MorgonenZACKS PERSPEKTIV
Alarmet drar igång och direkt så känner jag ånger inom mig.
Ånger pågrund av att risken att Melissa skadas.
Inget får hända henne under resan.-"Melissa, godmorgon" viskar jag i hennes öra.
Hon sover fortfarande.
Jag smeker henne försiktigt över håret.
Hon öppnar ögonen försiktigt och ser in i mina.
-"Har du sovit gott?" Säger jag till henne medans jag lägger min hand vid hennes kind och ler.Hon börjar sedan sträcka sig och le mot mig.
-"Ja det har jag. Och du?" Säger hon när hon kramar om mig.-"Bara bra. Men Melissa ungefär runt klockan 6 på morgonen ska vi ut.
Då ska allting vara färdigt"-"Okej, men varför så tidigt?".
-"För att, då kan ingen se oss när vi tar tåget till Tyskland, vi ska först med tåget till Tyskland å sen med flyget till Frankrike."-"okej, men hur mycket är ens klockan?"
-"Den är på halv fem."
-"Halv fem?!" Säger hon häpnat.
-"Ja? Jag sa att vi var tvungna att vakna tidigt" säger jag och lägger handen på hennes axel och ler.
Tiden rusade och klockan var redan 6:10
-"Melissa! Du har med dig allt du behöver?" Säger jag strängt.
-"Ja, det har jag. Jag packade med de två gevärena också"
-"Bra, ta på dig en tjock jacka och skor"
-"Zack, dedär är de ända jag har? Kan jag använda denna jackan?"-"Men gud nej, det är inte sommar. Ta min jacka och dessa skor." Säger jag stressat när jag ger dem till henne.
-"Tack" säger Melissa när hon tar på sig de.
När vi väl är färdiga så kontrollerar jag att ingen lampa är på, eller spisen.
Inget av de var på så vi fortsätter ut ur ytterdörren med packade väskor.
Jag låser med dubbel lås så ingen kan komma in.
Tony kommer ändå att vara i huset och han har alla nycklar och sånt, men jag vill fortfarande vara säker att inget händer när vi är borta.
Tony är en nära kompis till mig. Han är också med i ligan.
Men han fick inte följa med. Han ska hålla vakt så inget händer med huset för säkerhetskull.Jag öppnar bildörren och Melissa sätter sig på sätet bredvid.
Motorn startar och vi kör iväg.
Vi åker en lång stund och inget särskilt händer.
-"Zack, får jag sätta på musik?" Säger hon blygt.
-"Okej, men inte för högt. Bilen får inte höras så värst mycket"Melissa sätter på musiken och det kommer en riktigt jävla bra låt på radion.
Som jag inte kan släppa, jag höjer volymen och ser Melissa vibba till låten.
Vi både två sjunger med i låten och jag känner kärleken mellan oss.___________________
När vi stiger ur bilen så ser vi tåget som närmar sig.
Det tåget vi måste med.
Vi tar all packning och rusar till stationen.
Det gråa tåget rusar nästan iväg ifrån oss men jag får ett grepp på baksidan av tåget.
Jag drar Melissa upp på tåget med en duns.
Vi trillar på tågets veranda.
Lättnaden när vi är på tåget blir till skratt.
Jag ser hennes vackra ansikte bredvid mitt.Vi tar sen väskorna och går in i tåget, ingen passagerare är i tåget, det är bara vi.
Vi sätter på en plats som har nära till verandan.
För när vi väl ska av, så tar vi veranda vägen ut istället.
Annars riskerar vi att någon märker oss.-"TUR ATT VI HANN MED!" Säger hon glatt.
-"JA VERKLIGEN!" Säger jag lättnat.
________________________
MELISSAS PERSPEKTIV
Efter en kvart så känner jag tröttheten.
Jag lutar mig mot hans famn. Och blundar.
Han lägger sina händer runt mig och kramar om mig.
Hans underbara leende gör så att jag rodnar._______________
Jag öppnar ögonlocken och ser i ögonvrån att någon står bakom mig.
Hastigt vänder jag mig om och ser en kraftig man som inte ser så trevlig ut.
Stegen blir allt färre när jag springer längre in i tåget.
Zack är inte där!
Vart i hela friden är han.
Han lovade att inte gå någonstans utan mig.
YOU ARE READING
Fuck it
AdventureJag väljer att ta ett steg ut från bron och ge upp allt. All ånger, alla misstag, och all kärlek jag alltid strävat efter. Allt ändrades när han drog mig intill hans armar. Han gav mig ett liv. Han gav mig ett värde. Han gav mig hopp. Han gav mig kä...