Gempa POV On
Hai korang, masih ingat aku lagi. Mestilah ingatkan, kalau tak ingat pergi blah gurau jer 😜.
Baiklah, untuk pengetahuan korang aku, Arissa dan abang Glacier berada di Jepun sekarang tapi kami berada di rumah papa dulu. Nanti kami akan gerak ke rumah datuk atau lebih tepat ISTANA. Arissa dah pun lepas SPM jadi kami dapatlah pulang ke kampung halaman kami ini. Oh kalau nak tahu, kami berdua dapat tawaran ke Universiti dekat Tokyo. Entah apa nama aku pun malas nak tahu. Sebenarnya, saya ni adalah juga rasa sedih sebab terpaksa tinggalkan Negara Malaysia, yelah saya kan lahir kat sana dan itu juga tempat dimana Halilintar menetap dan belajar sekarang. Hmm, kalau boleh nak jumpa dengan dia sekarang.
Gempa POV Off
Arissa: hmm, apa yang akak buat tu? Kata tadi lapar, jomlah makan.
Gempa: oh yer, kejap yer. Akak terberangan tadi.
Arissa: heeee, ini mesti tengah fikirkan pasal Halilintar tu kan. Alah akak jangan risaulah, dia tu pandai jaga diri.
Gempa: ha'ih, yelah. Dah jom.
S
K
I
PT
I
M
EAmilia: jadi, kamu berdua dah siap ke penggambaran tu?
Arissa: sudah. Oh yer, mama bila kami kena gerak ke rumah datuk?
Amilia: kenapa tanya, kamu tak sabar ke nak kesana?
Arissa: nak kata ya, macam tak dan nak kata tak pun tak sangat.
Amilia: ada-ada jer kamu ni. Pening nanti readers yang membaca cerita ni kamu sebut macam tu.
Arissa: yelah. (tarik anak panah+fokus & lepas anak panah tersebut) yess, kena tengah...
Sekarang ini Arissa tengah bosan jadi dia pun memanah kat laman belakang rumah dia.
Amilia: kakak kamu masih belum balik lagi ke daripada kerja?
Arissa: rasanya dia dah habis tapi mungkin dia keluar dengan Sasha.
Amilia: ouh begitu. Hmm, (tengok jam kat tangan) tak lama jer lagi.
Arissa: huh! Apa yang tak lama lagi mama? (pelik)
Amilia: nanti kamu tengoklah.
Arissa: hum.. (malas nak layan)
..Sementara di Sana..
Di Universiti Teknologi...
Kelihatan dua orang jejaka yang kacak bersama dengan kawan baru mereka sedang berada di kafeteria. Sepertinya baru habis kuliah.
Adam: eh, kenapa ni Halilintar, Taufan. Korang tak sihat ke?
Taufan: bukan tak sihat tapi rindu kat seseorang.
Daniel: rindu kat siapa? Kat awek ke..(sebut dengan nada mengusik)
Hali&Tau: lebih kurang lah.. (cakap serentak)
All kec Hali&Tau: (tersedak air milo)
Afiq: uhuk....uhuk....betul ke apa yang aku dengar ni! Korang taken lah selama ni? (cuba ambil tisu)
Hali: baru tahu ke?
Adam: wah, aku ingatkan korang single, yelah korang tak pernah cakap pun yang korang ada awek selama ni. Macam mana rupa diorang? Lawa tak.
YOU ARE READING
👑My Destiny👑
Romanceᴄᴇʀɪᴛᴀ ɪɴɪ ᴀᴅᴀʟᴀʜ sᴀᴍʙᴜɴɢᴀɴ ᴅᴀʀɪᴘᴀᴅᴀ ᴄᴇʀɪᴛᴀ ᴍʏ ᴛʀᴜᴇ ʟᴏᴠᴇ. sɪʟᴀ ʙᴀᴄᴀ ʏᴀɴɢ ɪᴛᴜ ᴅᴜʟᴜ ᴜɴᴛᴜᴋ ғᴀʜᴀᴍ ᴊᴀʟᴀɴ ᴄᴇʀɪᴛᴀ ɪɴɪ... *JANGAN NAK PAKSA ZURIN SANGAT, SEKARANG KAN ADA KELAS ONLINE, CIKGU PULA BUKAN MAIN BANYAK KERJA DIA BAGI. KALAU ADA MASA ZURIN AKAN U...