⚜️Cuti Last [09]

66 9 0
                                    

Gempa: ak.....aku kat mana ni?

Sekarang Gempa berada di kawasan yang gelap dan sunyi. Boleh membuatkan orang yang jenis penakut nangis sebab gelap. Namun tidak bagi Gempa, dia terus berjalan supaya dapat cari petunjuk dia di mana sekarang.

??: hahahahaha, kau takut ke Gempa?

Gemoa: siapa kau? Macam mana kau tahu nama aku? Kat mana aku sekarang?

??: haih, Gempa Gempa takkan kau dah lupakan aku. Padahal kita tidak berjumpa selama 2 tahun jer.

Gempa: 2 tahun...... Jangan jangan kau.... (terkejut)

Reverse: ya Gempa, ini aku Reverse

Gemoa: ta.....tapi bukan ke kau dah...

Reverse: terkunci? Heh, memang tapi aku akan cari jalan supaya aku dapat keluar lagi sekali.

Gempa: itu takkan berlaku.

Reverse: well, kita tengok siapa yang akan menang. Aku atau kau Gemmy. (dekatkan muka dengan muka Gempa)

Gempa: aku akan menang, kalau tak pun aku masih ada mereka.

Reverse: apa, maksud kau Halilintar dan kawan2 dia? Kau ingat mereka akan dapat selamatkan kau buat kali kedua. Arissa pun takkan mampu untuk selamatkan kau sebab dia akan dikawal juga dengan Darkness. Oh bukan itu sahaja, aku juga dah tahu apa kuasa kau. Jadi tak rumit untuk aku kawal kuasa kau tu.

Gempa: apa (terkejut)

Reverse: cubalah tengok sendiri. Masa depan kau yang sangat gelap Gempa.

Sekarang pandangan yang gelap tadi terus bertukar kepada gerah dan keluar sesuatu seperti tv yang besar. Benda tadi mengeluarkan satu gambar yang kelihatan tidak enak untuk dipandang. Keadaan yang kelam kabut, tiada sinaran matahari, penuh dengan mayat dan banyak lagi. Tapi benda yang betul2 membuatkan Gempa terkejut adalah dia sendiri yang membunuh mereka termasuklah keluarganya. Dia dan Arissa sedang berlawan antara satu sama lain tapi malang bagi Arissa kerana dia ditikam di perut. Dan lepastu muncullah Darkness yang selama ini dikunci dalam dirinya.

Gempa: sudah, sudah. Jangan tunjuk lagi.. (tidak sedar yang dia menangis)

Reverse: hahahaha, itu baru sedikit Gempa. Tapi, harap2 itu akan berlaku dengan segera.

Gempa: kau memang teruk Reverse..... (menjerit)













































Gempa: (sedar dari mimpi) huh...huh...huh... Mimpi rupanya, tapi kenapa macam real tadi.

Tok Tok Tok... (pintu bilik diketuk)

Gempa: masuklah.

Arissa: akak, kenapa dengan akak ni? Sampai ke bilik adik boleh dengar akak menjerit tau. (masih mamai)

Gempa: Arissa, apa Arissa ada dapat mimpi ngeri tak?

Arissa: hm, maksud akak? (xfaham)

Gempa: macam Darkness keluar.

Arissa: takder, apasal pulak akak tanya?

Gempa: tadi akak mimpi yang Reverse tu keluar dan dia ada bagi amaran.

Arissa: pulak. Mungkin akak penat sangat kot sebab tulah mimpi tu datang ataupun akak tak basuh kaki sebelum tidur. Janganlah pikirkan benda tu sangat.

Gempa: yalah.

Arissa: dah, Arissa nak sambung tidur. Ada pukul 3.30 pagi buat orang terbangun.

👑My Destiny👑Where stories live. Discover now