6. Wannabe

528 22 0
                                    

Endelig fredag! I dag var det den store dagen til å vise oss frem. Nelly sine ord ikke mine. Det var det eneste alle på skolen snakket om for tiden. Den var jo i dag. Alle gledet seg selvsagt. Jeg gledet meg, men jeg er ikke så begeistret for fester. Ikke min ting akkurat, men siden Jeg, Vanessa og Nelly var blitt invitert av «gjengen» Kunne jeg prøve å more meg litt. Dei var jo kjekke da. Kan ikke si noe annet.

Skoledagen gikk heldigvis fort unna. Selv om det var en ganske så kjedelig dag, gikk torturen over ganske raskt. Det var jeg glad for. Jeg møtte Nelly og Vanessa utenfor inngangen til skolen. De skulle overnatte hos meg, siden mamma og pappa ble borte helt til tirsdag. Jeg hadde lånt bilen til pappa, så vi kjørte hjem. Jeg hadde fått lappen for ca. 2 måneder siden. Det var Vanessa og Nelly glad for, for å si det mildt. På veien til huset mitt, som var en 10 minutters kjøretur fra skolen. Vi gikk innom først til Vanessa, så Nelly. De skulle pakke til overnattingen.

«Vi skal ha det såå gøy på den festen! Gleder meg sykt» sa Nelly med den glade stemmen som hun hadde hatt siden hun ble invitert til festen. Hun var nok den av oss som gledet seg mest til festen. Selvsagt.

«Ja, du skal vel kline med alle guttene der du!» sa Vanessa ertende. Jeg smålo. Det hadde vært så typisk Nelly.

«Sier du som aldri har klina med noen!» sa Nelly, og latet som om hun var sur. Vanessa slo Nelly svakt i skulderen med knyttneven. Nelly satt i framsetet, så knyttneven kom uventet. Hun skvatt til. Vi lo.

«Jeg vil ikke kline med hvem som helst heller da, tulling!» sa Vanessa og lagde til stemmen sin.

«Jaja, kanskje du finner deg noen i kveld» sa jeg oppmuntrende. Nelly fniste.

«Skjer jo!» ropte Nelly høyt.

«Man vet aldri» sa jeg. Alle tre lo. Jeg skrudde på musikken. Jeg skrudde på akkurat i begynnelsen på favorittsangen vår. Wannabe. Vi sang for full hals:

«Yo I’ll tell you what I want, what I really really want…..»

 «If you wanna be my lover…»

Slik forsatte vi helt til vi var fremme ved huset mitt og sangen var over. Med en gang vi kom inn døra, begynte vi med matlaginga. I'm starving. Det var favoritt maten min, kylling, ris og grønnsaker. Nammm.

Only OneWhere stories live. Discover now