⚜️Hadiah Untuk Mereka [03]

80 10 1
                                    

Waktu Pagi/ Sarapan

Haira: (berjalan ke dapur) selamat pagi semua, maaf kalau lambat sikit.

Asahi: takper, kami pun baru sampai.

Haina: cepatlah akak, nanti makanan habis pula.

Haira: yelah. (duduk sebelah Arissa) oh yer, mana abang?

Miya: semua yang lelaki berada di kem sekarang. Mirai pun sama.

Koyomi: kalau tak silap, semua abang dengan adik kita kat sana termasuklah ayah.

Hayana: oh, patutlah Hiruki takder sekarang ni.

Yuzare: hmm, apa yang akan kita buat kejap lagi yer?

Nenek: kamu akan berlatih menari dan adab sopan.

Ayumi: adab sopan?

Nenek: yelah, sebagai seorang puteri kamu mestilah berperangai cantik.

Ayumi: tch...

S
K
I
P

T
I
M
E

Marina: fuh, penat juga yer menari ni.

Asahi: lagi penat deripada berlakon kan Haira, Haina.

Haira: ya..

Miya: sekarang masa untuk rehatkan. Kalau macam tu, Miya nak jalan2 kejap.

Haina: aku ikut jom Nia.

Nia: okey..

Hayana: eh, Yana pun nak ikut.. (berlari)

Maka mereka berempat meninggalkan yang lain di bilik tersebut..

Marina: okey, eh Haira. Aku dengar masa kat Korea dulu Fang kahwin, betul ke?

Haira: ya, dia kahwin dengan Yura-san.

Ayumi: hmm, eloklah dia kahwin dengan Yura-san, Yura-san tu dia artis yang popular dan korang pula biasa saja.

Asahi: eh, kalau nak cari gaduh boleh tak lain kali saja.

Ayumi: sukahati akulah.

Haira: sekurang-kurangnya kami terkenal di seluruh dunia dan ramai peminat, kalau kau kejap aku fikir. (buat gaya berfikir) takder, orang cuma kenal kau sebagai saudara kepada artis terkenal sahaja.

Ayumi: tch, aku bukan apa. Aku cuma takut kalau aku ada terlalu ramai peminat melebihi korang. Isashi Haira, Haina dan Asahi.

Marina: yeker, tapi Takayama Riku-san bukan ke dia dulu pernah kata yang dia sukakan Haina tapi Haina tolak atas sebab lain.

Ayumi: erk........

Haira: dengar ya Yumi, sememangnya sakit bila dapat tahu orang yang kita percaya telah tipu kita dengan teruk tapi dalam agama saya, semua itu hanyalah permulaan dan akan diganti dengan yang lebih baik jika kita pun baik. Saya dah pun ada pasangan dalam hidup saya selama dua tahun ni.

Koyomi: wow, nanti bolehlah cerita pada kami.

Haira: boleh jer.

Ayumi POV On

Selalu macam ni Haira, Haina, Marina, Asahi, Miya. Koranglah punca aku berubah. Selama ni korang tak layan pun aku tapi bila aku berubah korang jadi macam ni pula. Kita tak berjumpa selama 7 tahun kot tapi korang still tak layan aku dengan baik. Kalau Nia, Hayana dan Yuzare pula terlalu lemah sampai kena tegur sikit dah mengadu, aduh yang kembar aku ni pulak selalu sokong diorang, sokong aku cuma sekali dua jer. Ish, benci betul.

👑My Destiny👑Where stories live. Discover now