Ik sta voor de drie dubbelen deuren van mijn nieuwe school. Het gebouw is prachtig, en ik denk wel zo'n 4 de grootte van mijn vorige school.
'Avant King Highschool' staat in grote letters boven de deuren.Onzeker loop ik naar binnen, geïntimideerd door de vele studenten die er rond lopen.
Amerika is heel anders dan ik had verwacht. De prachtige groene planten om elke hoek ontbreken, en niet eens de helft van alle mensen die ik tegen ben gekomen is half zo mooi als ze in films laten zien.
Mijn vader en ik zijn net verhuisd naar een dorpje in Amerika. Vooral om dingen te ontlopen. Maar we zeggen altijd dat het was voor de werk van mijn pa. Het is prima zo. Minder gezeik.Ik loop snel naar de balie naast de ingang, kijkend naar de chagrijnige vrouw achter de balie.
"Hoi ik ben Tessa Smit. Ik ben nieuw hier. Klopt het dat ik hier mijn rooster enzo kon halen?" Vraag ik aan de middelbare vrouw achter de toonbank.
"Jep. Hier" de vrouw overhandigd me een paar papiertjes en een pasje. "Pasje is voor je kluisje. Pasje scan je voor t apparaat. Hier" ze overhandigt mij verveelt een pakketje blaadjes aan.
"bedankt". Zeg ik met een valse glimlach.Ik kijk op mijn rooster. Het kost me enkele minuten om uit te vogelen wat mijn eerste les is, en tegen die tijd moet ik al rennen om nog op tijd te komen. Rennend door de gangen kijk ik van mijn blaadje naar de cijfers op de deuren. Als ik de hoek om ren, loop ik tegen een groot gespierd gedaante aan. Uit schrik verlies ik mijn balans en laat alles uit mijn handen vallen.
"Kijk eens uit, kut" zegt de jongen, neerkijkend op mij. Als ik omhoog kijk zie ik een paar fel blauwe ogen me boos aankijken. Ik kijk van zijn lange benen op naar zijn ontzettend knappe kop.
Hij haalt zijn hand door zijn warrige bruine krullen, en strijkt zijn rode footbalblazer recht. 2 net zulke grote jongens met net zo een rood met gele footbalblazer, staan achter hem te grinniken."Sorry, ik ben nieuw en-" Voordat ik me kan verontschuldigen en mijn zin kan afmaken onderbreekt hij me.
"Jaja kijk gwn uit waar je loopt man". Hij kijkt ongeïnteresseerd naar me op.
"Jesus sorry hoor, gaat een beetje moeilijk als je ego de hele gang inneemt". Geïrriteerd pak ik al mijn spullen snel, en loop weg voordat ik iets zeg waar ik problemen van krijg.Ik laat de drie jongens enigszins verbaasd achter. Ik geef mezelf een innerlijk schouderklopje, dat ik hem niet helemaal de huid heb vol gescholden, waar ik vaak snel de neiging toe heb.
Ik loop snel verder zoekend naar het juiste lokaal voor engels. Ik zie een ander blond meisje lopen in een paar strakke skinng jeans, en een klein topje, en besluit het gewoon te vragen.
"Hey weet jij waar lokaal 1.37 is?"
"Jaa, toevallig moet ik daar ook zijn. Kom loop mee". Eindelijk iemand die normaal weet een gesprek te voeren. "Aah je bent echt een reddende engel. Ik ben Tessa"
"hoi ik ben Fay".
"Je bent oprecht de eerste die normaal doet hier in deze school. Ik liep net per ongeluk tegen zo'n jongen aan. Ik denk van het footbal team ofzo. Hij werd meteen boos. Ik ging er natuurlijk met mijn grote bek tegenin. Wat een chagerijn zeg"
"hahaha lekker handig. Maar wacht, bedoel je een fcking lekkere jongen met bruine krulletjes en fel blauwe ogen?"
"Eeuuh ja ik denkt wel. Hij had zo'n rode blazerding aan"
"oh shit man. Dat is dus Aiden. Hij is populair, zit in het footballteam en volgens velen ook in de maffia. Dus iedereen is een bang voor hem. Met hem wil je echt geen problemen" zegt Fay beetje angstig.
"oeps te laat" zeg ik lachend. Fay kijk me verbaasd aan en begint dan ook te lachen. Dan lopen we het engels lokaal binnen."En waarom zijn jullie zo laat dames?" Een dunne slanke blonde vrouw van middelbare leeftijd staat een tikje gespannen voor het bord. Ze heeft haar armen op haar heupen, en het lijkt erop dat we haar storen.
"Tessa hier, is nieuw en we moesten nog wat halen bij de balie. Ik heb haar een snelle rondleiding gegeven" zegt Fay snel, en geeft me een knipoog.Als ik de iet wat onrustige klas in kijk, zie ik dat alle nieuwsgierige ogen op mij gericht zijn.
Behalve een paar met woede gevulde blauwe ogen. Aiden kijkt me vanuit een hoek uit de andere kant van de klas aan. Uitgerekend hij zit natuurlijk weer in dezelfde klas als ik.Ik loop achter Fay aan naar de andere kant van het lokaal. Zo ver mogelijk Aiden, gelukkig. Wat een verwend nest is dat zeg. Hij denkt zeker omdat hij knap is, dat hij alles kan maken. Nou niet dus. Ik ben zeker geen neerbuigend type. Niet meer.
