Haira: apa kamu betul ke nak sertai mereka?
Haina: of course, sekarang ni bukan boleh buat apa sangat kat vila ni lagipun datuk yang ajak adik sertai. Datuk kata disebabkan Haina sukakan cabaran, cuba kalau sertai ketenteraan diraja, datuk nak tengok sehebat mana kamu dalam ketahanan fizikal dan mental kamu.
Hayana: datuk macam merendahkan kak Nana jer.
Nia: itulah, Nia pun rasa benda yang sama dan tak silap Nia kak Miya dan kak Marina pun terima benda yang sama dari datuk.
Haina: sudahlah, daripada duk fikir baik aku bersiap. Aku pergi sana sebulan so kalau nak datang melawat tolong bawakan mochi strawberi untuk aku.
Hayana: ha yelah.
••••
Nenek: kamu bertiga pasti ke nak ke sana?
Miya: mestilah nek, kami dah siap kemas barang dah ni.
Nenek: bukan apa tapi kamu kan puteri jadi nenek rasa kurang sesuailah.
Haina: tapi nenek, datuk jugalah yang suruh kami masuk, lagi pun sekarang kita mana ada kerja sangat.
Marina: betul tu nenek, kami kan lebih kuat daripada mereka. Jadi nenek tak perlu risau, hanya sebulan saja.
Nenek: haih yalah, kalau nenek berdebat dengan kamu bertiga pun nenek akan kalah.
Ayumi: heh, pergi sana buat apa? Bukan berfaedah pun kalau masuk sana, lagi pun korang bukan tandingan orang yang kat sana. (sambil pakai inai warna hijau di kuku)
Haina: sukahati kamilah nak buat apa, sekurang-kurangnya kami hebat dalam mencuba aktiviti baru dan lasak, kalau kau nak naik basikal pun dah takut terjerit-jerit. (tahan ketawa)
Ayumi: kau 💢💢..... (geram)
Nenek: dah dah, jangan nak gaduh pula kat sini. Bye, buat yang terbaik yer.
Trio: bye nenek.
Asahi: hm, mana mereka nak pergi tu? (sambil makan yogurt)
Koyomi: eh, kau tak tahu ke? Diorang tiga dapat masuk kem ketenteraan diraja, itu pun datuk yang paksa.
Asahi: ouh...
Haira: diorang tu terlebih hebat dalam aktiviti macam tu berbanding kita jadi memang wajarlah datuk pilih mereka.
••••
Haina: wah, besar betul pintu masuk dia.
Marina: haah, mesti ramai kat dalam tu.
Miya: aku terfikir, apa abang-abang kita ada kat dalam tak?
Haina: rasanya ada eh dahlah, jom masuk.
.Pakaian yang diorang kena pakai.
Haina: boleh tahan juga baju ni.
Marina: takder warna lain selain hitam ke?
Miya: takder kot.
P1: psst, aku dengar tiga daripada 10 puteri akan sertai kita semua selama sebulan.
P2: betul ke? Mesti mereka hebatkan.
P3: tak semestinya, mungkin raja yang paksa mereka sebab mereka paling lemah.
P4: ada betul juga, diorang ingat yang diorang tu para puteri jadi boleh duduk rilex goyang kaki dalam istana. Mereka memang menyedihkan. Mesti mudah nak kalahkan mereka.
Ketiga puteri yang mendengar apa yang empat gadis tadi katakan mula diam dan mula mengeluarkan aura yang menyerikan. Seketika kemudian keempat gadis tadi mula mendekati mereka bertiga atau lebih tepat lagi Haina/Arissa.
Haina: kenapa korang datang sini?
P1: Haina, tak sangka dapat jumpa dengan awak dekat sini. Saya peminat nombor satu awak. Saya paling suka lagu baru awak yang bertajuk 'Beauty Princess'. (lagu rekaan sendiri yer :)
Haina: erk, iya ke? (senyum canggung)
P3: kenapa Haina datang sini? Atau sebab Haina nak jadi lebih kuat dari sekarang? (cakap dengan nada teruja)
Haina: erk, sa....saya disuruh oleh datuk saya untuk sertai bersama saudara saya saja. (riak wajah tak selesa)
P2: begitu, perkenalkan nama saya Igakure Nina. Saya sudah dua tahun di sini dan saya baru pangkat lans koperal.
P1: saya pula Masaki Yuna, saya pun sama macam Nina.
P3: saya Ilyana Rozelta, saya berasal dari Amerika dan duduk di sini selama 3 tahun tapi baru masuk sini 2 tahun lalu.
P4: dan saya pula ialah Lin Su'er dari China.
Haina: erk, okey saya akan ingat baik baik. 😅
Miya: Nana cepatlah, kita kena masuk sekarang.
Haina: baik. Saya pergi dulu yer.. (terus pergi)
Su'er: tak sangka dapat jumpa artis kat sini.
Ilyana: nanti aku nak minta nombor telefon dia pula.
••••
Komander: baiklah semua, saya ialah Komender Kokoci, saya akan melatih awak semua dengan tegas supaya kamu semua tidak terlihat seperti orang lemah. Kamu telah dipilih jadi jangan hampakan Raja Isashi.
All: baik komander.
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
TbcBegitu lama aku tak On. Tetiba rajin nak menaip kat cerita ni. Ohya tadi aku tengok TikTok macam biasalah dan ada satu video ni muncul kat fyp aku. Aku takleh tunjuk video tapi aku akan tunjuk gambar saja 😂😂
Akaun tiktok dia tiktokaba83 atau mungkin ada kat instagram 😂😂
Okey itu saja. Tolong vote dan komen yer. Bye.
YOU ARE READING
👑My Destiny👑
Romanceᴄᴇʀɪᴛᴀ ɪɴɪ ᴀᴅᴀʟᴀʜ sᴀᴍʙᴜɴɢᴀɴ ᴅᴀʀɪᴘᴀᴅᴀ ᴄᴇʀɪᴛᴀ ᴍʏ ᴛʀᴜᴇ ʟᴏᴠᴇ. sɪʟᴀ ʙᴀᴄᴀ ʏᴀɴɢ ɪᴛᴜ ᴅᴜʟᴜ ᴜɴᴛᴜᴋ ғᴀʜᴀᴍ ᴊᴀʟᴀɴ ᴄᴇʀɪᴛᴀ ɪɴɪ... *JANGAN NAK PAKSA ZURIN SANGAT, SEKARANG KAN ADA KELAS ONLINE, CIKGU PULA BUKAN MAIN BANYAK KERJA DIA BAGI. KALAU ADA MASA ZURIN AKAN U...