Masked Boy : Part 2

308 35 2
                                    


Yunmin POV

Aku memasuki bilik tersebut. Tak terlalu besar or kecik but mewah jugaklah.

"dia ni memang anak orang kaya betul" Aku masih memerhati bilik tersebut. Jam menunjukkan pukul 7.30 malam, hmm konfem ahjumma Kim tanya nanti, aish maap lah ye ahjumma Kim.

Nasib baik dalam bilik ni ada chager phone. kalau tak, memang tiada bateri lah fon aku nanti.

"Eh, kalau aku mandi, nanti nk pakai baju apa eh?" soalku sendirian. Haish, patut tadi singgah rumah tapi kawasan ni macam familiar lah. Tapi aku pulak tak ingat. Haishshshs

Aku pun melangkah turun kebawah dan baru beberapa langkah aku berhenti sebab ada bau yang sedap sedap datang dari dapur kot. Aku dok mengintai dari belakang dinding antara ruang tamu dan dapur.

Ooo dia tengah masak patut lah, tapi namja pandai masak serius lah. Oppa pun goreng telur dah terbelah 10 bahagian kuali tu. Tiba-tiba aku rindu kat oppa pulak, haish, diorang kata bulan ni nak balik, tak sabar nak tunggu.

"ermm, tanya dia jelah" Aku baru nak berpaling ke dapur tiba-tiba, dia takde. aik pergi mana dia tu?

"kau buat apa?" Aku segera berpaling kehadapan semula dan tiba-tiba aku menyesal sembunyi kat dinding.

Dia betul-betul kat depan aku, kedudukan kami memang rapat dan aku terpaksa mendongak sebab dia tinggi dan aku pendek. Ke dia tengah perli aku sebab pendek ni?

"errmm, saya nak mandi tapi takde baju" ujarku perlahan. Dah dekat ni, habis merah muka aku. Tiba-tiba aku teringat waktu dia peluk aku tu. KSOAAIAJSOAOPASISJAOSBS

"eo, jom ikut aku" Aku baru berjalan beberapa langkah hampir tersadung karpet.

Tapi aku tiba terdiam bila satu tangan melingkar pinggang aku yang kecik molek ni.

"lain kali hati-hati" dia berbisik dn seraya mengangkat aku macam petang tadi.

"isshh, turun kan saya, saya boleh jalan lah"

"kesian aku tengok kau jatuh, biar aku tolong"

Akhirnya aku merelakan sahaja dia mengangkat aku sehingga aku bertanya.

"saya berat ke?" soalku dekat telinga kanannya dan dia berhenti dn matanya bertemu mata aku.

"taklah, kau ringan je, macam taknak lepas" Lepas dia berkata dia sambung berjalan. Aku serta merta diam. Apa maksud dia sebenarnya. Weh, sudah merah muka aku ni. harini je berapa kali asyik blushing je. KABAIAHSJSKALAJAJAJANAJA

Akhirnya sampai jugak atas tapi dia bawak aku masuk bilik dia. EH WTF, DIA NAK BUAT APA KAT AKU NI? HELP ME.

Dia didudukan aku kat atas katil dia dan dia pergi almari untuk amik sehelai baju.

"nah pakai ni" Dia menghulurkan aku baju yang agak besar rasanya. Aku memandang dia lama. Takkan aku nak tukar dalam ni kot. aku yeoja kot dia namja, pape je boleh jadi but aku tak doakan tau. sapa minta aku terajang tau.

#JanganCakapAkuTakBagitahu 🌚🌚🌚

"tukar kat dalam bilik air"

Aku melangkah ke bilik air untuk menukar baju. Setelah beberapa minit baru aku keluar. Dia yang tengah main fon terus memandang aku lama.
.
.
.
.
.
.
End Yunmin POV
.
.
.
.
.
.
Jeongwoo POV

Lama betul dia tukar baju. takpelah main fon dulu lah. Tak lama kemudian baru dia keluar. Aku pun off fon, dan terus berpaling menghadap dia.

She really beautiful

♡ masked boy ≖ jeongwoo ♢Where stories live. Discover now