De lerares gaat ongestoord verder met de les. Ik kijk nogmaals het lokaal rond, en zie de grote kijkers van onze vriend Aiden nog steeds boos mijn kant op kijken.
"Wat is zijn probleem?" Zeg ik tegen Fay, wijzend naar de Aiden jongen.
"Geen idee. Denk niet dat hij zo blij was met jouw reactie"
"Dat is dan heel jammer voor hem. Dacht het niet dat ik zomaar naar hem en zijn verwende kop luister. Lul"
"hahaha je hebt wel pit. I like it"
"STIL DAARACHTER" gilt de lerares, in een poging de klas onder controle te krijgen.De rest van de les lopen we af en toe wat te kletsen en lachen, en legt Fay me van alles uit over Amerika.
Na een blokuur lang geluisterd te hebben naar de meest saaie intro op de Engelse literatuur, gaat de bel voor de pauze.
Fay en ik hebben precies hetzelfde rooster, en ze heeft besloten mij overal mee naartoe te slepen.
"Oke hier is dus de kantine." Ik kijk naar de enorme aula, waar een grote rij aan leerlingen staan te wachten om eten te halen bij de kantine. De rest van de aula zit vol met rode ronde tafels en bijpassende stoelen. Midden in de aula zijn meerdere tafels aan elkaar geschoven, waar zeker een stuk of 20 mensen aan zitten. Minstens de helft zijn jongens met net zo'n rood met gele football jas aan als die van Aiden. Allemaal knap en groot.
De rest zijn meisjes in korte jurkjes en designer tassen met te veel make up. De populaire tafel dus. Duidelijk.
Meest achterin weggestopt zitten er een paar mensen te schaken. Nerds. Een tafel ernaast zit een groep gekleed in helemaal zwarte kleding. The goths. Cool. De rest van de tafels zien er aardig rustig uit.Ik ga met Fay in de rij staan voor de kantine.
Net als ik het laatste broodje gezond wil pakken, komt er een grote hand tevoorschijn om het broodje voor mijn neus weg te kapen. Door het uitstrekken van de arm schuift zijn mouw iets omhoog en is een tattoo van een roos deels zichtbaar.
"Hey!" Geïrriteerd draai ik me om. Aiden. Het zal ook niet.
"Oh. Je wilde dit broodje toch zeker niet" vals onschuldig kijkt Aiden me aan.
"Nou eigenlijk wel. Dus mag ik?" Ik steek afwachtend mijn hand uit.
"Aah jammer voor je". Aiden kijkt me lachend aan en loopt weg rechtstreeks de kassa. "Wat een klootzak. Kan hij dat zomaar flikken?" Boos kijkt ik zijn gespierde rug na.
"Ja eigenlijk wel. Iedereen is eigenlijk gewoon bang voor hem. Niet te veel van aantrekken dus" Fay wuift het onderwerp weg alsof het een dagelijks gebeuren is.Fay en ik rekenen af, en ik loop achter haar aan naar een tafel waar 2 jongens en een meisje aan zitten. "Hey guys. Dit is Tessa. Tess dat is Charlotte." Ze wijst naar een blond meisje met een cargo broek en een uitgesneden topje.
"Zeg mr gwn Char hoor" zegt het meisje lief.
"En dit zijn Noah en Lucas. Char en Lucas zijn het walgelijke stelletje hier, dus probeer niet over je eten te kotsen" ik kijk ze glimlachend aan.
"Hoiii" Zeg ik en neem plaats op de stoel naast Fay. Ik heb nooit echt moeite gehad met het maken van vrienden.
"Heyy meidd. En hoe vind je het hier? Ik hoorde dat je nieuw bent?" Vraagt Charlotte.
"Jaaa ik vind het wel even wennen, maar zeker ook gezellig. Wacht, wat heb je 'gehoord'?"
"Je was toch tegen Aiden aangerend? Alles gaat hier als een lopend vuurtje. Zeker als het om een God als Aiden gaat"
"HEY" zegt Lucas zogenaamd boos
"niet zo mooi als jij natuurlijk he" Charlotte knijpt Lucas in zijn wang en hij geeft een tevreden lach.
"Ik wist niet dat mensen hier ook echt geïnteresseerd waren in zulke domme voorvalletjes"
"normaal gesproken inderdaad niet, maar je bent wel tegen Aiden INGEGAAN. Dat gebeurd net zo vaak als dat we een dag geen huiswerk krijgen. Nooit dus. En mijn domme broer is een van de footballspelers uit Aidens team. Dus ik krijg een beetje alles doorgespeeld"
"ooooh oke. Shit" de hele tafel lacht hardop. Ik kijk ze aan en zie Noah net iets te lang naar me kijken. Ik kijk snel weg.
———————————————————————————
1659 woorden
JE LEEST
You made me feel save
RomanceLangzaam schoof hij dichterbij. "Ik weet wel dat je mij wilt" fluistert hij zachtjes in mijn oor. Kippenvel kruipt langzaam in mijn nek omhoog. "Je weet van niks" antwoord ik, en ik loop weg. Aiden is niet alleen de knapste en populairste jongen...