Masked Boy : Part 14

194 32 42
                                    

Yunmin POV

Aku segera ke hospital Seoul. Panggilan sebentar tadi daripada Lia eonnie sangat mengejutkan aku. Walaupun dah pukul 3 pagi tapi aku nak pergi jugak.

Aku pergi ke sana dengan Junkyu oppa. Nasib dia belum tidur lagi. Nak minta ommpa & appa, mereka masih tidur lagi. Kepenatan akibat kerja mereka. Aku tak sampai hati nak susahkan mereka so aku susah kan oppa. Bijak kan aku. Well

Sesampai disana, aku mengikut panduan untuk ke bilik pembedahan seseorang. Ia berada di tingkat 2, di bahagian kanan.

Aku berlari kearah seorang wanita yang berada di depan bilik pembedahan seseorang. Aku taknak lah cakap sebab kat Part lepas dah bagitahu an.....

"Aunty Rose..." Aunty Rose yang masih menangis terus mengangkat mukanya lalu memelukku dengan erat.

"aunty sabar tau" ujarku perlahan. Ibu mana tak risau pasal anaknya sendiri. Bermacam-macam perkara boleh jadi sekarang.

Selepas beberapa minit, Aunty Rose mula okay dan mengelap air matanya.

"ermm, Uncle Jimin & Lia eonnie kata mana, Aunty?" soalku apabila menyedari bahawa dari tadi, hanya Aunty Rose sahaja yang ada.

"diorang kat Balai Polis buat report" terang Aunty Rose.

"kamu datang sorang ke?" soal Aunty Rose pula.

"datang dengan oppa, dia tengah letak kereta" balas aku.

Tidak lama kemudian, lampu diatas bilik pembedahan yang dari tadi berwarna merah kini bertukar hijau yang menandakan pembedahan sudah berakhir. Seorang doktor mula keluar dari bilik itu lalu aku & Aunty Rose menghampirinya.

"macam keadaan anak saya doktor?"

"hmnm, disebabkan hentakan terlalu kuat dan kehilangan banyak darah, anak puan kemungkinan akan koma atau amnesia apabila sedar nanti" terang Doktor tersebut.

Aunty Rose dah nak pengsan bila dengar kata-kata Doktor itu.

"kalau koma berapa lama doktor?" soalku pulak.

"tidak pasti tapi bergantung kepada pesakit" balas Doktor itu.

"boleh kami masuk ke Doktor?" tanya Aunty Rose pulak.

"boleh tetapi tidak boleh ramai sangat, tetapi dalam keadaan sekarang, berikan dia kata-kata semangaat sahaja, kalau tiada apa-apa, saya minta diri dulu" ujar Doktor itu lalu beredar dari situ. Aku sempat membaca tag namanya.

Park Jihoon

"Aunty masuklah dulu, Yunmin nak tunggu oppa kejap" kataku lalu Aunty Rose terus masuk kedalam.

Aku cuma duduk sambil termenung. Baru beberapa jam lepas dapat tengok dia sekarang bende lain jadi. Apa sebernanya yang berlaku. Kenapa aku rasa macam kemalangan yang disengajakan?

Macam-macam perkara yang terlintas difikiranku. Tiba-tiba aku teringat ciuman tu. Adakah orang panggil last kiss? Mungkin hari-hari lepas ni akan kosong tanpa si dia. Walaupun selalu buat aku malu dan hati ni selalu berdebar tapi aku selesa dengan dia.

Aku memegang loket dileherku. Dia memberikan kepadaku semasa di funfair dahulu.

Dia pernah cakap yang loket itu hanya untuk perempuan tertentu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Dia pernah cakap yang loket itu hanya untuk perempuan tertentu. So aku lah salah-sorangnya. Tapi bila aku tanya dia ada orang lain ke yang ada loket ni, dia cuma diam je.

Dia sangat berbeza dengan Jisung

Mereka bagaikan langit dan bumi

Memang berbeza personaliti masing-masing

Sedar tak sedar lama jugak aku termenung sampai Uncle Jimin & Lia eonnie dah sampai bersama oppa. Mereka bertanya tentang keadaan Jeongwoo, aku menerangkan mungikut kata-kata doktor tadi.

Aku meminta diri mahu pulang selepas melawatnya sekejap. Aku baru ingat nak teman dia malam ni tapi memandangkan esok sekolah jadi aku batalkan sahaja niatku. Mungkin selepas sekolah aku boleh datang kalau tiada apa-apa hal.

Aku cuma berharap dia akan sedar. Kerana..dialah sumber kekuatan aku.
.
.
.
Atau mungkin aku sudah jatuh cinta untuk kali kedua?
.
.
.
End Yunmin POV
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

To Be Continue

Hi gais...part kalini memang pendek je. Nanti korang x penat nk slide...papepun rilek2, bukan lama sangat laki aku tidur....nanti dia bangun...

Vomment gais

Babai

WEHHH

TMAP......

JKAJSSJXJSKSNAKAJAKAKkZNSN

🍀Park_Fina

♡ masked boy ≖ jeongwoo ♢Where stories live. Discover now