⚜️Hadiah Dari Mommy [15]

91 11 2
                                    


Ruby: kalau nak tahu, mommy daftarkan nama kamu berdua untuk masuk di universiti yang sama dengan Gempa dan Arissa. Haa, happy tak?

Halilintar dan Taufan yang mendengar pun terus terkejut atas apa yang mommy mereka katakan tadi. Bagai mimpi yang bukan mimpi.(karut dah aku ni 🤦‍♀)

Hali: betul ke mommy?

Taufan: macam tak percaya, ini mimpi ke? Kalau ini mimpi tolong jangan kejutkan aku.

Ruby: ini bukan mimpilah anak² mommy sayang. Tapi belum dipastikan lagi kamu berdua diterima atau tidak kerana masih belum ada khabar lagi.

Taufan: harap²lah kita diterima. Terima kasih mommy sebab tolong daftarkan universiti tu untuk kami berdua. (terus peluk Ruby)

Ruby: sama², dah jom kita pergi makan dekat luar, ajak si Solar sekali kalau tak sampai isyak dia duduk dalam tu. (balas pelukan Taufan)

Hali/Tau: baik mommy.

S
K
I
P

T
I
M
E

..3 Hari Kemudian..

Blaze: korang yakin ke nak pergi? Kan dah 2 tahun korang belajar kat UTM, takkan nak pindah macam tu jer.

Solar: entah diorang ni.

Taufan: korang takkan faham macam mana kitorang ni, lebih² lagi kau Blaze, kau satu U dengan Ais bolehlah. 

Blaze: hehehe, jeles cakap.

Taufan: ada juga bagi kau rasa tumbukan gerudi taufan aku ni.

Blaze: sinilah kalau berani, aku boleh bagi aku rasa bebola api aku ni kalau kau nak sangat.

Maka terjadilah pergaduhan kecil antara mereka berdua. Baru sahaja mereka nak berlawan seperti perang dunia ketiga yang akan berlaku sebentar lagi, mereka dikejutkan dengan keadaan rumah yang secara tiba² gelap dan kemudian bunyi guruh yang sangat kuat seperti bom. Mereka apa lagi, terus lupakan kemarahan mereka tadi dan mula peluk antara satu sama lain termasuk Solar.

Taufan: k....kau ni Hali, janganlah terkejutkan kitorang dengan bunyi tu, nasib baik aku takder penyakit sakit jangtung kalau tak innalillah aku nanti tau.

Bla&Sol: betul tu.

Hali: bukan akulah, tulah asyik bergaduh jer sampai bunyi hujan pun tak dengar.

Solar: ni bukan hujan tapi macam nak ribut je ni, kuat sangat angin dia ni.

Amato: Asalamualaikum, ayah dah balik. Kenapa rumah gelap pula ni?

Solar: hujan lebat sangat kot ayah.

Amato: ouh... Ah, ini surat untuk Halili dan Fanfan. (bagi dua surat)

Hali: ayah, janganlah sebut nama tu lagi. Hali bukan budak kecil ataupun perempuan sampai ayah nak sebut Halili.

Blaze: nama tu sesuai dengan kau Lili.

Tau&Sol: pfft.... (tahan gelak)

Hali: kalau korang gelak, aku akan pastikan korang tak dapat tengok matahari esok.

Ruby: sudah², haa cepatlah ambil surat tu. (baru muncul)

Hali: hm yelah... (buka surat&baca)

Hali: Greetings to you sir, I am the head of the University of Tokyo have approved you to join the lecture here. Congratulations to you Mr. Halilintar Alexander. See you on the day of registration on 33 Mei 2030.

👑My Destiny👑Where stories live. Discover now