Azt szokták mondani: "Ha csinálni nem tudod, tanítsd!" Hát, ha önmagad nem tudod megmenteni, ments meg valaki mást.
A. F. Brady
-Oké srácok az első kört én állom! -Csapott az asztalra Katherine, miután helyet foglaltak a bárban. A hely hétfőhöz képest dugig volt, így a nőnek szó szerint a pulthoz kellett verekednie magát, hogy kikérhesse az előzőlegesen megbeszélt italokat. Két kézzel az bárra támaszkodott és mosolyogva intett a csaposnak. A fiatal srác szinte azonnal a nő elé röppent. -4 margarétát, 3 csapoltat kérnék. -A pultos egy körtálcán adta át a lánynak az italokat, aki csak egy laza mosoly kíséretében megköszönte neki, majd visszatért a csapathoz. -Itt vannak az italok! -Pakolta ki a többiek elé az alkoholt, de az utolsó sör tulajdonosa hiányzott. -Hol van Derek? -Pillantott körbe, aztán meg is találta a férfit a táncparketten két gyönyörű lány társaságában.
-Vigyázz ki ne lopják a tárcádat! -Kiáltott oda neki Prentiss, mire Morgan csak felnevetett és visszaüvöltött.
-Nem számít Emily, nem számít!
Katherine helyet foglalt nagybátyja mellett és belekortyolt italába. Az édes nedű hűvösen folyt végig a torkán.
-Gyere Kat, mutassuk meg nekik! -Hirtelen ötlettől vezérelve pattant fel Hotch az asztaltól, magával rántva a nőt. Bundy még gyorsan kortyolt egy utolsót az italából, majd követte Aaront a táncparkett felé. Perceken belül már az egész csapat a parketten volt. Emily Rossival táncolt, Penelope pedig Spencerrel idétlenkedett, ugyanis azt nem igen lehetett táncnak nevezni. A lejátszó hirtelen egy lassú számra váltott, Dave, Garcia és Reid pedig menekülőre fogták, ők úgy voltak vele pótolják a kitáncolt alkoholt. Derek egyszerű mozdulattal kérte le főnöke kezéről a nőt, aki azzal a lendülettel el is kapta az épp elsétálni készülő Emily kezét.
Morgan, Katherine dereka köré fonta karjait és közelebb húzta felső testéhez.-Nem is táncolsz rosszul Morgan! -Nevetett fel Kat, miközben a férfi kiforgatta, majd filmbeillően bedöntötte és felé hajolt.
-És még a felét nem is láttad Bundy! -Kacér mosolyra húzódtak ajkai, miután a lányt újra lábra állította.
Az este hátralévő részében csak nevettek, táncoltak és ittak. Olyan tizenegy óra környékén Katherine úgy érezte ki kell mennie egy kicsit a levegőre, mert valahogy az ötödik vagy hatodik margaréta után kezdte elveszteni egyensúlyát. Az épület falának dőlve, szemét lecsukva fújta ki mélyen a levegőt, de az egyedüllétet nem sokáig élvezhette.
-Minden oké? -Lépett hozzá mosolyogva Emily, miközben átnyújtott a nő kabátját,majd leült egy beton virágtartó szélére.
-Köszönöm! -Vette el a kabátot, amibe azonnal bele is bújt. Testének jól esett az anyag által biztosított meleg, ugyanis már vagy tíz perce álldogálhatott a hűvösben.
-Szóval te és Morgan mi? -Kérdezett rá Prentiss a nyilvánvalóra, de Katherinet olyan hirtelen érte a kérdés, hogy saját nyálát félrenyelve kis híján megfulladt. A nőnek észébe se sem jutott, hogy a csapat többi tagjának feltűnhetett a közöttük lévő aprócska, de ténylegesen jelenlevő szikra.
Egy kiáltás szakította félbe a lányok eszmecseréjét, Katet ezzel kimentve az igazán kínos szituációból. -SEGÍTSÉG! Ne,ne kérem ne!
-Te is hallottad? -Bundy azonnal Emily-re kapta fejét, aki csak sokat sejtően bólintott.
Mindketten automatikusan az oldalukon lógó fegyverért nyúltak, majd azonnal maguk elé emelték azt. Úgy indultak be a szórakozóhely melletti keskeny sikátorba. A két nő szorosan egymásoldalán haladva, hátra-hátra nézve térképezték fel a környéket. Mielőtt kiértek volna az épületek falai közül megtorpantak. Emily jobb kezét fegyveréről levéve jelzett Katnak, aki vette az adást. Egyszerre léptek ki a sikátor végén, egymásnak háttal, Prentiss jobbra, Bundy pedig balra fordult.
-FBI! LÁSSAM A KEZÉT! -Hallatszott a kiáltás, Katherine hát mögött, így azonnal arra fordult. A férfi, akinek csak a sziluettje látszódott ellépett a földön fekvő nőtől, majd lazán a földre dobta a vérest kést. Lassan felemelte fejét és egyenesen a vele szemben álló ügynökökre nézett és önelégülten elmosolyodott. Az ismeretlen hirtelen sarkon fordult és az ellenkező irányba rohanni kezdett. -Elkapom! -Szólt a rangidős, azután pedig az elkövető után iramodott. Katherine csak a földön fekvő vérző nőhöz rohant, levetett dzsekijét pedig a sebekre szorította. Egyik kezével a kabátot tartotta míg a másik kezével telefonján a segélyhívót tárcsázta.
