14

115 25 45
                                    

'Dökül'

Ai'yle yatağımda uzanmış tavanı izliyorduk.
Anlatması için baskı yapmak istemiyordum ama anlatırsa rahatlardı. Ben de merak ediyordum. Anlatacağını da söylemişti zaten.

Ona baktım ve bekledim. Bana baktı ve belli belirsiz kafasını sallamıştı. İkimiz de tavana bakmaya geri döndüğümüzde kendini hazırladığını anlamıştım.

'Babam, çok otoriter biri, biriymiş. Onunla fazla yaşayamadığım için bunu farketmemişim ama Seiji'ye bunu fazlasıyla göstermiş.'

'Nasıl yani? Anne veya babanın otoriter olması normal değil mi? Çocuğuna karşı'

'Yani, olması gerektiği kadar olmalı tabi. Fakat sanırım babamınki fazla.'

'Ne yapmış Seiji'ye'

'Seiji'yle aynı yaşta sayılırız. Babam annem hamile kaldığında tanışmış Seiji'nin annesiyle. Yakın zamanda da o da Seiji'ye hamile kalmış. Birkaç ay büyüğüm ondan.
Seiji özgünlüğünü annesinden almış. Babam da bundan hiç hoşlanmamış. İlk bu özgünlüğü ortaya çıktığında babam her gün annesiyle kavga ediyormuş. Küçükmüş o zamanlar ama anlıyormuş onun yüzünden kavga ettiklerini. İşte babam bu kadar otoritermiş. Yedirememiş kendine. Beni de...'

'Beni de, bu yüzden seviyordu belki de. Onun özgünlüğü bana geçtiği için.'

'Saçmalama. Hangi baba çocuğunu özgünlüğü için sever ki?'

'Bilmiyorum. Seiji'nin yaşadıklarından bu anlam çıkıyor.'

'Pffff'

'Babam o sıralar sadece Seiji uyuduktan sonra gidiyormuş evine. Neyse ki annesi Seiji'yi seviyormuş. Onunla ilgileniyormuş.'

'Seiji 10 yaşına girene kadar babamı sadece özel günlerde bir de arada denk gelirse görebiliyormuş. Benim gördüğüm kadar bile göremiyormuş Mika. Ne kadar kötü. Aynı evin içindeler ama benimle olduğumdan bile daha uzaklar.'

Sesi titremişti. Seiji için çok üzüldüğünü biliyordum.
Aramızda biraz sessizlik oluşmuştu. Sesini düzeltmeye çalışıyordu.
'Kendini zorlamana gerek yok'

Ai'nin babasını hep iyi bilirdim. Çok güzel bir babaydı ama şuan sinirlenmiştim ona. Sırf onun özgünlüğünü almadı diye oğluna böyle davranmamalıydı. Bu çok saçmaydı.

'Seiji epey başarılı biriymiş. Okulda falan sürekli yüksek not alıyormuş.'

'Kimin kardeşi sonuçta'

Gülümsemişti.

'Babam o sıra ona yakınlaşmaya çalışmış.'

'Bu sefer de Seiji mi istememiş? Ben olsam ben de istemezdim'

'Aynen, o da istememiş. Annesi, babasına karşı bu kadar sert olmamasını, sonuçta babası olduğunu eninde sonunda barışacaklarını söylemiş ama, bugün Seiji hakkında yeni bir şey öğrendim. Fazla inatçı biriymiş'

'Peki neden senin karşına çıktı ki.'

'Orasını ben de bilmiyorum ama sanırım hemen karşıma çıkmamış. Beni araştırmış. Bu biraz ürpertici.'

'Sevdin mi Seiji'yi'

'Evet, bence çok iyi biri.'

'Vay be şimdi senin cidden kardeşin var ha'
Biraz dikleşip ona bakmaya başladım.

'Aaa ciddi misin? Nereden biliyorsun'

'Öff dalga geçmesene be'

O gülerken ben de tekrar yanına uzandım.

Saçlarını taramamı ister misin?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin