Kapittel 9 Bykrakken Bybakken..Samma

105 7 0
                                    

Jeg gikk langs den grusete veien på vei til skolen. Siste skoledag før ferien og jeg hadde allerede satt frem alt som trengtes til litt alenetid på rommet mitt. Bamser, puter og opptil flere DVDer. Du kan bare begynne kalle meg Cassie Albergine Sosial Edwards. jeg kikket ned på de nye skoene jeg hadde fått for et par uker siden av familien. De var nå ganske godt brukt, og de var brune etter gjørme i kantene. Jeg hadde spesifikt bedt om gule joggesko, fordi at tanken på noen andre farger for tiden gjorde meg bare kvalm. "Hei Cassie!" Jeg så opp fra den interessante bakken. Julie kom løpende langs veien mot meg i full fart med sekken på slep. Skoene hennes kruste ned i bakken. "Hei Julie" sa jeg fort. Hun vinket og slo følge med meg. "Noen planer for ferien?" spurte hun. Jeg ristet på hodet. "Bare flere timer med Vampire Diaries og andre tv-serier som gjør meg mer enn spent" svarte jeg. Julie nikket. "Du da?" spurte jeg når jeg merket at hun grublet over hva mer vi skulle snakke om. "Ikke noe særlig..." Hun fiklet med et armbånd hun hadde hatt på en stund. Så skøt hun inn: "Kan vi ikke ha en overnatting? Bare oss to?" Jeg så forbauset på henne. "En overnatting? Bare oss to?" Hun smilte. "Ja! Må jeg gjenta alt for deg eller? Du virker så borte for tiden" Jeg veivet med hånden min foran ansiktet hennes og dro den sakte gjennom det lange blonde håret hennes. "Jeg er vel bare fordypet i andre tanker, Julie..." sa jeg og så ned før jeg kom på en ting til. "Kommer de andre til å være på skolen i dag? Du vet, Angela og Mimmi?" Julie nikket. "De ville ikke gått glipp av den siste dagen på Bybakken skole før ferien, desverre. Men hvis du ikke liker dem så godt, hvorfor er du venn med dem da?" Jeg lo. "Fordi" Så rundet vi den siste svingen til skolen.

Seth's POV
"Unnskyld? Sir?" Mannen bak skranken ville ikke se opp. Jeg kikket over kanten av disken og så flere ark og blyanter enn jeg noen gang hadde sett før. "Sir?" spurte jeg igjen. Mannen lagde en grynte lyd før han ga meg et ark og en blyant. Jeg skumleste gjennom arket jeg hadde fått. "Hva er ditt destinasjonssted? Hvor gammel er du? Ser du på porno?" leste jeg høyt. Jeg la fra meg arket på disken. "Unnskyld? Det var ikke dette jeg ville, sir. Jeg bare lurer på hvilket tog jeg må ta for å komme meg til...ehh" Jeg så fort bort på armen min der jeg hadde skriblet ned bynavnet. "Ehh...Bykrakken" fortsatte jeg. Mannen gløttet bort på meg og åpnet munnen sin: "Mener du Bybakken? Da må du ta det toget som går om" han kikket på klokken sin. "1 minutt og 34 sekunder på spor 3. Billetter kjøper du borte ved automatene der" han pekte mot de svære boksene som stod langs veggen. "Tusen takk, sir" sa jeg, men han var allerede opptatt igjen.
Jeg gikk mot automatene. De var store og røde, hadde en liten skjerm midt på, og på skjermen stod det en rekke valgalternativer. Jeg strakte ut hånden min mot alle knappene, trykket på det som så riktig ut og betalte. Jeg kommer Cassie, tenkte jeg. Jeg kommer for å redde deg. Så kom billetten min ut gjennom en luke i automaten. Jeg tok billetten og småløp mot spor 3 for å rekke neste tog til Bykrakken. Nei, Bybakken var det.

ØyekastWhere stories live. Discover now