nepenthae, sevgi ve saygı ile sunar.
Sardunya
"Geçmiş, tanışma"
***
2 Yıl Önce;
Sarp, büyükannesinin ellerinden öpmüştü. Bütün küçüklüğü bu toprak olmuş ellerdeydi. Bazen büyükannesinin onu hatırlayamayacak kadar hasta olmasına kızardı.
Ama asla unutmadığı ve Sarp'a da unutturmadığı çiçeklerini unutmazdı, çiçekleri kıskanırdı bazen.
"Büyükanne, içeri girelim artık, yağmur yağacak." Emine Hanım büyük bir yavaşlıkla torununa döndü ve gülümsedi. Sarp, Emine Hanım'ın kolunu tuttu ve yavaş adımlarla içeri girdiler.
Büyükannesinin yatmasına yardımcı olduktan sonra kendiside yatağın kenarına kıvrılmış ve uyandığında olacaklardan habersizce gözlerini kapatıp büyükannesinin kokusunu içine çekmişti, tıpkı küçükken olduğu gibi.
Sarp, yarım saat sonra uyandığında odada gözlerini alık alık gezdirmiş ve cam kenarlarında çiçekler ile ilgilenen kısa saçlı bir genç kız görmüştü; Mine.
Sarp'ın aniden gelen anlık kalp atışı, geleceğindeki yeri büyük olacak olan o çıtı pıtı genç kız.
"Hey, neden büyükannemin çiçeklerine dokunuyorsun!" Büyükannesi çiçeklerine dokunulmasından hoşlanmazdı ve Sarp büyükannesinin üzülmesini istemiyordu.
"Ben Mine, sen de Emine Teyzenin?" Mine, neşe ile Sarp'a dönmüş ve konuşmaya başlamıştı. Sarp afalladı.
"Dilini mi yuttun yoksa?" Genç kız kıkırdamaya başlamıştı, çünkü karşındaki gencin nasıl afallattığını görebiliyordu. Emine Hanım Mine'de en çok bunu severdi zaten, şaşılacak şekilde güleç birisiydi.
Afallatırdı insanı."Torunuyum, Sarp." Emine Hanım, Mine bir çok kez Sarp'dan bahsetmiş ve tanışmaları gerektiğini söyleyip durmuştu. Her zamanki büyükannelerdendi, torununa hayırlı bir insan arayanlardan.
"Tanıştığıma sevindim Sarp, Emine Teyze bir çok kez senden bahsetmişti." Emine Hanım, Mine'ye bahsettiğinin aksine Sarp'a bir kere dahi olsun bahsetmemişti.
"Bana senden bahsetmedi." Hatta Sarp'a kendisini ziyarete gelen kimseleri bahsetmemişti, Sarp'la olduğunda sadece ikisi olsun isterdi. Çünkü bilirdi ki torunu gittiğinde onu unutacak ama çiçeklerini unutmayacaktı.
"Bahsetmesede tanışmış olduk ve şimdi biraz öncekinin aksine güzel bir başlangıç yapalım!" şakıyordu Mine. Sarp'ın yanına gitti ve elini uzattı.
"Ben Mine, arkadaş olalım mı?"
Ve Sarp uzatılan narin eli sıkmıştı.
•••
Sarp ve Mine'yi sevmeniz dileğim ile.
Sarp'ı da çiçekleri de unutmayın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sardunya
Kısa Hikaye❥texting Sarp, güleç kızının kapısına sardunyalar bırakır, ona tüm renkleri vaat ederdi. ©️|2021