Felicia tittade upp. Hon låg i sängen, men Stefan såg hon inte till. Konstigt. Hon hade förväntat sig att han var där, kanske att han höll på att slå henne och att hon vaknade upp under tiden men han var inte där. Hon skyndade sig fram till helkroppsspegeln. Inga nya sår, inga nya blåmärken. Hon såg ut som innan. Vad konstigt, det var verkligen inte likt honom. Att låta henne vara när hon gjort något som han inte gillade. Det hon hade gjort hatade ju han så varför inga sår? Varför inga blåmärken? Varför inget blod? Felicia gick ut ur sovrummet.
Stefan satt i soffan. Hon tittade på honom länge, han bara satt där, helt stilla och tittade på tv. Han tittade upp och när han såg henne så sa han "Hej". Hej? Var hej det enda han hade att säga? Ett litet hej efter att hon hade försökt kasta ut honom? Allvarligt? "Hej" sa Felicia tyst.
Hon var full med tankar. Varför är han så lugn, varför har han inte skadat mig, varför verkar han inte arg, varför är jag vid liv? Hon bestämmer sig för att också låtsas som ingenting. Då kanske inte så mycket händer och hon kan försöka komma på någon annan plan. Felicia går fram och sätter sig vid Stefans vänstra sida.
Stefan håller om henne och pussar henne på kinden. Han fortsätter att titta på tv:n. Varför? För att han inte bryr sig? Nej. För att han ska få henne att stanna om han förlåter henne denna gången? Kanske. För att det är en del av hans manipulerande sida att få henne att tro att han älskar henne och att hon behöver honom? Definitivt. Stefan var smart, kanske dum i huvudet, men smart. Han vet hur man gör, han är inte direkt en nybörjare. Han kanske aldrig har gått så långt med någon som han gjort med Felicia men han visste ändå vad han gjorde.
Han visste hur Felicia var. Han visste att han kunde bryta ner henne mer och att han kunde få henne att stanna. Eller? Har Felicia en plan? Kommer hon vinna eller kommer allt att bli värre?
__________________________________
Hade inte tänkt skriva en del 2 men alla jag kände som fick läsa den tvingade mig så här är den😂. Del 3 kommer snart
ESTÁS LEYENDO
Att säga ifrån (Pausad)
De TodoAtt säga ifrån kan vara svårt, men ibland behöver man göra det. Det kan kännas tungt men det kommer att bli bättre. Felicia är en helt vanlig 24:åring men hennes sambo Stefan är en galning som kontrollerar och misshandlar henne. Felicia vill inte s...