Jobb och utbildning

10 3 6
                                    

Felicia vaknar med ett ryck. Hon tar upp sin mobil och kollar klockan. 07:38. Vilken natt det har varit alltså. Aldrig sov hon en timme i sträck. 30 minuter sen så vaknade hon. 50 sen så vaknade hon. Sen efter 20, så vaknade hon. Men lyckligtvis tog det aldrig längre än 15 minuter att somna om igen. Hon kliver ur sängen och fixar till bäddningnen. Sen tar hon sin mobil och går ut ur rummet. Ingen hemma. Inte så konstigt. Izadora och Hugo har ju börjat åka till jobbet redan. Det var därför hon vaknade. För att hon hörde ytterdörren stängas bakom dom. Felicia brukar vakna väldigt lätt. Så hon undrar verkligen hur hon inte kunnat vakna tidigare.

Felicia går in i köket och ser en lapp ligga på bordet.

Hej Felicia.

Jag och Hugo har stuckit till jobbet nu.

Du sov verkligen tungt så vi ville inte

störa. Lycka till på intervjun.

Du kommer att klara det gallant.

Kram /Iza

Åå, så sött, tänker Felicia och lägger ner lappen på bordet igen. Hon sätter sig på stolen och tänker på inervjun hon ska gå på idag. Intervjun angående det där lediga jobbet på Espresso house. Den på Kungsgatan. Men Felicia har mer att göra också. Hon ska kolla om hon kan få fortsätta plugga på juristprogrammet vid Umeå universitet. Helt ärligt är hon förvånad att Stefan har låtit henne fortsätta plugga till jurist. Jag kan säga att jag är det med. Men det är jag såklart inte. Anledningen är att han vet att folk skulle misstänka saker om han fick henne att hoppa av. Hon har velat jobba som jurist sen hon var 10. Att hon vill jobba med brott, det har hon dock velat sen hon var 5. Så därför skulle folk tycka att det skulle vara konstigt om hon hoppade av när hon är så här nära. Så därför får hon fortsätta. Fast man har ju märkt att han inte är så särskilt uppmuntrande och stöttande angående hennes studier.

______________

Hej, förlåt att jag inte har postat på 4 veckor. Har i princip inte skrivit något under denna tid. Men nu är ett nytt kapitel här och jag postar nästa söndag med. Om 2-3 veckor börjar jag posta på min nya bok med.

Att säga ifrån (Pausad)Where stories live. Discover now