Klockan är 4 på eftermiddagen. Felicia och Jacob sitter och tittar på Livräddarna på Bondi beach samtidigt som Felicia letar efter ställen hon kan ta vägen på Mias dator. Hon behöver ett ställe som inte är så dyrt, inte för nära, inte för långt bort och som Stefan inte skulle kolla på. Kanske Ö-vik? Eller är Sundsvall kanske bättre?
Felicia fick en snilleblixt. Hon kom på att hon har släktingar i Umeå som Stefan inte känner till. Hon har aldrig heller pratat om Umeå så Stefan vet varken att hon har varit där eller att hon känner folk där.
Det låter från hallen, dörren öppnas och in kommer Mia. Hon har 2 matkassar i händerna och Jacob är riktigt snabb fram för att ta påsarna och bära in dom i köket för att packa upp. Vad gulligt tänkte Felicia. Senaste gången Stefan gjorde något sånt för henne var 1 vecka efter att dom hade flyttat ihop tillsammans.
Efter middagen berättar Felicia att hon har pratat med deras tremänning Izadora och att hon och hennes fästman Hugo gärna låter Felicia bo med dom ett tag. "Men vad kul. Det är ju superbra, där är du ju mycket mer säker än här" säger Mia glatt och kramar om Felicia.
"Nej vi bråkade bara igår och hon stack iväg" Stefan går fram och tillbaka i lägenheten. "Ok, tack jag ska. Hejdå". Inte hos hennes mormor och morfar, inte hos hennes farfar, inte hos Olivia och inte hos hennes föräldrar heller. Stefan suckar. Att spåra hennes mobil gick inte och han kan inte anmäla henne försvunnen. Stefan vet att han inte skulle få någon hjälp då det var ett misstag att hjälpa honom förra gången.
Han kanske borde göra som Felicias mamma sa och ringa Mia och fråga om Felicia är där. Han går in på sina kontakter och letar upp Mias nummer. Han ringer upp henne och hör signalerna.
YOU ARE READING
Att säga ifrån (Pausad)
RandomAtt säga ifrån kan vara svårt, men ibland behöver man göra det. Det kan kännas tungt men det kommer att bli bättre. Felicia är en helt vanlig 24:åring men hennes sambo Stefan är en galning som kontrollerar och misshandlar henne. Felicia vill inte s...