Waktu pagi yang begitu indah, suhunya yang lembab boleh membuatkan sesiapa sahaja tidur dengan lena walaupun dah pagi. Gempa yang sentiasa bangun awal keluar daripada biliknya untuk sarapan.
Gempa: hmm, makan roti dengan kaya jelah, malas nak masak hari ni.
Gempa makan roti beserta air milo ditangan. Selepas habis makan roti dia mula termenung dan teringatkan sesuatu.
Flashback (tahun lepas di Malaysia)
Pada waktu itu, Gempa baru sahaja 18 tahun. Dia sedang berada di KidZania (walaupun dah besar tapi still pergi 🌚) menunggu seseorang.
Hali: maaf Gempa, jalan sesak tadi.
Gempa: ah, takper saya pun baru sampai. bisik (30 minit lalu).
Hali: oookey, dah jomlah.
Gempa: hmm. Oh yer, Halilintar awak dapat tawaran masuk universiti kat mana?
Hali: hmm, tak silap saya dekat sini2 jer, dekat Universiti Teknologi Malaysia. Awak pula kat mana?
Gempa: erm, saya rasa kita akan terpisah jauh lah Halilintar.
Hali: kenapa? Awak dapat kat negeri mana? (mula risau)
Gempa: bukan negeri tapi negara, mama dan papa saya daftarkan saya kat Universiti Tokyo. Mungkin Arissa pun akan belajar kat sana juga.
Hali: kenapa jauh sangat, ingatkan awak masuk kat UITM (U.Teknologi Mara) ke, UM (U.Malaya) ke. Hmm. (sedih ke bang?)
Gempa: (tergelak bila lihat gelagat Hali) jangan risau lah Halilintar, nanti kalau saya free saya baliklah. Lagipun Arissa tu kan masih sekolah.
Hali: hmm, bila awak gerak?
Gempa: minggu depan.
S
K
I
PT
I
M
E..Seminggu Kemudian..
Arissa: nanti kirim salam dekat mama dengan papa tau.
Gempa: ia, cepat habis belajar tau, lepastu masuk Universiti Tokyo macam akak.
Arissa: rasa tak mau pulak akak, sebab nanti tak pasal2 kena serang dengan peminat.
Gempa: ya tak yer juga.
Pengumuman, pesawat ke Tokyo, Japang akan bergerak dalam masa 15 minit lagi. Kalau nak beli makanan beli lah sekarang atau pun kalau dah tak tahu nak buat apa masuk dalam kapal terbang sekarang.
Arissa: apasal cara dia cakap tu macam paksa jer.
Gempa: hehehe, dahlah akak gerak dulu.
Arissa: okey, b......
Hali: tunggu kejap.. (berlari datang ke arah Gempa) huh....huh....huh.... Penatnya.
Arissa: yang kau ni dah apahal?
Hali: aku lari dari pintu masuk sampai ke sini nak jumpa dengan Gempa.
Arissa: aku tahulah yang kau nak jumpa dengan Gempa. Kalau macam tu, aku pergi dululah. Bye. (pergi)
Jadi sekarang hanya tinggal Halilintar dengan Gempa sahaja. Arissa dah pulang naik keretanya (dia kan dah 17 tahun, jadi dia pun ambil lesen memandu)
Gempa: kenapa Halilintar?
Hali: erm, nah (bagi sesuatu)
Gempa: eh, inikan.. (terkejut)
YOU ARE READING
👑My Destiny👑
Romanceᴄᴇʀɪᴛᴀ ɪɴɪ ᴀᴅᴀʟᴀʜ sᴀᴍʙᴜɴɢᴀɴ ᴅᴀʀɪᴘᴀᴅᴀ ᴄᴇʀɪᴛᴀ ᴍʏ ᴛʀᴜᴇ ʟᴏᴠᴇ. sɪʟᴀ ʙᴀᴄᴀ ʏᴀɴɢ ɪᴛᴜ ᴅᴜʟᴜ ᴜɴᴛᴜᴋ ғᴀʜᴀᴍ ᴊᴀʟᴀɴ ᴄᴇʀɪᴛᴀ ɪɴɪ... *JANGAN NAK PAKSA ZURIN SANGAT, SEKARANG KAN ADA KELAS ONLINE, CIKGU PULA BUKAN MAIN BANYAK KERJA DIA BAGI. KALAU ADA MASA ZURIN AKAN U...