-911 Miben segíthetek? -Egy barátságos női hang szólalt meg a vonal végén.
-Küldjön egy mentőt azonnal a.. -A nő körbenézett, de nem látott semmit amivel beazonosíthatná a helyszínt. -fogalmam sincs hol vagyok!
-Hölgyem nyugodjon meg lenyomozom a telefonját. Hogy hívják? -A hívás másik felén bár messziről, de egyfolytában lehetett hallani a számítógép betűinek kattogását.
-Katherine! -A lány időközben kihangosította a telefont, hogy mindkét kezével a vérzés elállításával tudjon foglalkozni.
-Mi történt Katherine? -A kedves női hang teljes higgadtsággal kezelte a helyzetet. Valószínűleg nem ez volt az első vészhelyzet hívása.
-30-as nő alhasi szúrt sebekkel. Próbálom elállítani, de nagyon vérzik! -Kat egyre kétségbesettebben próbálta csillapítani a vérzést.
-A rendőrök és a mentő úton van! A vonalban maradok ameddig nem érnek a helyszínre.
-Köszönöm. -Hálásan pillantott a telefonra. A mentő és rendőrautók szirénái hosszú óráknak tűnő, másodpercek alatt a helyszínre érkeztek.
10 percen belül az egész terület körül rikító sárga kordon húzódott. Katherine éppen a kiérkező rendőrökkel beszélgetett, amikor Emily a jelvényét felmutatva belépett az elkerített rész mögé.
-Megszökött a rohadék! Az már biztos, hogy ismerős a környéken. -Prentiss dühösen fújta ki a levegőt. -Beszéltem Hotch-al, mindjárt jönnek ők is, csak Rossit és Garciát el kell rángatni a karaokétól. -A dühös ügynöknő immáron elmosolyodott.
-Elnézést, de ki az a Hotch? -Kérdezett vissza a kiérkezett járőr, miközben a két nő között kapkodta a fejét.
-Hotchner ügynök az FBI-tól. -Adta meg a választ egy ismeretlen hangjában enyhe gúnnyal, majd a rendőr mellé lépett. -Megkérdezhetem kik maguk? -Fordult a két nő felé, zsebéből pedig előszedte az apró jegyzetfüzetet.
-Bundy és Prentiss ügynökök vagyunk uram, hallottuk a segélykiáltást ezért elindultunk a hang felé. -Emily szokásos higgadtsággal, beszélgetett a kiérkezett nyomozóval.
-Eddig még sosem voltak szemtanuk, valami változott. -Nézett körbe a férfi, majd füzetébe firkált valamit. Katherine figyelmét azonnal felkeltette a többes szám használata.
-Nem voltak? Mégis hányadik eset ez? -A nő próbálta nyugtatni magát, nem szeretett volna kellemetlenséget okozni senkinek, de a tudat, hogy egy fiatal nő szinte a karjai között halt meg, olyan dolog volt, amit nem tudott csak úgy tétlenül tűrni.
-A negyedik a hónapban.
-Tessék? Még csak 16.-a van. Szólnia kellett volna uram! -Emily is dühösen fújta ki a levegőt. A férfi pedig csak megforgatta a szemeit, miközben önelégülten Prentissre nézett.
-Nem kell az FBI segítsége.
-De igen is kell, Rodriguez nyomozó. -Aaron és Dave, akik éppen akkor értek a helyszínre azonnal beszálltak az eszmecserébe. Hotch szokásos karakteres kiállásával azonnal lerendezte a nyomozót. Bár igazán csúnya dolog így vélekedni, de a férfi csak egy apró hall volt a tengerbe, ahol az egységük cápának számított.
Emily, főnökükkel együtt diskurált az időközben lehiggadt nyomozóval, amíg Rossi és Kat kicsit arrébb sétált tőlük. Amint hallótávolságon kívül kerültek az ügynök megállt és a lány szemeibe nézett.
-Katherine, maga jól van?
-Igen, ez nem az én vérem. -Vezette végig magán a tekintetét . Kezeire rászáradt a vér, fehér inge pedig több helyen is piros foltos volt.
-Én nem erre gondoltam -Rázta meg a fejét Rossi mosolyogva. -Biztosan rendben van?
-Persze, csak kapjuk el a rohadékot. -A nő keserű mosollyal az arcán pillantott a férfira, aki csak határozottan bólintott.
KAMU SEDANG MEMBACA
behind closed doors // Derek Morgan
RomansaKarherine Bundy fiatal és tehetséges FBI ügynök, aki azért költözik vissza Quanticoba, hogy csatlakozzon a VKE csapatához és tudásával hozzájáruljon az egység sikeréhez. Ugyanakkor úgy tűnik ez a meló egészen mást is tartogat a fiatal ügynöknő számá...