⚜️Tak Buat Apa [05]

66 10 1
                                    

Abaikan tajuk diatas, aku tak tahu nak tulis apa jadi tulis jelah benda tu... 🙂


================================

Datuk: kamu semua mesti penatkan selama 3 hari ni duduk dekat hutan.

Hayana: kenapa datuk bagi kami aktiviti yang melibatkan ketinggian. Tahulah yang kami ni pendek.

Datuk: datuk nak kamu semua aktif sikit dalam benda macam ni. Selama datuk dan nenek datang ke rumah kamu semua, hanya segelintir jer yang aktif dalam sukan makan Haira, Haina, Marina, Yuzare dan Miya. Yang lain datuk tak nampak pun sebarang hadiah atau sijil tentang sukan.

Ayumi: bukan apa datuk, saya cuma takut kalau kuku rosak disebabkan aktiviti lasak macam ni.

Haina: alasan macam apalah tu. 😑

Datuk: hm, kuku jer bukan muka. Adik saudara kamu ni masuk pertandingan taekwondo, jadi juara okey je, masih cantik atau lebih cantik dari dulu.

Ayumi: ha'ih, malaslah nak cakap dengan datuk ni.

Koyomi: macam tu je, ha'ih kakak2.

Datuk: ohya, Haira Haina Hayana, kamu bertiga teringin tak nak balik Malaysia?

Haira&Haina: mestilah nak datuk..

Hayana: maybe..

Datuk: datuk ada terfikirkan benda ni, lagi pun kamu dah 3 bulan dekat Jepun kan. Apa kata kamu pulang ke Malaysia, jumpa dengan boyfriend kamu ke.(smirk)

Haira&Haina: //// apalah datuk ni.

Datuk: bawak sekali dengan saudara kamu yang lain. Mereka tak pernah pergi sana.

Marina: boleh juga. Teringin nak ke sana.

Asahi: hm, mesti best.

Yuzare: apakata kita pergi semua negeri kat sana.

Haina: seriously, nak pergi kat semua negeri.

Nia: ha'ah, dan disebabkan kami takder lesen memandu kat Malaysia jadi......

All kec Haira&Haina: korang yang kena memandu....

Haira&Haina: apalah nasib ku... T^T

S
K
I
P

T
I
M
E

Sekarang mereka semua tiada kerja jadi mereka membuat keputusan untuk menyanyi dan berkaraoke (sama je tu) di satu bilik, kalau buat kat ruang tamu nanti kena marah pulak.

Marina: cuba nyanyi lagu ni...

Hayana: tapi tu lagu Korea...

Marina: yalah, apa kau ingat kakak kau ni cuma tahu bahasa Jepun je ker?

Hayana: tak...

Marina: okey lagu ni ada 5 orang jadi aku, Nana, Koy, Sasa dan Miya yang akan nyanyi..

Haina: apasal aku pulak?

Koyomi: kau kan penyanyi...

Haina: ha'ih, yalah...

Haira: lagu apa yang korang nyanyi tu?

Yuzare: kalau tengok dekat album ni tulis kumpulan SS501 lagu Making A Love.

Miya: macam takder lagu lain jer.

Haina: bukan salah aku yer tapi kak Rina.

Marina: hehehe, dah cepat. Nana sebagai Young Saeng, Koy sebagai Kyu Jong, aku sebagai Hyun Joong, Miya kau jadi Jung Min dan Sasa kau.....

👑My Destiny👑Where stories live. Discover now