A F E E Y A D A R A 1 5 ❣️

8.6K 328 5
                                    

Hilman merenung wajah isterinya yang sedang lena itu. Lama wajah itu ditenung dan ingatannya kembali teringat apa yang nenda nya katakan pada malam semalam.

Flashback

"I know. "

"know what?? "soal Hilman

"nenda tahu siapa perempuan tu. "

"perempuan mana?? "

"Hilman. "Puan Sri Mary mengeluh. Saja je buat tak tahu.

"my wife?? "soal Hilman.

Puan Sri Mary mengangguk.

"Wan Nur Afeeya Adara binti Wan Muhamad Adnan. Adik kepada Wan Muhammad Afiq Adham. Am I right?? "

"mana nenda.. "

"mana nenda tahu?? This is me, Puan Sri Mary Clanton. I know everything. Tak ada apa yang Hil boleh sorok dari nenda. "

Hilman mengeluh.

"tak sorok pun. "kata Hilman

"kenapa dia?? Kenapa Hil kahwin dengan dia. "

"cause I love her. "

"no!!! You tak cintakan dia!! Hil hanya sayangkan dia. Hil hanya rasa bersalah ke atas dia!! "tegas Puan Sri Mary.

"you love Eliana, right?? "

Hilman terdiam. Dia dah lama lupakan gadis itu. Ye ke dah lama lupa??

"I know, you takkan senang-senang nak lupakan dia. Nenda dah plan cantik dah Hilman. Panggil Jes datang sini balik, then kahwin dengan you. Rindu you dekat Eliana akan terubat. "

"no!!! How ever, Jessica is Jessica. Eliana is Eliana. Tak ada yang sama antara 2 manusia tu!!! Hilman pernah sayangkan Eliana, bukan Jessica!! "

"but they are same!! They are twin Hilman!! Tak ada yang berbeza El dan Jes!! "

"siapa kata tak ada?? Perangai, tingkah laku dorang. Semua berbeza, bahkan nama pun ada beza. Anne Eliana dan Anne Jessica. They are both different ."kata Hilman.

"I tak nak dia jadi cucu menantu I!! "kata Puan Sri Mary.

"but I love her. She's my wife!! "

"no!!! You never love her Hilman!!! You tipu diri you sendiri. "

Hilman mengeluh

"I love her. Please, trust me. "

"buktikan. "kata Puan Sri Mary.

"buktikan?? "

"nenda nak cicit. I give you 9 months Hilman. If not, you tahu kan apa nenda boleh buat?? "

End Flashback

Cicit?? Sudi ke Dara mengandungkan anak Hilman??

8 bulan lagi, Dara akan menduduki exam last year.

"ermm. "

Tumpuan Hilman kembali pada Dara yang sedang tidur.

Mata Dara sudah terbuka luas. Memandang Hilman didepan mata.

"sir dah lama bangun ke?? "soal Dara

"haik, sir balik?? "

"sir balik?? "soal Dara tidak mengerti.

"ye la,  semalam kan awak berawak saya dengan saya. "

"semalam kan saya pelakon utama. "kata Dara lalu bangun dari baringannya.

AFEEYA ADARA ✔️Where stories live. Discover now