4

2.1K 28 1
                                    

Volgende dag is net zo saai als gister. Op Spaans na. Ik had als eerste een blokuur geschiedenis. Ik heb niet veel lessen met Aiden merk ik. Misschien omdat hij gewoon nooit komt.

In de pauze zitten we weer als gewoonlijk met zijn vijven aan onze ronde tafel.
Ik zit weer met Noah in een diep gesprek over Netflix. Hij blijft beweren dat Star Wars beter is dan Harry Potter, maar daar ga ik zeker niet in mee.
Hij laat mij zo hard lachen, dat ik bijna in mijn broek plas.

Als ik net bijkom van een nieuwe lachaanval, zie ik de aula deur open gaan, en loopt Aiden naar binnen.

Hij kijkt rond en zijn ogen blijven bij mij hangen. Vervolgens kijkt hij me bozig aan, en draait zich om en loopt terug in de richting waar hij net vandaan kwam.

Ik ben te nieuwsgierig en ik sta al op om hem achterna te gaan
"Ik moet even plassen ik ben zo terug" zeg ik en sta op zonder op antwoord te wachten.

Ik voel Noah's ogen in mijn rug prikken, en hoor Lucas nog vaag iets zeggen; "kijk niet te lang naar der kont, straks kwijl je je shirt nog onder".

Ik loop de aula uit en zie aan het einde van de gang Aiden lopen, die druk met zijn telefoon bezig lijkt te zijn. 
Ik loop naar hem toe en besluit het gesprek gewoon aan te gaan.

"Hey wacht" verbaasd draait Aiden zich om.

"Wat wil je prinses"

"ik ben geen prinses"

"je gedraagt je anders wel zo"

"nee. Ugh. Laat ook maar. Ik heb ik weet niet eens waarom ik dit nog doe". Ik wil me net omdraaien, als ik een sterke hand om mijn pols voel. Zacht maar stevig draait hij mij om, zodat ik hem aan moet kijken.

Ik kijk hem in de ogen en hij komt een stapje dichterbij. We staan bijna met onze neuzen tegen elkaar, en vergeet eventjes dat ik hier met Aiden sta.

Ik knipper met mijn ogen en doe snel een stap achteruit.

"Eh ik wilde nog even mijn excuses aanbieden voor gister" zeg ik, zoveel mogelijk oogcontact vermijdend.

"Nee nee ik moet sorry zeggen. Ik had niet zomaar ergens vanuit moeten gaan"

"ooh, badboy Aiden zegt sorry? Die zag ik niet aankomen" Aiden's lieve blik veranderd snel in zijn harde stoere uitstraling.

"Wen er maar niet aan. Ik doe niet aan excuses, dus voel je niet gevleid prinsesje"

"gelukkig voel ik me zeker niet gevleid, en noem mij geen prinses"

"prima, wat jij wilt!" Ik draai me om en loop weg zonder nog iets te zeggen.

Hij werkt me echt op de zenuwen.

"Hey, alles goed?" Vraagt Noah als ik terug kom aan onze tafel in de aula.
"Ja prima, wat dan?"
"Niks je lijkt een beetje sipjes of zo"
"nee hoor, alles prima" zeg ik en plak een lach op mijn gezicht.

Als ik na de pauze naar mijn Spaans lokaal loop, ga ik zitten op de plek waar ik gister ook zat. Alleen komt er nu niemand meer naast mij zitten. Hoef ik in ieder geval geen awkward gesprek te voeren met Aiden, en hoeft hij niet te doen alsof hij mij wilt neuken.

In de les zegt de lerares dat we in de tweetallen van vorige week verder moeten gaan. Opgelucht kijk ik naar de lege stoel naast mij.

Ik steek mijn hand op "mevrouw, mijn partner is er niet" ik heb de zin net gezegd, of de deur vliegt open en Aiden komt binnen lopen.
Hij haalt een hand door zijn donkere krullen, hij kijkt met een glimlach naar mij.

"Laat maar" zeg ik teleurgesteld.

"Mij gemist?" Zegt Aiden opgewonden.

"Nope"

You made me feel saveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu