⚜️Cuti III [08]

71 9 0
                                    

Jam di dinding sekarang sudah menunjukkan pukul 8.00 p.m, Halilintar dan yang lain sudahpun sampai dengan menaiki kereta Honda Civic nya. Manakala Ais dan Thorn menaiki kereta Proton Iris (bukan iris ejen Ali yer :v)

Taufan: haha, kita dah sampai ke destinasi.

Solar: kau ni mengarutlah, kita baru saja sampai rumah Gempa dengan Arissa, bukan sampai I-City lagi.

Taufan: aku tahulah. Dah jom bagi salam. Ehem, Asalamualaikum ada orang tak kat rumah.

Ariana: (buka pintu) waalaikumsalam, erk abang semua nak apa yer?

Blaze: aik, adik sapa pulak ni?

Arissa: adik, siapa yang datang tu? (berdiri dekat tangga)

Ariana: entahlah kakak, ada 4 orang lelaki yang tidak dikenali berada di depan rumah kita ni. Jangan2 pencuri.

Taufan: pencuri!? Mana ada pencuri yang bagi salam kalau nak masuk rumah orang. Apalah budak ni. 

Arissa: macam kenal suara tu. (pergi dekat depan pintu) oh korang rupanya, maaf ya budak kecil ni masih baru kat sini jadi dia tak kenal korang. (gosok kepala ariana)

Hali: oh takper lah, cepat sikit bersiap.

Arissa: haloh sabarlah. Dah masuklah dulu, kejap lagi kami datang balik.

Gempa: apasal koramg duduk dekat depan pintu ni?

Arissa: oh akak, ni Halilintar dan yang lain dah sampai, Ais dengan Thorn kejap lagi kot sampai.

Gempa: ouh...

~SKIP  TIME~

Thorn: hai kami dah sampai.

Miya: hai Thorn.

Hali: kalau semua dah sampai jomlah kita pergi.

Gempa: hm ohya adik, kite semua naik kereta kau jelah.

Arissa: eh kenapa pulak?

Gempa: kereta kau besar, muat kita berlapan. Kau pandu dulu nanti bila balik akak yang pandu pulak okey.

Arissa: yelah.

Mereka pun memulakan perjalanan ke I-City Shah Alam, Selangor. Nak kata sesak tak sangat yelah sebab dah malam.

Seperti yang kita tahu, Arissa yang sedang memandu sekarang, lepastu Hali yang kena pandu kereta dia walaupun dia malas.

Hali: hm, Taufan buka radio kejap.

Taufan: okey.....

Dj: Asalamualaikum kepada semua pendengar Gegar Hot FM, kepada yang tengah memandu tu hati2 yer dijalan raya lagi2 pemandu Myvi. Baiklah tanpa membuang masa perdengarlah lagu Chikadun dari Floor 88.

Blaze: Dj tu cakap Myvi ke tadi?

Solar: ha'ah, alah kau pun tahu yang Myvi kan Raja Jalanan.

Blaze: ye tak yer juga. Eh korang, korang ada bawak kan benda tu.

All kec Blaze: mestilah bawak.

Taufan: mesti diorang happy. Tapi sayangnya belum masanya lagi untuk benda tu.

Hali: dah diam, aku nak fokus memandu ni.

Selama dekat 54 minit memandu, akhirnya mereka sampai ke destinasi. Boleh nampak bangunan yang bercahaya, ditambah pokok yang berlampu menjadikan tempat itu menarik tapi benda penting yang perlu dipakai adalah sweater sebab sejuk kat sana.

👑My Destiny👑Where stories live. Discover now