Seminggu Kemudian
Haina: penatnya..(baring di atas katil)
Miya: itulah, dari pagi lagi kita kena buat latihan, kak Rina tak penat ke?
Marina: mestilah, siapa jer yang tak penat kan.
Miya: tapi tak sangka kan yang kita dapat naik pangkat dalam masa seminggu.
FlashBack On
K.Kokoci: baiklah kamu semua, saya rasa sangat bangga pada kamu semua kerana telah berjaya menghabiskan peringkat pertama dan akan ada beberapa orang yang saya akan naikkan pangkat dia kerana telah berjaya memecahkan rekod pada beberapa bahagian. Yang pertama Kim Jiena, telah berjaya memecahkan rekod dalam menembak dengan tepat dan banyak dalam masa yang singkat. Yang kedua Miya Arelda(nama keluarga mak) telah berjaya memecahkan rekod dalam ketahanan dan juga menggunakan senjata dalam keadaan sejuk mahupun panas dan terakhir Arissa Asyira hampir kesemuanya, kamu memang hebat. Mulai dari esok, kamu bertiga akan dialihkan ke peringkat ketiga kerana peringkat kedua bercampur dengan peringkat pertama.
P/S- kalau nak tahu mereka menggunakan nama kedua mereka supaya tiada sesiapa tahu kalau mereka puteri raja.
Flashback End
Miya: tak sabar rasanya.••••
Airel: Mirai, aku dengar adik kau dengan lagi dua naik pangkat. Wah, baru seminggu masuk dah naik pangkat, daebak lah.
Mirai: yang kau ni tetiba cakap korea ni apahal? Salah negara ke?
Airel: alah, korangkan tinggal di Korea terlalu lama. Isashi Marina atau Kim Jiena dan aku dengar yang dia tengah gunakan nama kedua dia supaya tiada sesiapa tahu tentang identiti sebenar dia.
Mirai: sukahati dialah, itu perintah datuk juga dan tolong tutup mulut kau tu boleh tak, aku nak tidur ni. 💢💢
Airel: alah, janganlah marah kitakan lahir di tahun yang sama jadi janganlah garang sangat.. (buat muka sedih)
Mirai: memang pun tapi aku tua tiga bulan dari kau, dah diam sekarang sebelum abang kita datang sebab bising time malam.
Airel: yelah....
••••
Miya: Nana, perlu ke pakai contect lens tu?
Haina: perlulah, untuk penyamaran juga. Kan ramai yang kenal Isashi Haina memiliki iris mata warna biru tapi kalau pakai yang warna coklat nampak macam orang biasa walaupun muka hampir sama. Aku selalu pakai ni kalau nak pergi jalan2 dan cara ni berhasil.
Marina: wow mereka betul2 lembab sampai tak dapat bezakan orang yang terkenal hanya kerana dia mengubah sedikit rupanya.
Mic: perhatian, perjumpaan akan bermula 30 minit dari sekarang, sila cepat atau anda akan dicampak seperti mencampak buah tembikai yang akhirnya pecah.
Miya: marilah, nanti kena pulak....
/////
K.Kaizo: hm.... (bagi tatapan dingin pada semua orang)
L1: menakutkanlah dia tu.
L2: lebih menakutkan daripada komender kokoci.
P1: aduh, dia dah kacak tapi menakutkan lah pula.
P2: tulah, dari sini aku boleh nampak aura menakutkan dari dia.
Marina: tampan betul dia tu.
Miya: hm, malas nak layan.
Haina: 'tunggu, bukan ke dia tu....' (cakap dlm hati)
K.Kaizo: saya ialah Asakura Kaizo dan sayalah yang akan melatih kamu semua selama mulai sekarang. Oh dan satu lagi, tolong panggil saya Kapten.
All: baik kapten.
Haina POV
Aku dah agak yang dia tu Kaizo abang kepada Fang tu. Tapi takper, walaupun mereka saudara kandung mereka memiliki sifat yang sangat berbeza. Jadi aku tak perlulah risau.
Haina POV Off
/////
Haira: dah lama pulak rasanya tak tengok mereka.
Hayana: baru seminggu kakak pergi.
Nia: seminggu pun dah terasa lama.
Koyomi: sudah, mari kita bawakan makanan ni pada mereka, mesti mereka suka.
Pengawal 1: maaf cik semua, kawasan ni kawasan larangan. Orang biasa tidak dibenarkan untuk memasuki tempat ini.
Koyomi: kami cuma nak melawat saudara kami yang berada di dalam saja.
Pengawal 2: yelah tu, jangan2 cik-cik semua datang sebab nak goda tuan putera yang terhormat didalam sana.
Asahi: kenapa kami perlu buat begitu pada abang2 kami? Kami hanya nak melawat saudara perempuan kami faham. (marah)
Yuzare: kakak tenganglah..
Haira: kami hanya datang untuk melawat adik serta saudara kami yang sedang jalani latihan dan kami langsung tiada apa2 maksud untuk melakukan perkara yang boleh jatuhkan maruah kami, jadi mohon sangat sangat. (tunduk)
Hayana: kak, janganlah sampai tunduk pada mereka.
Pengawal 1: cik Haira, kenapa tak cakap awal awal yang cik nak melawat saudara cik. Kalau begitu baiklah, kami benarkan. (mata dah bersinar sinar)
Asahi: bukan kita dah cakap banyak kali ke tadi?
Haira: terima kasih, marilah semua.
...............
K.Kaizo: baiklah kamu semua diberikan rehat selama 30 minit sahaja.
Haina: akhirnya dapat pun rehat.
Miya: laparlah.
Haira: ada sesiapa yang lapar?
Trio: hah, kakak/kak Rara/Rara
Nia: kami ada bawakan makanan untuk kakak semua, makanlah. (tunjukkan mochi)
Trio: wahh, mari makan.. (mata jadi bintang)
???: kalau tak silap aku tu Haira dan Asahi tapi kenapa mereka datang dekat sini dan melawat pelajar asing tu. Heh makin menarik, mari kita tengok sejauh mana lakonan mereka.
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
TbcDah habis untuk episod ni. Tolong Vote dan Komen yer. Bye.
YOU ARE READING
👑My Destiny👑
Romanceᴄᴇʀɪᴛᴀ ɪɴɪ ᴀᴅᴀʟᴀʜ sᴀᴍʙᴜɴɢᴀɴ ᴅᴀʀɪᴘᴀᴅᴀ ᴄᴇʀɪᴛᴀ ᴍʏ ᴛʀᴜᴇ ʟᴏᴠᴇ. sɪʟᴀ ʙᴀᴄᴀ ʏᴀɴɢ ɪᴛᴜ ᴅᴜʟᴜ ᴜɴᴛᴜᴋ ғᴀʜᴀᴍ ᴊᴀʟᴀɴ ᴄᴇʀɪᴛᴀ ɪɴɪ... *JANGAN NAK PAKSA ZURIN SANGAT, SEKARANG KAN ADA KELAS ONLINE, CIKGU PULA BUKAN MAIN BANYAK KERJA DIA BAGI. KALAU ADA MASA ZURIN AKAN U...