A F E E Y A D A R A 4 ❣️

9.1K 447 4
                                    

Majlis pernikahan akan bermula beberapa minit saja lagi. Majlis dibuat di masjid. Hanya kecil kecilan dan hanya untuk keluarga terdekat.

"cepatlah keluar, sampai bila aku kena tunggu menghadap kau ni long?? "soal Kira

"aku takut la. "

"takut apa pulak?? Ha!! Ke kau takut, malam pertama?? "

"bodoh ke?? Ha, kan dekat masjid jugak kau nak aku mencarut. "kata Dara

Kira tersengih

"ha Kira, Dara. Mari masuk. "ajak Puan Azura.

Dengar sahaja panggilan dari ibunya, Dara terus melangkah keluar dari kereta. Baju kurung berwarna putih yang dipakainya dibetulkan.

Tudung yang dipakaikan oleh Puan Azura turut dibetulkan oleh Kira. Maklumlah, keempat beradik ni free hair.

Mereka melangkah masuk ke dalam masjid.

Dara mengambil tempat di tempat duduknya.

Dia hanya dapat melihat Hilman dari belakang sahaja.

"pengantin perempuan dah ada. Mari kita mulakan. "

Tangan Hilman dan tangan Encik Adnan bersentuhan.

Dara memejamkan mata.

"Muhammad Hilman Ukasyah bin Muhammad Wahid. "

"saya. "

"aku nikahkan dikau dengan puteri ku, Wan Nur Afeeya Adara binti Wan Muhamad Adnan dengan mas kahwinnya RM200 tunai. "

"aku terima nikahnya Wan Nur Afeeya Adara binti Wan Muhamad Adnan dengan mas kahwinnya RM200 tunai. "

"sah? "

"sah. "

"sah. "

"alhamdulillah. "

Doa dibaca. Dara memandang ke sebelah kiri di mana ibunya sedang duduk betul-betul disebelahnya.

Tubuhnya Puan Azura dipeluk erat.

Puan Azura mengusap belakang tubuh anaknya bila terdengar tangisan yang sangat perlahan dari Dara.

"shuuu, everything will be alright dear. "pujuk Puan Azura.

Seketika, pinggang Dara dicuit Thiya.

"husband kau datang. "kata Thiya

Dara membetulkan posisi duduknya. Air mata dilap.

Hilman sekarang benar-benar ada di hadapannya. Berbaju melayu putih, bersampin putih dan bersongkok hitam.

Hmm, kalau Yana dengan Carina tengok ni mesti frust menonggeng dorang. Hahaha

Dalam tak sedar, Dara tergelak halus.

Bahunya dicuit Thiya.

"kau okay tak?? "soal Thiya

Dara mengangguk.

"tangan. "pinta Hilman

"tangan?? Buat apa?? "

Hilman menunjukkan gelang emas yang berada ditangannya. Gelang itu ingin dipakaikan ke tangan Dara.

Dara menghulurkan tangannya.

Gelang dipakaikan.

Hilman menghulurkan tangannya.

Dara mengerutkan dahi.

"awak ada gelang jugak ke?? "soal Dara

"cincin. "kata Hilman sambil melirik ke arah dulang disebelah Dara.

AFEEYA ADARA ✔️Where stories live. Discover now