Hari ini Jihyo datang sendiri ke sekolah .
Selalunya dia akan datang berjalan dengan Felix . Memandangkan Felix sudah pun pindah sekolah , bermulalah hari-hari Jihyo jalan sendiri . Terasa sunyi , terasa rindu . Sesekali Jihyo menghela nafas berat . Sudah tiga hari Felix pindah , hanya dua kali keduanya berhubung . Jihyo faham yang Felix sibuk . Tapi dia rindukan lelaki itu ." Kalaulah saya boleh halang awak dari pergi " keluh Jihyo . Dia yang tertunduk angkat wajah . Langkah terus terhenti apabila Mijoo berdiri di depannya .
" Impian dia lebih penting daripada kau .
Tapi kenapa kau lebih pentingkan diri sendiri ? " pertanyaan Mijoo ditanggapi sepintas lalu oleh Mijoo . Jihyo menapak pergi . " Kalau pentingkan diri sendiri , aku sudah halang dia " balas Jihyo ." Kau "
" Wae ? "
Langkah Jihyo terhenti apabila Mijoo memegang lengannya . Keduanya saling memandang satu sama lain dengan pandangan tajam . " Kau hanya menyusahkan dia "" Dia tak pernah cakap macam tu .
Kau saja yang menokok tambah cerita yang tidak betul .
Wae ? apa yang buat kau benci sangat dengan aku , Mijoo ? " Jihyo menarik kasar tangannya dari pegangan Mijoo ." Apa kau juga sukakan , Felix ? "
Soalan Jihyo membuatkan Mijoo terdiam .
Kini Jihyo sudah tahu sebabnya kenapa Mijoo begitu membenci dia . " Kau terlalu mendesak , Mijoo " ujar Jihyo dan menapak pergi tinggalkan Mijoo ." Aish--- kau memang menjengkelkan , Jihyo " Mijoo berdecit geram .
" Jadi betul lah dia pun sukakan , Felix ? "
Tanya Yuqi dan duduk di depan Jihyo .
Dulang makanan dia letak atas meja .
Anggukkan Jihyo membuatkan Yuqi semakin terkejut . Tidak menyangkan Mijoo sukakan Felix . Patutlah Mijoo bencikan Jihyo ." Jadi apa kau nak buat , Jihyo ? "
" Buat ?
Buat apa ? "" Buat sesuatulah .
Manalah tahu dia tengah buat rancangan nak rampas Felix daripada kau .
Kau nak ke Felix kena rampas dengan dia ? "
Yuqi buat muka dramatic . Terbayang Felix jatuh ke tangan Mijoo .
Mahu meroyan Jihyo nanti .Dahi Jihyo berkerut .
" Aku sudah kata kau kena kurangkan tengok drama , Yuqi "
Jihyo meneguk air tin dihadapannya . " Kau ingat apa jadi dalam drama tak akan jadi dekat dunia realiti ke ? kalau Felix kena culik dengan Mijoo macam mana ? lepas tu Mijoo kurung dia . Tak boleh jumpa dengan kau "" Aish--- ya , kau tak nak kau tengok drama lagi " marah Jihyo geram .
Yuqi tersengih . Mula makan .
Jihyo jeling geram .Jihyo merebahkan badannya diatas katil .
Sedari tadi dia tidak dapat tidur .
Fikirannya sarat dengan nama Felix .
Kerisauannya bermaharaja di kotak fikiran .
Risaukan Felix ." Macam mana kalau apa yang Yuqi cakap betul-betul terjadi ? " apa yang dikatakan oleh Yuqi bertapak didalam fikiran Jihyo .
Dia bangun duduk bersila sambil memeluk bantal . " Mijoo culik Felix . Dan kurung di " ayat Yuqi tadi dia ulang .