𝒄𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 01.

620 73 77
                                    

" Unnie ! aish— unnie "Jeritan Chu bergema memanggil Jihyo yang masih pulas tidur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Unnie ! aish— unnie "
Jeritan Chu bergema memanggil Jihyo yang masih pulas tidur . Gunung berapi meletop agaknya tak bangun lagi . Chu berdeham , terasa kering kerongkongnya sedari tadi panggil Jihyo .

Dengan hentakkan kaki geram , Chu naik ketingkat atas . Tatkala pintu bilik kakaknya itu dibuka , dia mendengus geram . Memang benar masih lagi tidur . Selimut di tarik geram membuatkan Jihyo membuka matanya .

" Erm , kenapa ni Chu ?
Unnie ngatuklah "
Jihyo menyoal dalam keadaan mamai .

" Yahhkenapa unnie tanya .
Unnie tahu tak Felix oppa dah tunggu unnie dari tadi lagi nak pergi sekolah sama ! "
Chu menjawab kuat . Terbuntang mata Jihyo dengar . Dia bingkas bangun .

" Aaaaa , kenapa Chu tak kejutkan unnie awal-awal ? "
Jihyo melompat turun dari katil , tuala di dalam almari dia ambil .
" Sakit tekak Chu ni kejutkan unnie dari tadi lagi . Unnie tu susah nak sedar "
Disalahkan kita pula . Dia yang susah nak bangun tidur .

" Aduh! kena bebel lah unnie nanti "
Gomel Jihyo dan terus masuk kedalam bilik air .
" Hadap aje unnie .
Siapa suruh unnie tidur lewat .
Layan sangat kdrama dia tu "
Bebel Chu dan melangkah keluar dari dalam bilik Jihyo .

Sesudah bersiap , Jihyo tergopoh gapah turun ke tingkat bawah . Meja makan dia hampiri . Chu pasti sudah pergi sekolah . Sekeping roti dia ambil dan sumbat kedalam mulut . Ommanya , Puan Song pasti sudah pergi ke Cafe .

Jihyo kekalutan keluar dan pakai kasut .
Pintu di tutup terlebih dahulu . Felix masih lagi menunggunya di luar pagar .

" Awak—awak mianhe .
Saya terlewat bangun "
nafas Jihyo turun naik kelelahan sebab terlampau kalut . Felix macam biasa dengan muka ketat dan bekunya .
" Faham sangat dah .
Kau ni kalau aku kiss tengah tidur pun tak sedar "
Ujar Felix mendatar dan menonong jalan .

Jihyo tutup mulut dan kejar langkah Felix . Tersenyum Jihyo memikirkan kata-kata Felix . Amboi , gedik betul .

Ala , gedik dengan boyfriend sendiri tak apa kan ?

Keduanya jalan beriringan untuk ke sekolah seperti kebiasaan . Itu pun atas kehendak Felix yang tidak mahu Jihyo jalan sendirian . Jihyo menurut sahaja . Asalkan dapat berjalan dengan kesayangan .

++

" Okay , cikgu nak kamu semua siapkan kerja sekolah yang cikgu buat secepat mungkin . Kalau tidak , cikgu akan denda lari sekeliling padang time pasukan bola sepak sekolah kita tengah berlatih "

" Aaaa , cikgu . . "

" Tak nak lah cikgu . . "

" Malu . . "

𝙋𝙚𝙧𝙛𝙚𝙘𝙩 𝙈𝙖𝙩𝙘𝙝 | 𝙁𝙀𝙇𝙄𝙓   ✔︎Where stories live. Discover now