18.

181 8 4
                                    

„Jak jsem již avizoval na začátku roku, dnes budete vařit Amorův šíp. Kdo mi k tomu řekne více?" zahájil Snape hodinu lektvarů a rozhlédl se po poloprázdné třídě. Vzhledem k tomu, že v 7. ročníku šlo již o volný výběr, ne všichni se hrnuli k tomu, aby strávili dobrovolně dvě hodiny se Snapem ve sklepení.

Roger Davies z Havraspáru, který seděl u vedlejšího stolu od Grace a Archieho, se přihlásil a započal svou odpověď.

„Jedná se o nejsilnější nápoj lásky. Díky tomuto lektvaru se člověk doopravdy nezamiluje, ale vytvoří si silnou závislost k člověkovi, který mu nápoj podal."

Grace jeho další vysvětlování přestala vnímat. Měla co dělat, aby na místě neusnula, zatímco Archie vedle ní překypoval energií. Celou dobu se culil a vypadal natěšený na tuto hodinu.

„Co zase plánuješ?" Zmerčila si ho pohledem a zívla si. Přemýšlela, jak se napojit na Archieho, aby získala trošku jeho energie. Nebylo by to poprvé, co by byli na sebe napojení.

„To radši nechceš vědět," spiklenecky na ni mrkl a ona si jen mohla představovat, co má za lubem. U něj bylo možné vše. Taky mohl místo Amorova šípu potajmu vytvořit bombu a ukončit tak trápení všech. Ale ne během spolupráce s ní.

Grace nezvídala dál a pozornost přemístila ke Snapeovi ve chvíli, kdy odkýval zbytek odpovědi Daviseovi a přešel ke své katedře. Nikdo neočekával, že by mu za jeho znalosti přidělil nějaké body. Za těch sedm let si už každý zvykl, že Snape dává body jen své vlastní koleji, nikomu jinému.

„Můžete tedy začít," pokynul jim a hrstka studentů se dala do práce. Před každou dvojicí u stolu stál kotlík, který obsahoval již zčásti uvařený lektvar. Samotný Amorův šíp je složitý a zdlouhavý na přípravu, proto studenti měli za úkol jej jen dokončit. I to vyžadovalo spoustu soustředěnosti.

Grace pohlédla do učebnice před nimi a četla si pokyny. Sám Archie jí nahlížel přes rameno a mumlal si pro sebe. Zřejmě ani on to nechtěl pokazit.

Po zdlouhavém vaření se pomalu dostávali ke konci. Lektvar zatím nevypadal, že by jim chtěl vybouchnout do obličeje.

„Tak jo, teď bychom tam měli přidat Ashwinder vejce," Grace četla z učebnice a přitom ukázala 3 prsty. Archie vzal do ruky první zmrzlé vejce, které se pyšnilo jasně červenou barvou, a opatrně jej vložil do kotlíku. To stejné zopakoval s dalšíma dvěma.

Grace mírně začala míchat a držela se dál od výparů, které začínaly stoupat vzhůru.

„Co myslíš, že budeš cítit?" přemýšlel Archie nahlas a zvědavě nahlédl do kotlíku. Rychle se ale odvrátil, když ho pára zasáhla do obličeje.

Grace nad ním jen pokroutila hlavou a při míchání nahlédla zpátky do knihy.

„Nevím, asi ale něco s domovem. Jo, už jsi odepsal taťkovi?" snažila se odvést rozhovor jinam, protože na Archiem viděla, že by chtěl tuto konverzaci vést určitým směrem. Po jeho podezřelém mlčení se na něj obrátila a jeho provinilý výraz byl dostačující. „Archie," povzdechla si. Věděla, že nechávat odeslání dopisů na Archiem není nejchytřejší nápad. Jejich táta tak čekal na odpověď už přes týden.

„Táta to dalších pár dní přežije," mávl nad tím Archie rukou, ale zaznamenal si, že mu musí ještě ten den odepsat. Vzhledem k blížícímu se Halloweenu na to úplně zapomněl.

„Potřebuješ k Vánocům pamatováček? Nebo je to tím, že jsi zamilovaný?" popichovala ho Grace a přestala se zamícháváním.

Archieho provinilý výraz se proměnil v červenající se.

Touch of your clemency   [George Weasley]Kde žijí příběhy. Začni objevovat