"part ni ada scene gula-gula sampai semut pun jeles sbb single... Boleh slide terus ke bawah"
-Author Suweg 2021-Yunmin POV
Peliknya Misuzu ni. Ada ke datang rumah aku semata-mata nak pergi suatu tempat. But mana semua orang eh? omma, appa & oppa? Diorang pergi mana pulak ni? Tapi aku macam nak tanya sesuatu kat Misuzu tapi lupa lah.
"kau nak bawak pergi mana?" soal Yunmin sebaik sahaja masuk kedalam kereta.
"adalah, jomm" Disebabkan Misuzu sudah ada lesen kereta, so dia bawak lah.. Aku tak reti sangat tapi boleh lah bawak sebernanya.
Entah kenapa, aku macam pernah pergi jalan perumahan ni. Kat mana ye? Mungkin imaginasi aku kut.
"dah sampai, jom turun" ujar Misuzu sebaik sahaja pakir kereta didepan pagar rumah.
"rumah sape ni?" soalku.
"adalah, jom lah turun" Misuzu keluar sambil diikuti aku. Sebaik sahaja sampai di pintu rumah, Misuzu menekan loceng dan pintu rumah terbuka
Lahhh, Lia eonnie rupanya. So ini kediaman Park lah rupanya.
"sampai pun korang, jomlah masuk"
Bila aku masuk je dalam rumah sekali lagi aku terkejut
Kenapa semua orang ada kat sini? Nak sambut birthday aku ke? Lama lagi.. Birthday sape pulak ni? Omma, appa, oppa, Aunty Rose & Uncle Jimin pun ada jugak.
"aik? Buat apa kat sini?" soalku setelah duduk disebelah oppa.
"adalah" balas oppa. Samting is pelik now.......
"Yunmin-ah" panggil Lia eonnie dan aku berpaling menghadap dia.
"tolong bagi ni pada tetamu kat atas, boleh?" soal Lia eonnie sambil menatang sebuah dulang. Terdapat semangkuk bubur, secawan air masak dan beberapa paket ubat.
"n-nae" ucapku perlahan. Aku mengambil dulang itu dan menuju ke tangga.
"masuk bilik pintu hitam silver tau" kata Lia eonnie lagi selepas aku melangkah.
Beberapa langkah dan aku sampai kat tingkat atas. Pintu hitam silver,hmmmm hah tu pun. Tak jauh jugak. Tapi kenapa aku rasa tetamu tu lelaki eh...hmmmmm
Aku menerjah masuk je. Tapi takde orang fuh
TAPI
WHAAAAAT?
Aku kene tipu-tipu hidup ke?
Apa yang aku nampak ialah seorang lelaki yang berpakaian jubah mandi tengah membelakangi aku. Sanggup dia tipu aku? Macam mana aku tahu dia tanpa tengok muka dia? Sebab dari bahu je dah tahu....tu je aku boleh cakap....
Aku meletakkan dulang diatas meja dan perlahan-lahan berjalan kearahnya. Malas aku nak lari pastu peluk. Cliche sangat lah...Wattpad asyik cliche je.. Nyampah pulak...
Tinggal beberapa langkah je tapi aku berhenti....aku nak merajuk dengan dia so berpusing membelakangi dia semula. Baru aku nak berjalan, ada satu tangan menahan dan memusingkan badan aku hingga terlangar badan dia.
So dia tahu aku kat sini? Aku nak gerak tapi tangannya melingkari pinggang aku. Aku hanya menunduk jelah sebab takut nak memandang matanya. Tapi dia mengangkat dagu aku untuk memandang dia.
YOU ARE READING
♡ masked boy ≖ jeongwoo ♢
Hayran Kurgu҂ the masked boy who protect his girl 𝗦𝗧𝗔𝗥𝗧 : 12/11/2020 𝗘𝗡𝗗 : 18/7/2021 【© 2020 Park_Fina 】 NOTE ‼️ : MASKED BOY (New.Ver) diambil daripada kisah ini dan ditambah baik dan terpulang kepada pembaca untuk membaca yang versi lama atau baharu.