" Hiks--- "
Jihyo teresak-esak menangis di sebelah Felix . Tangan naik kesat airmata yang bercucuran jatuh . Felix berdiri , dikeluarkan tuala kecil dari dalam poket seluar . " Dahlah--- " Felix duduk mencangkung depan Jihyo , airmata teman wanitanya itu dikesat dengan tuala ." Awak senanglah cakap dahlah dahlah--- hiks , semua orang ejek saya tadi tahu tak . Huwa--- " makin kuat pula Jihyo menangis . Berkerut muka Felix dibuatnya .
" Okay--- nanti aku belasah orang yang buat kau tu . Bagitahu aku siapa yang buli kau tadi . Erm , siapa ? " kedua tangan Jihyo dipegang . Jihyo pandang Felix . Kepala digeleng . " Aniyo--- tak payahlah . Nanti awak cedera--- " rengek Jihyo .
Felix bangun dan duduk di sebelah Jihyo . " Tak payah pula dah . Lepas tu menangis . Tak faham betul lah aku dengan perempun " gomel Felix . Buntu dia tak tahu nak buat apa . " Tak faham sudahlah--- " Jihyo mahu berdiri tapi ditahan oleh Felix .
" Aku cakap sikit merajuk "
" Awak ni kalau girlfriend merajuk pujuk ajelah--- " Jihyo tarik tangannya dari pegangan Felix . " Aku tengah pujuk kan ni "
" Pujuk apa macam ni . Saya tengok pasangan lain romantik je pujuk girlfriend dorang . Awak ni--- " mahunya dia hempuk Felix sekarang ini juga . Jangan beku sangat . Merana teman wanita yang comel tu .
" Itu orang lain . Kenapa kita nak ikut orang ? kita kenalah jadi diri sendiri "
" Haa--- kalau macam tu awak nak jadi diri sendiri sangat . Biar orang lain ajelah pujuk saya "
" Aniyo--- jangan harap aku nak benarkan ya " cepat sahaja Felix melarang dengan muka serius . " Dah awak tak nak pujuk saya sangat--- huwa , eomma tengoklah Felix ni--- " menangis balik Jihyo dibuatnya .
" Yelah--- aduh " Jihyo ditarik kedalam pelukannya . " Mianhe--- " pelukan semakin dieratkan . Teresak-esak Jihyo dalam pelukannya . Felix memang faham benar dengan perangai Jihyo yang satu ini .
Sangat sensitif .
Senang menangis kalau berkaitan dengan dirinya .Dari jauh , Mijoo sedang melihat keduanya . " Mengada--- " Mijoo peluk tubuh . " Nampak sangat Felix terpaksa layan kau . Bukan main gedik lagi " Mijoo pusing dan menapak pergi dari situ .
" Hey ! "
" Yah--- aish "
Terkejut Mijoo , tiba-tiba Eric muncul memerajatkannya . Tergelak Eric dengan reaksi terkejut Mijoo . " Kau ni kan--- jangan nak buat aku terkejut boleh tak " umpat Mijoo geram . Keduanya jalan beriringan ." Asal kau mengintip dorang tu ? rasa nak di manja Felix juga ke ? " tanya Eric sengaja mahu menyindir . " Kau ingat aku ni macam Jihyo tu ke nak mengedik-gedik sebab nak di manja Felix ? tak kuasalah aku nak ikut perangai gedik dia tu " Mijoo berhenti melangkah .