Masked Boy : Part 18

210 28 29
                                    

Yunmin POV

Aku membuka mataku perlahan. Kat mana ni? Gelap je tapi ada cahaya dari tingkap. Tiba-tiba pintu bilik terbuka dan seseorang masuk kedalam.

"dah bangun?"

Suara itu......

Tak mungkin. Kenapa dia sanggup buat macam ni. Aku cuma berdiam diri. Tiba-tiba dia duduk bersebelahan dengan aku diatas katil. Tangannya cuba memegang aku tapi aku segera menepisnya. Dia cuma tersenyum.

"takkan ada orang jumpa kau, kau milik aku sorang je" Selepas dia berkata begitu, dia terus keluar dan mengunci pintu bilik tersebut.

Yummin cuma memeluk kakinya dan menangis. Sesiapa tolong selamatkan dia..... Kenapa dunia begitu kejam? Dia hanya mahu hidup dengan tenang....

Tanpa sesiapa sedari termasuk Yunmin sendiri, rantai yang dipakainya bercahaya malap dan berkelip-kelip.
.
.
.
.
.
"j-jeong-woo"
.
.
.
.
.
.
.
.
End Yunmin POV
.
.
.
.
.
.
No One POV

Jeongwoo membuka matanya. Dia melihat jam dinding. Baru pukul 3 pagi.

Dia dapat rasakan sesuatu yang buruk yang berlaku pada Yunmin. Bukan sebab firasat hatinya. Tapi memang sesuatu berlaku. Dia yakin

Pintu wadnya terbuka lalu dua remaja masuk kedalam

"hyung dah sedar?" soal Niki pelik. Cepatnya sedar tapi baguslah.

"hmmm, nape korang datang ni?" soal Jeongwoo lalu Niki & Junghwan terdiam. Mereka berdua terus berbalas pandangan sebelum Niki mengalah

"kitorang nak cakap pasal Kim Yunmin"

"tahu"

"huh?"

"aku tahu"

"hyung tahu?"

Jeongwoo mengangguk

"maafkan kitorang, hyung" Niki & Junghwan hanya memadang lantai je. Takut kene marah.

"aku tak marah pun, jom kita cari dia"

Bagi Jeongwoo, Niki & Junghwan dah menjaga Yunmin semasa ketiadaannya cukup bagus.

"macam mana hyung?" soal Junghwan. Jeongwoo menarik laci disebelahnya lalu mengambil rantai yang sama dengan Yunmin punya. Lalu menyerahkan kepada Niki.

"kenapa dengan rantai ni?" tanya Niki pelik. Cuma rantai biasa baginya tetapi pada Jeongwoo ia bukan rantai biasa.

"pernah nampak tak rantai yang Yunmin pakai?" soal Jeongwoo dan Niki & Junghwan mengangguk.

"dalam rantai yang dia pakai tu ada alat pengesan macam GPS, so dari rantai aku pulak boleh jejak dimana Yunmin berada" terang Jeongwoo.

"cuba korang tengok rantai tu"

Niki pun memerhatikannya. Tiada apa-apa berlaku tetapi dia terlihat cahaya dari rantai itu tetapi tidak terang.

"bercahaya?" tanya Junghwan terkejut.

"maknanya Yunmin dalam bahaya, rantai yang Yunmin pakai juga bercahaya untuk memberikan isyarat kecemasan pada rantai aku" sambung Jeongwoo.

"masukan rantai dalam komputer korang and cari lokasinya"

Niki mengeluarkan komputer dari beg sandangnya dan mula menghidupkannya. Selepas itu dia cuba mencari lokasi dimana Yunmin berada menggunakan rantainya.

"Yunmin di lokasi XXXXXXXX"

"jom kita pergi" ujar Jeongwoo tetapi Junghwan menghalang.

"hyung belum sembuh lagi, hyung kene rehat"

♡ masked boy ≖ jeongwoo ♢Where stories live. Discover now