Hoofstuk 4

138 5 1
                                    

Dit is het Capitool.

Dan ik wordt wakker met een rare houding op het bed. Mijn haar zit helemaal in de war en mijn kleren heb ik nog aan. Ook is het deken nog vochtig van al die tranen. Ik sta op en bekijk mezelf in de spiegel. Ik ben Rosalin uit district 4. Ik zie een meisje met kastanje-bruin haar, blauwe ogen, kleine mond, kleine neus en licht gebruinde huid. Met een tenger, sterk lichaam maar dit meisje ziet er op dit moment zwak en vermoeid uit. Met moeite sleep ik mezelf de douche in.
Na een heerlijke douche voel ik mezelf een stuk beter. Ik zie dat iemand kleren heeft neergelegd. Vast een avox. Ik trek een wit topje met golven print en een warm lichtblauw vest aan. Met een spijkerbroek en de zoals altijd mijn eigen ballerina's ben ik klaar. Nog een vlecht in en mijn ketting om en dan ben ik okay om naar de gezamenlijke kamer te gaan. Iedereen is er al (ik ben weer een slome slak.). Miana is nogal boos op me omdat ik 10 minuten te laat ben. Finnick zorgt dat ze weer een beetje normaal doet en Merida neemt het woord: "tribuutjes, we gaan de boetes van de andere districten bekijken. Kijk goed of het vijanden of bondgenoten zouden kunnen worden."
De dvd start en het Capitool-embleem verschijnt. Dan het embleem van district 1 en de hele boete gaat beginnen. Het zijn 2 vrijwilligers van 17 en 18 jaar en ze zien er gevaarlijk uit.
District 2: een meisje die Shine heet en een jongen die Tiger heet. Belachelijke namen maar ze zien er gevaarlijk uit. Tiger is een vrijwilliger.
District 3: twee nerds, kan ik wel aan denk ik.
District 4: ik zie mezelf het podium oplopen, verschrikkelijk. Ook Sander zie ik.
District 5: 2 twee mensen die huilen, okeee.
District 6: een sterk meisje, een slappe jongen.
District 7: sterke mensen.
District 8: een grote brede jongen, een klein meisje met een sluwe lach.
District 9: niet erg sterke mensen.
District 10: 1 jongens vrijwilliger die zich voor zijn broer aanbied. Dat zie je niet vaak in de lagere districten. Hij ziet er niet erg sterk uit maar zich aanbieden is wel moedig. Het meisje ziet er redelijk sterk uit.
District 11: een kleine jongen. Een grote en zelfverzekerde meid
District 12: een kleine jongen. 1 meisjes vrijwilliger met hetzelfde verhaal als de jongens tribuut uit 10. Dit district heeft bijna nooit een vrijwilliger.
Dan verschijnt het Capitool embleem weer en is de dvd afgelopen. Merida heeft op het bord district 1,2,7 en 8 opgeschreven. Die zijn volgens haar gevaarlijk. Ook schrijft ze het meisje uit 6 op. Ook gevaarlijk?
Merida: "We denken dat deze tributen gevaarlijk zijn. Jullie moeten het zelf maar zien bij de trainingsdagen."
We praten door tot 11 uur over alle tributen en we krijgen veel tips
Dan kakelt Miana: "Kinderen, jullie gaan nu naar het Correctie Centrum! Jullie worden mooi gemaakt door Valentine en April en jullie gaan vanavond stralen bij de parade!" Ik en Sander knikken. We lopen met Miana mee. Het correctie centum bevindt zich tegenover ons verblijf. We lopen er naar toe en de deuren gaan open. Het licht is verblindend en er lopen allemaal stylisten (denk ik) rond. Maar ze zien er allemaal fel groen,geel,blauw,roze,rood en nog meer uit! Omdat ik ben blijven staan zie ik Miana en Sander nergens meer. Ik ren rond en zie een deur. Ik trek die open en het meisje uit 2 (Shine) is aan het omkleden. "AAH!" gilt ze. Dan ziet ze dat ik het ben. Ze kijkt me boos en uitdagend aan. Het lijkt er op dat ze wilt vechten. Ik doe de deur snel dicht. Ik vraag aan een glitter-man die voorbij loopt waar district 4 moet zijn. Hij wijst me de weg en ik zie gelukkig Miana en Sander staan. Miana wordt weer chagrijnig omdat ik opeens weg was maar toen ik Sander het verhaal vertelde moest hij keihard lachen. "Serieus?!" Lachte hij. Maar toen moest hij naar zijn voorbereidingsteam. Mijn voorbereidingsteam kwam naar binnenlopen. Een enorme sneeuwvlok of iets in de richting kwam op me af en stelde zich voor als Snowflake. Een jongeman met een een gekleurde baard en bril zei: "Aangenaam, ik ben Jason ". En het laatste meisje die helemaal in het rood is noemt zichzelf May. Ze zeggen "dit is een schande! Je lippen zijn helemaal uitgedroogd, je huid!". Ik kijk naar mijn huid en ik vind hem prima. Dan moet ik liggen op een soort van sofa en plakken ze dingen op me. "Wat is dat?" vraag ik. "Dat zul je vanzelf wel merken." antwoord Snowflake. Ze trekken de plakdingen er af en ik wil bijna gaan schreeuwen. Ik houd me toch maar in. Ze smeren dingen op me en mijn huid glanst en voelt daarna ontsettend zacht. Verder doen ze een klein beetje makeup op en dan mag ik naar Valentine. Ik wordt naar een andere kamer gebracht en daar staat een vrouw. Ze heeft zwart haar met bruin dip dye. Ze heeft niet veel makeup op maar haar rode lippen knallen uit haar bleke gezicht. Ze heeft een wit kanten jurk aan met ballerina's. Vergeleken met de andere Capitool mensen ziet zij er vrij normaal uit. Ze stelt zich voor: 'hoi Rosalin, ik ben je styliste Valentine.' Ik kijk haar aan en ze glimlacht. 'Ik zal je jurk erbij pakken' zegt ze. Ze loopt naar een kast en ze haalt er een hoes uit. 'Dit wordt je outfit!' zegt Valentine. Ik hoop zo erg dat het geen jurk is met vissenstaart ofzo! Dat hebben sommigen uit 4 moeten dragen.. De hoes wordt er af behaalt en ik zie iets prachtigs! Een licht blauwe jurk die uitloopt tot donkerblauw onder in. Met enorm veel glitters ❤️ en golfjes op het einde van de jurk zodat het op een zee lijkt. Valentine helpt me om heen aan te trekken. Als ik dan voor de spiegel sta vind ik mezelf zo mooi! 'Prachtig.. Dankje Valentine!' krijg ik er uit. Ik draai een rondje en het lijkt als of er water van af spat. Gewoon zo mooi..!
"Willen alle tributen zich klaar maken om naar de paarden wagens te gaan?" zegt een robot achtige stem.
*TIME SWITCH*
Ik veeg het zweet van mijn voorhoofd. De parade is gelukkig voorbij. Ik heb me kapot gelachen en gezwaaid. Alle andere tributen zagen er wel oké uit. Snow had me met een ontzettend arrogante blik aangekeken. Ik keek dus arrogant terug. Ik hoop dat ik veel sponsors heb getrokken. Het was een lange dag, morgen is de eerste trainingsdag dus ik moet goed uitgerust zijn. Ik doe het licht van mijn kamer uit en val in diepe slaap.

Nieuw hoofdstuk! ❤️ xx

De 99e HongerspelenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu