8.

182 9 10
                                    

„Všichni z cesty, váš nový kapitán prochází!“ vykřikovala Dinah, zatímco objímala Grace kolem ramen. Ruby s Willow byly hned v závěsu a něco si pobaveně šuškaly. Grace si mezitím schovávala obličej do dlaní pokaždé, když se na ně ostatní studenti otáčeli.

„Hlasitěji by to nešlo?“ sykla směrem ke své nejlepší kamarádce a cítila horkost na svých tvářích. Nerada bývala středem pozornosti, zatímco Dinah to nedělalo nejmenší problém.

„Jak je libo.“

Vstoupily akorát do Velké síně, kde se žáci chystali k večeři. Grace viděla, že se Dinah připravuje si vyřvat hlasivky, proto k ní rychle natáhla ruku a zacpala jí pusu dřív, než stačila vydat hlásku.

„No co, jsem tvůj největší fanoušek.“ Pokrčila rameny, když k ní brunetka vyslala varovný pohled. Grace pookřála.

„A já tě za to zbožňuju, ale nemusí to hned vědět všichni.“

Uběhlo teprve pár hodin od chvíle, kdy se Grace společně s Ezrou a Maxine stavila za profesorkou Prýtovou a společně s nimi navrhla sebe jako kapitánku týmu. K jejímu překvapení profesorka ihned souhlasila a doplnila to slovy, že pro ni byla i tak první volbou.

„Doufám, že na nás budeš hodná,“ zazubil se na Grace Ezra, když se naproti němu posadila.

„To se ještě uvidí.“

Uběhla chvíle, než se na stolech objevily tácy přeplněné různým jídlem. Každý se přes druhého natahoval, aby získal svůj vysněný pokrm. Grace se začala soustředit na svou vlastní rybu s bramborami, když k ní doběhl opozdilec Archie, následován Fredem a Georgem.

„Tak co?“ vyhrkl a skenoval ji očima.

„Asi jsi nebyla dost hlasitá,“ promluvila nejprve směrem k Dinah, než se zazubila na Archieho. „Koukáš na nového kapitána.“

„Já to věděl!“ Máchl pěstí do vzduchu a objal ji zezadu. Nehleděl na to, že málem praštil Dinah do obličeje. „Počkej na tátovu reakci. Oficiálně jsi perfektní dítě.“

Grace protočila očima.

„Musela jsem tě něčím dohnat, prefekte.“

Setřásla ze sebe jeho paže a chtěla se znovu pustit do své chladnoucí večeře, když jí ještě blahopřál Fred. S menším očekáváním se koukla na George, který zatím mlčel. Avšak když se setkal s jejím pohledem, zářivě se usmál.

„Gratuluju, Grace. To abychom si na tebe a ostatní dávali větší pozor.“

„Odznak mi nepřidává na dovednostech. Ale děkuju.“ Její tváře zrůžověly. Nikdy nebyla zvlášť dobrá v přijímání komplimentů a navíc od kluků.

„Abys nás ještě nepřekvapila. Ty to umíš,“ dodal ještě, než jej kluci, co už seděli u svého stolu, zatáhli k nim. Ještě jednou se na ni otočil, když se posadil, a věnoval jí úsměv, po kterém její tváře nabraly ještě červenější odstín.

Usmála se a pro jistotu se otočila. Ale v tu chvíli se stala terčem pobavených a zvědavých pohledů holek.

„Co to bylo?“ Zamrkala na ni Dinah a hravě do ní šťouchla.

„Tady naší Gracie někdo lichotí,“ zapěla Willow a rozesmála se nad Grace, která už svůj rudý obličej schovávala do dlaní.

„Jen mi blahopřál. Stejně tak Fred,“ hájila sebe i George, protože si byla jistá, že byl jen milý. Ale i přesto ji to velmi potěšilo.

Touch of your clemency   [George Weasley]Kde žijí příběhy. Začni objevovat