalu Niki berfikir sejenak.

"kita kene jaga Kim Yunmin kalau apa-apa jadi pada hyung" ujar Junghwan. Sekarang hyung tiada, jadi mereka berdua kene perhatikan Yunmin.

"kau rasa apa yang Jisung tu nak buat lepas ni?" tanya Niki.

"hyung takde so kerjanya lebih mudah" balas Junghwan.

"so kita kene berjaga-jaga setiap masa, Yunmin dalam bahaya ni" sambungnya lagi. Niki cuma mengangguk.

Sekali mereke berdua terleka, Kim Yunmin dalam bahaya.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sudah seminggu berlalu tetapi tiada tanda-tanda yang Jeongwoo akan sedar. Setiap hari jugak Yunmin datang menjaganya dan sesakali Jimin, Rose & Lia akan menemaninya jika tidak sibuk.

Sekarang Yunmin dalam perjalanan balik kerumah. Disebabkan Junkyu sibuk jadi dia mahu balik dengan bas sahaja. Tetapi dia merasakan seseorang mengekorinya. Yunmin berjalan dengan sedikit laju dan tiba-tiba

"AHHHH" Mulut ditekup dengan sesuatu. Yunmin cuba melawan tetapi tanganya dipegang oleh lelaki itu. Dia cuma berharap ada orang akan menyelamatkannya.

Tiba-tiba lelaki tadi jatuh tersungkur dan Yunmin hampir tersungkur juga tetapi ada orang menarik tangannya.

"awak okay?" soal lelaki itu yang cuba membantu Yunmin bangun. Yunmin cuma mengangguk.

Dia berpaling lalu menyedari lelaki yang cuba menculiknya sudah tiada. Melarikan diri barangkali.

"awak betul-betul okay ke? Ada luka kat mana-mana tak?" soal lelaki itu lagi lalu melihat Yunmin atas bawah. Yunmin cuma mengangguk.

"awak berdua ni siapa?" soal Yunmin pelik.

"hmmm, apa kata kita minum kat kafe tu okay tak? Nanti saya ceritakan" ujar lelaki tadi lalu Yunmin mengangguk lagi.

Mereka bertiga-tiga cuma diam sambil meminum minuman masing-masing.

"jadi, ceritakanlah" kata Yunmin ingin tahu.

"hmmm, panjang ceritanya tapi ada seseorang meminta kami menjaga awak apabila ketiadaannya" ujar lelaki itu.

"ouh sebelum tu, nama saya Nishimura Riki panggil Niki je, ni kawan saya, So Junghwan panggil Junghwan" kata Niki.

Yunmin baru nak bagitahu namanya tak jadi apabila Niki memotong lalu berkata

"kami dah tahu nama awak, Kim Yunmin kan?" soal Niki lalu Yunmin mengangguk.

"boleh saya tahu sape yang suruh awak berdua jaga saya?" soal Yunmin lalu Niki & Junghwan terdiam. Mereka memandang sesame sendiri.

"yang pasti, dia sangat penting dalam hidup awak" ujar Niki.

"siapa?" Yunmin masih lagi tak faham.

"Park Jeongwoo" jawab Junghwan lalu Yunmin terdiam dan menundukkan kepalanya.

"macam mana korang saling mengenali?" soal Yunmin setelah senyap untuk seketika.

"kami berdua ialah adik angkatnya"

Yunmin mengangguk lalu jauh disudut hatinya, dia sangat rindu akan lelaki itu. Lelaki itu sangat sayangkan dirinya sampai meminta orang untuk memperhatikannya dari jauh.

Mereka terus berborak mengenai latar belakang masing-masing tetapi masa mencemburui mereka.

"dah lewat ni, saya balik dulu lah ye" kata Yunmin. Lama sangat mereka berborak sampai tak sedar dah pukul 12 malam.

"biar kami hantarkan" pelawa Niki.

"eh takpelah, takut susahkan je" tolak Yunmin. Segan sebernanya.

"mana ada susah lagipun memang tugas kami" ujar Niki. Yunmin nak taknak hanya mampu mengikuti mereka.

Kini dia faham kenapa, sejak kebelakangan ni, macam ada orang mengikutinya rupanya Niki & Junghwan. Sekurangnya dia rasa selamat walaupun tanpa lelaki itu.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"macam mana?" soal Dahyun pada Jisung. Mereka berada di sebuah neraka eh i mean Club je. Tak bising sebab mereka berada di tempat tersorak lah. Macam mereka masuk sedangkan bawah umur? Senang je, mereka ialah golongan elit so boleh masuk lah.

"tak berjaya" ujar Jisung. Otaknya serabut sekarang ni.

"habis macam mana?" tanya Dahyun sambil meminum air kencing setan. Araklah...

"aku ada plan lain" kata Jisung sambil tersenyum sinis.

"semoga berjaya lah yer" ujar Dahyun. Mereka terus meminum sambil bergelak ketawa didalam neraka itu.

Dunia akhir zaman
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Lia masih termenung melihat adiknya yang masih tidak menunjukkan apa-apa tanda. Dia memegang tangan Jeongwoo sambil megengamnya sambil berdoa agar adiknya cepat sedar.

Dia baru nak terlelap terus membuka matanya apabila sesuatu bergerak. Jari-jemari adiknya bergerak menanda Jeongwoo sudah sedar.

"DOKTOR"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Y-yun-Yunmin"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"ARRRGHHH"

Yunmin tersedar lagi dari tidurnya. Dia bermimpi seseorang memanggilnya. Tetapi ia seperti mimpi pada malam lelaki itu kemalangan. Dia sangat keliru sekarang. Apakah maksud mimpi itu? Kenapa hatinya berasa tenang? Dia hanya termenung dan tertidur tanpa dia sedari.
.
.
End Author POV
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

To Be Continue

Aku kembali gais..

JEONGWOO DAH SEDAR GAIS, HSHSSHSHSHSHSHSHSHSHSH

Boleh tepuk tong gas ni. Bukan lama sangat dia rehat an?

Citer tinggal bape part je lagi n

HABES

HUAUAHSUSUSHSSUSHHS

Papepun vomment

Babai

🍀Park_Fina

♡ masked boy ≖ jeongwoo ♢Where stories live. Discover now