YATZY

21 3 1
                                    

"Eh jag har ingen pojkvän"
Oscar tittar upp på Felicia när hon säger dom underliga orden. Ingen? Vad menade hon med det? "Men ni satt ju och pratade om din pojkvän när jag kom hit?" säger Leif förvirrat. Stackare. Det här kan bli svårt att förklara. "Nej det gjorde vi inte" Börjar Felicia. Hon försöker att låta snäll och förklarande på rösten. "Det är så att Oscar tog för givet att personen jag pratade med i telefon innan var min pojkvän. Jag berättade om vad Oscar hade gjort och han blev då orolig att min 'pojkvän' var arg fast det i själva verket var min syster som jag pratade med" 

Leif ser ut att förstå men det gör inte Oscar. "Men varför sa du inget då?" frågar han upprört. "Varför skulle jag?" frågar Felicia och låtsas se förvirrad ut. "Men för att du ljög för mig. Du lät mig tro att du pratade med nån helt annan" Lät honom tro? Ljög? När då? Han var nu väldigt upprörd. "Det gjorde jag aldrig. Jag sa aldrig att jag pratade med min pojkvän. Det var du som tog det för givet och jag valde att inte säga nånting" svarar Felicia lugnt åt den upprörda Oscar. "MEN VARFÖR SA DU INGENTING DÅ?" Oscar är väldigt upprörd och pratar väldigt högt. "Du behöver inte prata så högt. Jag hör dig ändå" är det enda Felicia säger med lugn röst och lutar sig bak i stolen med armarna i kors. Han blir så irriterad och det är så kul. 

"Men varför sa du inget då?" Oscar har sjunkit ner i stolen igen och frågade med lugn röst. "För att jag kände att jag inte behövde det. Om jag hade berättat hade jag inte lika lätt kunnat fråga dig varför du brydde dig så mycket om vad han tyckte men inte om vad jag tyckte. Det gjorde mig väldigt arg, upprörd och ledsen och jag är helt ärligt inte skyldig att berätta nåt för dig" säger Felicia bestämt och Oscar tiger. Han vet nog inte vad han ska säga. Han vet ju att hon har rätt men det vill han inte erkänna.


Felicia och Leif sitter nu och spelar yatzy och Oscar har fortfarande inte sagt något. Skönt. "4 sexor" säger Leif glatt och höjer armarna efter sitt tredje slag. Han skriver upp 24 pong på sexor och ger sedan tärningarna till Felicia. Hon kastar och får 3 treor 1 etta och 1 tvåa. Hon kastar ettan och tvåan igen och får yatzy. "YAAY!" tjoar hon och skriver upp 50p på yatzy rutan. "Grattis" säger Leif glatt och tar tärningarna. Jag säger också grattis Felicia. Grattis till att något bra händer dig. En liten grej kanske men för henne är det inte det. Det är den enda saken sen hon först försökte kasta ut Stefan som gått rätt hittills. Så grattis Felicia. De fortsätter att spela och slutar med att Leif får 202 p och Felicia får 198 p. Hon var nära i alla fall.

Att säga ifrån (Pausad)Where stories live. Discover now